Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Kindgebonden b...
WOZ waarde bij...
Dive into the ...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 08 dec 2025 21:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Koninginnenacht ruzie
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tiqo

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 11:35    Onderwerp: Koninginnenacht ruzie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik kreeg vandaag een dagvaarding binnen over een incident dat plaats vond op 30 april (koninginnenacht), en hierbij moet ik wel zeggen heb een voorwaardelijke straf van 2 jaar i.v.m. met een mishandelingszaak dit omdat de gene mij als 1st heeft aangevallen maar hij aantoonbaar zwaar letsel had opgelopen. En dus de officier het zielig vond voor hem?

Wat er nou gebeurde op koninginnenacht was dat ik zelf uit een discotheek werd gezet wat dus uitliep op een discussie met de uitsmijters buiten de club zelf. Het punt was dat we met een groep waren en dus een vriend van mij verzocht om meteen met zijn allen naar buiten te gaan omdat we buiten de stad waren en we elkaar uit het oog zouden verliezen. Hierbij drong de uitsmijter aan en ik verzocht hem rustig aan te doen want zij hadden mijn telefoon etc. bij zicht dus als k buiten was hoe zou ik hun moeten bereiken? Toen we eenmaal buiten ware werden dreigenmenten geuit van beide partijen ( hij zei kom maar mee naar het steegje) en ik ( ben niet bang voor jou wat moet je nou), de politie was er echter bij en heb toen vrijwillig me id afgegeven zodat zij het konden controleren. Maar de uitsmijters bleven erbij staan om te intimideren terwijl wij nog steeds niet de reden wisten waarom wij eruit waren gezet.

Waarom blyft de uitsmijter met my discussiere als de politie naast my staat?" de uitsmijter zei: kom maarmet mij mee naar een steegje, waarop ik antwoorde ben niet bang voor jou je kent my niet. Maar is het dan niet de taak van de politie op beide partijen uit elkaar te halen? En om het feit van die dreigementen word ik gedagvaard terwijl zij dit hadden moeten voorkomen, maar na die discussie werd ik besprongen door 7 man en hierbij ook letsel heb opgelopen terwijl ik vrijwillig meegewerkt heb met de politie en ik niet dronken of iets dergelijks was. Hier zijn getuigen van dat wil ik er wel bij zeggen.

En vroeg mij af, zij zeggen dat ik gedreigd heb, maar zij hebben mij besprongen terwijl ik rustig meewerkte en ik zelf ook aangaf dat ik geen problemen wou. Die uitsmijter waarvoor ik gedagvaard word had we kunnen lopen maar hij was uit op ruzie en ik snap dat niet omdat de politie erbij was. Zijn taak is mij eruit zetten hij bracht mij naar de politie en die lossen het op maar hij bleef in discussie gaan met mij en dit terwijl we niet meer in de buurt van de club waren.

Maak ik enig kans en hoe erg zou de straf zelf zijn, en is het mogelijke dat ik een schriftelijke verklaringen van mijn getuigen voorleg aan de officier met daarin het incident etc.

Met vriendelijke groet,

JOhn
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 13:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je verhaal is nogal onduidelijk. Waar word je nou precies voor gedagvaard?
Tiqo

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarijnP schreef:

Voor het bedreigen van de uitsmijter tot levensbedreigingen, met ernstige mishandeling.

om exact te zijn.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 53
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tiqo schreef:
MarijnP schreef:

Voor het bedreigen van de uitsmijter tot levensbedreigingen, met ernstige mishandeling.

om exact te zijn.

Ik zou u adviseren één van mijn beroepsgenoten in te schakelen of in ieder geval zelf het dossier op te vragen bij het parket. Dan kunt u zien op grond waarvan u wordt verdacht.
Bekijk de homepage
Tiqo

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar wat zou ik er zelf aan kunnen doen, want die bedreiging staat los van het feit dat ik daarna ben besprongen door 7 man. En in me verklaring heb ik ook gevraagd naar de namen van de 7 man die mij hebben opgepakt, want zelf ben ik ook geslagen etc. door de uitsmijters toen ik werd besprongen.

Kan ik dat ook naar voren brengen? Want verder heb ik gewoon meegewerkt.

En hoe vraag ik het dossier aan?
quinty

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

voor dat laatste geldt: bel een advocaat, die kan zich stellen en dan krijgt hij ook de stukken...

voor die bedreiging heeft het geen zin om die 7 personen als getuige op te roepen, zij kunnen alleen maar bevestigen DAT er bedreigd is. Die kennelijk hardhandige aanhouding kun je aanvoeren, maar dat zal uiteindelijk meer in het kader van de strafmaat zijn. Je zegt dat je letsel hebt opgelopen, maar staat dat op schrift? (dokter/ziekenhuis etc??)

de andere getuigen die het hebben gezien kun je 10 dagen voor de zitting opgeven bij de betreffende officier.

Maar nogmaals: schakel een advocaat in, dat is in deze het verstandigst
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stap voor een advocaat even bij een vestiging van het Juridisch Loket binnen.

Alle loketten:
Alkmaar Almelo Almere Amersfoort Amsterdam Arnhem Assen Breda Den Bosch Den Haag Dordrecht Eindhoven Emmen Enschede Groningen Haarlem Heerlen Leeuwarden Leiden Lelystad Maastricht Middelburg Nijmegen Roermond Rotterdam Tilburg Utrecht Zaandam Zutphen Zwolle

Het Juridisch Loket is iedere werkdag geopend van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Kijk voor meer informatie op www.hetjl.nl
StevenK
Moderator

Leeftijd: 53
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Stap voor een advocaat even bij een vestiging van het Juridisch Loket binnen.

Of pak gewoon het telefoonboek Wink Het jl kan weinig meer dan een lijst van advocaten geven.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tiqo schreef:
Maar wat zou ik er zelf aan kunnen doen, want die bedreiging staat los van het feit dat ik daarna ben besprongen door 7 man.

Juist. En die beschuldiging van bedreiging met ernstige mishandeling gevoegd bij het gegeven dat jij blijkbaar nog in een proeftijd zit geeft voor jou een dusdanig probleem dat ook ik je dringend adviseer je door een advocaat te laten bijstaan tijdens de zitting, al hoeft dat formeel niet.

Hij of zij kan je wel een inschatting geven van wat je kunt verwachten en ook kun je met de raadsman overleggen of het zinvol is getuigen op te geven. Maar het gaat er niet zo om of er over en weer gedreigd is of dat jij later door 7 man besprongen bent. Het gaat er om dat jij beschuldigd wordt van bedreiging.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het jl kan weinig meer dan een lijst van advocaten geven.

Ik dacht dat ze de toevoeging regelen.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, dat moet een advocaat zelf doen.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nee, dat moet een advocaat zelf doen.

Dank je.
Tiqo

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor al jullie reacties.

@ quinty, betreft het letsel, in mijn afgenomen verklaring stond ik er ook op dat er werd vermeld dat ik zichtbaar letsel heb opgelopen bij de hardhandige aanhouding.

Wat betreft de getuigen, ja vind het een rare zaak omdat de uitsmijter zelf bleef intimideren de politie de uitsmijter en mij niet uit elkaar haalde. En de getuige hebben hier oog van gehad.

Maar zoals hier dan ook meerdere malen word gezegd lijkt het mij wel het verstandig om een advocaat aan de arm te nemen.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: di 19 aug 2008 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
omdat de uitsmijter zelf bleef intimideren de politie de uitsmijter en mij niet uit elkaar haalde.
Daarover kun je eventueel een klacht indienen bij de politie zelf. Maar praat eerst met een strafrechtadvocaat.
Tiqo

BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Quote:
omdat de uitsmijter zelf bleef intimideren de politie de uitsmijter en mij niet uit elkaar haalde.
Daarover kun je eventueel een klacht indienen bij de politie zelf. Maar praat eerst met een strafrechtadvocaat.

is het daar niet te laat voor?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds