Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
coriena
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 aug 2008 11:13 Onderwerp: HELP!!! Verandering van functie en uren |
|
|
Ik werk 13 jaar bij mijn huidige werkgever met een vast diesntverband voor 28uur p/w. (dit is ook vastgelegd)Afgelopen Maandag is mij medegedeeld dat mijn huidige functie komt te vervallen. Ik wordt evt terug gezet in mijn oude functie. Nou is het zo dat ik de laatste 2 jaar alleen administratie werkzaamheden heeft gedaan en terug zetten zou betekenen dat ik aan een productie lijn zou moeten staan. De functie van administratie medewerker is nooit vast gelegd, (stom van mij, maar ik rolde langzaam in deze functie over langere tijd), ik weet dat ik geen poot hebt om op te staan echter is mondeling gezegd dat ik zou 40uur per week moeten werken in de 2 ploegen dienst. Dit is niet haalbaar, ik heb 2 kleine school gande kinderen. Dit is al jaren bekend bij de leiding, maar er wordt heel voorzichtig gedreigd dat als ik het niet doe dan lig ik op straat. Er is ook tegen mij gezegd dat ik misschien alvast moet gaan zoeken naar een andere baan. Als ik nee zeg, kan ik evengoed nog verplicht worden om meer uren en ploegendienst te lopen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 31 aug 2008 16:17 Onderwerp: |
|
|
Je kunt niet verplicht worden om van 28 uur per week naar 40 uur per week te gaan.
Daarnaast lijkt het me niet beslissend of de functie van administratief medewerker ooit op papier is vastgelegd. Jij bent 2 jaar geleden blijkbaar met je werkgever overeengekomen dat je voortaan administratief werk zou gaan verrichten, en daarmee is een dienstverband ontstaan als administratief medewerker. Het kan echter wél zo zijn dat gezien de ontwikkelingen in het bedrijf de werkgever je mag vragen om weer je oude werkzaamheden op te pakken (als dat tenminste geen achteruitgang betekent in loon), en dat zou je dan alleen mogen weigeren als je daar een gegronde reden voor hebt.
Met kleine kinderen heb je m.i. een gegronde reden om ploegendienst te weigeren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|