Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 26 aug 2025 19:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Graag advies over arbeidsconflict....
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ik voel me bedonderd

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 28 aug 2008 14:31    Onderwerp: Graag advies over arbeidsconflict.... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik zou graag jullie advies willen over het volgende:

Ik werk sinds geruime tijd bij een groot bedrijf, heb daar ook een aanstelling voor onbepaalde tijd. Nu heb ik vandaag een erg onprettig gesprek gehad op mijn werk. Hierin werd verteld ( zonder waarschuwing o.i.d. vooraf) dat ik bepaalde onderdelen van mijn functie niet meer mag uitoefenen. Dit zal ook gevolgen hebben voor mijn salaris, want ik kreeg voor deze taken extra betaald. In mijn ogen is er geen duidelijke reden gegeven over het hoe en waarom, dat werd een beetje "wazig" gelaten.
De manager is er pas volgende week weer en daar wil ik zeker mee in gesprek. Maar hoe moet ik dit aanpakken? Hebben jullie tips? En mogen ze dit zomaar doen? Tot nu toe heb ik nog nooit een waarschuwing gehad, ik ben nooit ziek en zet me altijd 200% in. Ik heb echt het gevoel alsof ik een klap in mijn gezicht heb gekregen. Ik ben er echt heel boos en emotioneel onder, maar wil ook niet dat het uit de hand gaat lopen volgende week. Dus heel graag jullie advies!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nautica

Nautica

Leeftijd: 66
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: do 28 aug 2008 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een werkgever mag in ieder geval niet zomaar het loon eenzijdig aanpassen omdat er in zijn belang werkzaamheden wegvallen.
Indien je om deze redenen minder betaald krijgt kun je zelfs aanspraak maken op schade vergoeding wegens te late betaling van het loon.
Anders is dit wanneer dit overuren zijn die niet meer gemaakt worden.
Het hangt dus af van wat er precies in je arbeidsovereenkomst is vastgelegd. Het salaris wat daar is bedongen zal gewoon moeten worden betaald ook als bepaalde werkzaamheden niet meer worden verricht.
Een gesprek van je manager zal waarschijnlijk niet veel opleveren. Die danst toch naar de pijpen van de baas.
In ieder geval moet je protesteren dat je minder betaald gaat krijgen en TEKEN ABSOLUUT NIETS !!!!
Verzoek om een schriftelijke uiteenzetting van het hoe en waarom dan ligt dat in ieder geval zwart op wit vast. Als dat is gebeurd kun je ze specifieker om de oren slaan
Very Happy
Ik voel me bedonderd

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 28 aug 2008 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie!

In mijn contract staan niet al mijn werkzaamheden omschreven... Maar wel mijn salaris en dat ik standaard hoger als dat van een collega omdat ik deze werkzaamheden er bij doe. Er is ooit gezegd dat je aan bepaalde eisen moet voldoen ( waaraan ik allemaal voldoe) en als je dat niet meer doet je dan "teruggezet" wordt in salaris. Maar dit staat niet in mijn contract...

Het enige wat ze vandaag gezegd hebben is dat ik "in het belang van de afdeling" wordt teruggezet.... Lekker vaag dus.
En ik wil inderdaad het een en ander van ze op papier en een duidelijke reden. Want ik begrijp er tot nu toe helemaal niks van, dit kwam echt als een donderslag...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds