Brother Rabbit
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 12 aug 2008 23:32 Onderwerp: Jaarcontract en concurrentiebeding |
|
|
LS,
Ik had t/m vorige maand een jaarcontract, van 1-8-07 t/m 31-7-08. Dit is voor die tijd niet schriftelijk verlengd, hooguit mondeling door mijn baas 1 of 2 dagen voor de einddatum, dat er een nieuw contract aan zat te komen.
Vandaag, 12-8-08, heeft hij mij een nieuw jaarcontract aangeboden, nu staat er ook een autoregeling in (ik had al auto van de zaak, maar nooit iets op papier gezet) maar nu staat er ook een concurrentiebeding in, wat inhoudt dat ik niet voor mezelf kan beginnen of bij een andere baas kan gaan werken binnen een straal van 25 km en voor een periode van 3 jaar na einde arbeidsovereenkomst waarbij ik dezelfde werkzaamheden doe als het bedrijf waar ik nu voor werk.
Wel vreemd, want er staat (en stond ook in mijn oude contract) ook een relatiebeding in waarin staat dat ik geen werkzaamheden mag verrichten voor relaties van het bedrijf nadat de arbeidsovereenkomst om welke reden dan ook is beeindigd. Hier staat overigens geen tijdspanne bij, dus ik zal nooit voor relaties van het bedrijf mogen werken (vind ik wel vreemd).
Ik zal mijn baas vragen om het concurrentiebeding uit het nieuwe contract te houden, dit is voor mij veel te beklemmend. Ik werk nu op hetzelfde dorp als waar ik woon, en ik heb geen zin om, als ik ander werk ga zoeken, heel lang te reizen en in de file te gaan staan enzo.
Nu is mijn vraag: als hij er op staat dat het concurrentiebeding er in moet, kan ik dan stellen dat mijn vorige contract nog steeds geldt op grond van 7:668 lid 1 BW, en dat er nu van rechtswege weer sprake is van een jaarcontract en dat ik dan niet een beklemmender contract ga tekenen?
Bij voorbaat dank voor de reacties. |
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 13 aug 2008 9:36 Onderwerp: Re: Jaarcontract en concurrentiebeding |
|
|
Brother Rabbit schreef: |
Nu is mijn vraag: als hij er op staat dat het concurrentiebeding er in moet, kan ik dan stellen dat mijn vorige contract nog steeds geldt op grond van 7:668 lid 1 BW, en dat er nu van rechtswege weer sprake is van een jaarcontract en dat ik dan niet een beklemmender contract ga tekenen?
|
Dat hebt u helemaal goed begrepen. |
|