|
Auteur |
Bericht |
fransre
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 13:02 Onderwerp: Contract nog geldig na opzegging? |
|
|
Ik heb ooit met de eigenaar van site X een contract gesloten met daarin de volgende clausules:
Quote: | 3.TERM AND TERMINATION
3.1.This Agreement shall remain in effect for an indefinite period of time.
3.2.Either Party may terminate this Agreement with immediate effect. Should X decide to terminate the Agreement, it will inform the other by way of registered mail.
3.3.On termination of this Agreement you shall immediately remove all X Materials from your Site(s). |
De eigenaar van site X heeft het contract onlangs opgezegd. Ben ik dan gehouden om 3.3 uit te voeren en alle content van site X van mijn site te verwijderen?
Alvast bedankt voor je reactie. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 13:16 Onderwerp: |
|
|
Daar ziet het wel naar uit. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
fransre
|
Geplaatst: vr 30 mei 2008 10:23 Onderwerp: Ook nu ... |
|
|
Ook nu het contract juist is opgezegd? Dan ben je er toch niet meer aan gehouden, lijkt me.
Frans |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 30 mei 2008 10:49 Onderwerp: Re: Ook nu ... |
|
|
fransre schreef: | Ook nu het contract juist is opgezegd? Dan ben je er toch niet meer aan gehouden, lijkt me. |
Dan zou zo'n clausule over wat er gebeurd na opzegging van een contract nooit en te nimmer effect hebben. Dat klopt natuurlijk niet.
Het contract houdt in dat wanneer je afspreekt het te beëindigen, je ook juridisch bindend afspreekt de spullen op te ruimen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
fransre
|
Geplaatst: di 12 aug 2008 14:34 Onderwerp: Re: Ook nu ... |
|
|
bona fides schreef: | Dan zou zo'n clausule over wat er gebeurd na opzegging van een contract nooit en te nimmer effect hebben. Dat klopt natuurlijk niet. |
Eigenlijk is dat precies mijn vraag: kan zo'n clausule wel ooit effect hebben? Dat dit soort clausules worden opgenomen in contracten is natuurlijk in de eerste plaats omdat 1 van de 2 partijen dat wil, maar heeft het ook "rechtskracht"? |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: di 12 aug 2008 15:03 Onderwerp: Re: Ook nu ... |
|
|
fransre schreef: | bona fides schreef: | Dan zou zo'n clausule over wat er gebeurd na opzegging van een contract nooit en te nimmer effect hebben. Dat klopt natuurlijk niet. |
Eigenlijk is dat precies mijn vraag: kan zo'n clausule wel ooit effect hebben? Dat dit soort clausules worden opgenomen in contracten is natuurlijk in de eerste plaats omdat 1 van de 2 partijen dat wil, maar heeft het ook "rechtskracht"? |
Die bepaling is een verplichting aan uw zijde. Deze verplichting dient u na te komen. Wanneer u deze niet nakomt levert dat wanprestatie op aan uw zijde, ook als het contract reeds is opgezegd. De verplichting treedt immers pas in op het moment van opzegging. De verplichting blijft bestaan, voor u, tot op het moment dat u daaraan heeft voldaan. |
|
|
|
 |
|