|
Auteur |
Bericht |
gelder29
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 aug 2008 13:59 Onderwerp: Wel of geen rechten? ontslagvergoeding? |
|
|
Ik werk inmiddels al drie jaar bij min of meer de zelfde werkgever, ik ben in oktober 2005 in dienst getreden bij het bedrijf laten we dat bedrijf (A) noemen. In feb 2008 is ons bedrijf ondergebracht bij een andere stichting bedrijf (B)maar er is aan mijn werkzaamheden en werkplek en management niets veranderd. Het was voor het bedrijf (A)handiger om onder een andere naam verder te gaan. In februari heb ik een jaarcontract moeten tekenen, de jaren ervoor dus vanaf okt 2005 heb ik gewerkt zonder contract. Nu zijn we bijna in oktober en krijg ik te horen dat mijn contract niet verlengd zal worden ivm bedrijfsbeeindiging, terwijl bedrijf (A) vrolijk verder gaat. Ik heb het gevoel dat ik en mijn directe collega`s in bedrijf (B) ben ondergebracht om ons op deze manier makkelijk te lozen. Nu lees ik op internet dat als je een bepaalde tijd zonder kontrakt werkt je aanspraak kan maken op een vast dienstverband, nu heb ik in februari weliswaar een nieuw (8 maanden) contract moeten tekenen, maar bij mij reist de vraag kan ik nog aanspraak maken op een vast contract? Of kunnen ze mijn nu gewoon na het einde van mijn dienstverband op straat zetten??Misschien een beetje warrig verhaal komt dat ik op dit moment een beetje kook.Voel me genaaid en gepiepeld...  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 2:25 Onderwerp: |
|
|
Ook al stond er misschien niets op papier, toen je in oktober 2005 in dienst trad ontstond er een arbeidsovereenkomst. Tenzij mondeling iets anders is afgesproken was dat een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.