Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 23:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

even mijn helden bedanken(en even nog wat vragen,hihi...)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cindy11111975

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 21:46    Onderwerp: even mijn helden bedanken(en even nog wat vragen,hihi...) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo luitjes....
Ik zal even met de belangrijke zaken beginnen....

BONA FIDES/sTEVENk/TIKSIMONE(en iedereen die heeft meegeleeft)HARDSTIKKE BEDANKT VOOR DE STEUN EN GOEDE ADVIEZEN!!!!

Ik heb ze natuurlijk allemaal opgevolgd, en wat denk je.....

Dancing
VRIJSPRAAK!!!!!Op het z.g.n. electriciteits-fraude verhaal...(een "poging tot diefstal"is alleen strafbaar als het een "deugdelijke poging"zou zijn...gelukkig ben ik een klungel wat betreft techniek, zeer fout in deze situatie natuurlijk, het had gevaarlijk KUNNEN zijn, ik ben het me bewust...De "blokker-koelkast magneetjes" deed zelfs de officier van justitie doen grijnzen...."ze begon er zelf in haar openingspleidooi over..."
Op het z.g.n.HennepKWEKERIJ verhaal.... (een kwekerij is de benaming voor een professionele opzet, bedoeld voor commerciele doeleinden.In mijn geval waren het dus 2 planten, te weinig om er "commerciele"voordelen aan te hebben...vrijspraak.

Daarnaast heb ik mogen uitleggen dat mijn leven door mijn aandoening zo wordt beinvloedt, dat ik over "VOORDELEN"niet kan spreken...

De officier van justitie(zeer begripvolle jongedame moet ik zeggen)gaf dat ook aan in haar aanvangs-pleidooi..(ik citeer: "edelachtbare, ik zou graag willen beginnen met de vermelding dat dit niet zomaar een zaak zoals vele andere hennepzaken, maar een zaak met een verhaal eraan vast is, door de medische achtergrond van verdachte."

De rechter vroeg me nog persoonlijk wat de cannabis met mijn ziektebeeld deed, of ik er wat aan had, waar ik nu myn cannabis haalde, en waarom ik het niet ging halen bij de apotheek.

Ik legde hem uit dat de verzekering dit niet dekt, het in de apotheek zelfs nog duurder uitpakt als de coffeeshop, die al niet (althans niet voor medische "veelgebruikers')te betalen is, en ik het kweken van een paar cannabisplanten als mijn recht zag, omdat ik ook recht heb op een "normaal"leven, als dat mogelijk is, wat dus is door cannabis, en zeker nu cannabis als officieel medicijn geregistreerd is/verstrekt wordt.

Hij kon zich daar wel iets bij voorstellen.

Ik moet zeggen dat mijn advocaat zeer gedreven en meelevend was (dhr.mr.Guzik, mulders advocatuur Echt), alsmede tevreden was met de uiteindelijke uitspraak van de rechter).

Uitspraak rechter:

fraude electriciteitsnet > vrijspraak
professionele hennepkwekerij > vrijspraak
persoonlijk in bezit hebben van/het overschrijden van de gedoogde hoeveelheid cannabis > 30 uur(!!!!) TAAKSTRAF. (valt mee te leven natuurlijk).

DUS.......happy happy...(ik hoorde de off.v.justitie nog pleiten..."het zijn er waarschijnlijk wat meer geweest((ze doelde op de hoeveelheid planten)), 1.8 kg krijg je niet van 2 planten", zei ze,"dus voor de gemakkelijkheid zullen we er even vanuit gaan dat het er ong. 50 moeten zijn geweest, maar ook in deze situatie, alle bijzondere omstandigheden meegeteld, is dat nog te weinig om als professioneel te worden bestempeld. En daarbij, twee planten zouden niet door de politie worden meegenomen, we hebben immers een gedoogbeleid in ons land, en twee planten wordt toegestaan, zolang er geen overlast wordt veroorzaakt".

EN DAT SLOEG MIJ TEGEN DE BORST. : Shame on you ..Ik schoot uit mijn stoel, en riep:"en bij mij worden er TOCH 2 planten in beslag genomen, hoe zit dat nou ...!?!? Mad

Ik werd echter meteen gesommeerd mijn mond te houden, het was immers niet mijn beurt van spreken, mijn kop rood, mijn advocaats hoofd wit...samen net een bord tomatensoep. Embarassed Anxious :

Gelukkig kon de rechter daar ook wel om grijnzen, Eh? Laughing en in de zaal achter me(razend druk, een excursie denk ik ofzo....)werd door mij en mijn advocaat een door vele veroorzaakt gegniffel geconstateerd. Laughing

Toen ik eindelijk het (voor)laatste woord kreeg, vroeg ik me in het algemeen af hoe het dan kwam, dat de 2 plantjes(kijk, het gaat me niet om die 2 plantjes a 2 euro per stuk, laat dat duidelijk zijn, maar om het principe dat we in een democratie leven en niet in Iran,Korea of andere dictatuur)die ik had staan, toch werden meegenomen, desondanks dat een hoge functionaris van justitie 2 minuten geleden doodleuk verklaardt dat 2 planten niet meegenomen worden door de politie...
en of bepaalde regels misschien niet(of juist wel) gelden in bepaalde gebieden van ons land... Whistle

De rechter zei over dat punt in zijn vonnis dat als de politie binnen is gevallen en meer dan de toegestaande 30 gram aantreft, ze dan alles wat verder met cannabis/cannabisproductie te maken heeft dan automatisch ook meenemen...standaard procedure.... Rolling Eyes

Dus ik vraag aan hem;"dus als ik het goed begrijp, meneer, zijn de 2 planten niet strafbaar,zolang je verder aan het of onder het maximum aantal grammen wat je hebt liggen zit..

En nou komt het,EN DIT IS NU TYPISCH NEDERLAND MET HAAR WAZIGE ONDUIDELIJKE REGELS, hij zegt;

"Dat heb je mij niet horen zeggen, dat zijn de woorden van mevrouw(duidend op off.van justitie). Shocked

BAM!!UITSPRAAK plus STRAFBEPALING.....
BAM!!zaak gesloten...

En dus nog steeds geen duidelijke uitleg over het nu wel of niet strafbaar zijn met twee planten, althans geen confirmatie van de rechter...helaas...

al met al... goeie zaken...

Nu ga ik natuurlijk alle kosten die zijn gemaakt door Essent(wat ze beweren althans)en betaald zijn door mij terugvorderen.Nu was mijn vraag...Als ik dus op al die punten m.b.t. de stroom-kwestie vrijgesproken ben, ik dit toch kan uitvoeren/werk van kan maken, heb ik een reele kans van slagen?

Nu zijn er 2 stopcontacten bij mij boven doorgebrand, ze hadden niets met de groeikamer van doen, ze zitten zelfs op een andere groep in mijn groepenkast,maar uiteraard gooiden ze het op de "plantage"die zou daarvan de oorzaak zijn...maar...als ik de stappen naloop die iedere "leek"denk ik toch wel als algemene kennis bezit, is het toch zo, dat als die doorgebrande wandcontactdozen het gevolg zijn van een overbelaste groep(in de stoppenkast), het normaal gesproken toch zo hoort te zijn dat dan de STOP SPRINGT!!!(OF HOOFDSCHAKELAAR OMSPRINGT).WAAR IS DIE STOPPENKAST ANDERS VOOR,VRAAG IK ME DAN AF!. Mad

Dit is nooit gebeurd, dus constateer ik daaruit, dat de hele electrische installatie in huis zowiezo niet deugt, toch?Ik heb nu al 2x een kwaaie gast hier binnen gehad(kennis van beneden, de kapper is op vakantie en heeft hem gemachtigd/sleutel gegeven voor (kamer)planten water geven,post e.d.
Aangezien ik nu ben vrijgesproken op fraude/gevaarlijke elec.installatie, alsmede ik nog steeds hetzelfde bedrag (allinn)betaal voor de huur/nutsvoorzieningen heb ik toch recht op stroom uit mijn stopcontacten, dacht ik zo, of zit ik nu fout..?(Ik heb van niemand ooit gehoord/nooit in de stukken gelezen dat de installatie afgekeurd zou zijn, hij verklaardt dat dat het geval is, en ik eigenlijk helemaal geen stroom behoor te hebben boven, maar omdat ik 2 wandcontactdozen boven heb die op dezelfde groep zitten als beneden de droogkappen, die groep wel aangesloten behoordt te blijven, omdat zij die groep ook gebruikt voor haar werk.!!Is dit niet complete onzin?Hij verklaardt dat Essent dat heeft medegedeeld aan haar. Het geval dat dus de rechter alsmede off. van justitie ontkracht, en mij daarin vrijspraken, was voor essent geen gegronde reden, volgens hem,om de installatie als veilig te verklaren, terwijl er een nieuwe meterkast hangt, ik nu alweer bijna9 maanden gewoon stroom afneem, nu wel maar uit twee wandcontactdozen, kabels had ik uiteraard nog..en beneden wordt ook gewoon het dagelijkse leven uitgevoerd, met net zoveel stroomverbruik als tevoren...Ik heb hem gesommeerd DIRECT ONZE(tenminste ik denk dat ik net zoveel recht heb als haar om in de stoppenkast te komen, als ze s avonds immers naar huis is, en de stop zou springen, ik toch het recht heb om dat ding te vervangen...toch...?

En als het zo blijkt te zijn zoals ik het me beredeneer(wat me vrij logisch lijkt)dat als een groep uit de stoppenkast overbelast wordt, er normaal gesproken de stop uitvliegt, of de hoofdschakelaar om behoord te springen, niet gebeurd, maar bij mij de vonken uit de stopcontacten slaan, de fout niet ligt bij het overbelasten van de groep, maar bij de elec. installatie van het huis, ik de reparatie per direct wil hebben uitgevoerd Good , alsmede de kosten wil verhalen op mijn verhuurder.(Dan heb ik het nog niet eens over het gevaar wat IK IN AL DIE JAREN HEB GELOPEN DOORDAT DE ELEC. INSTALLATIE DUS NOOIT HEEFT GEDEUGD).

Hoe kijken jullie tegen dit (zucht)voortslepend spektakel aan...?
ben zeer benieuwd naar jullie visie....

Mensen bedankt.....

groetjes cindy.......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd met het goede nieuws.

Ik weet niet of de hoofdschakelijk wel automatisch gaat. Er is een aarlekschakelaar maar die springt alleen als er onbalans is tussen de inkomende en uitgaan de stroom. (Iemand die met z'n fikken het stopcontact zit.) Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de stoppen zelf kapot zijn. Dan springen ze niet ondanks dat je 16A overschrijd.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, grappig hoe je dat beschrijft en leuk dat je het resultaat even deelt.
En hoe is het nou met de kapster-zaak afgelopen?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds