|
Auteur |
Bericht |
niels
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 02 apr 2004 3:05 Onderwerp: scriptie strafrecht |
|
|
Wie heeft er een leuk en goed idee voor mij ??? _________________ Het geheel is meer dan de som der delen |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: vr 02 apr 2004 15:16 Onderwerp: |
|
|
heb je voorkeuren voor onderdelen binnen het strafrecht? Niet alles is even leuk...nou ja vind ik ten minste.
Er is hier al eens een discussie geweest over garantenstellung en een beroep op noodweer/noodweerexcess...misschien kijken of de grens in de loop der jaren verschoven is wanneer bijv. een agent zich hierop wil beroepen...weet alleen niet hoe groot de scriptie bij jullie moet zijn _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 02 apr 2004 16:48 Onderwerp: |
|
|
Ik ga denk ik volgend jaar mn scriptie over iets met DNA doen ( klinkt lekker vaag zo!) En dan dus iets met DNA als bewijs in strafzaken of iets over een verplichte DNA-Bank ( waar ik voor ben overigens). Maarja je moet gewoon iets kiezen waar je in geinteresseerd bent anders red je het nooit! |
|
|
|
 |
natasie
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 20 apr 2004 20:28 Onderwerp: |
|
|
ik wilde mijn scriptie ook doen over DNA, maar ze vonden op de UVA dat daar al teveel over geschreven was. Toen wilde ik het doen over de EBI in vught, maar daar deed iemand het al over...mischien niet bij jou op de faculteit, het is een erg interessant onderwerp, vooral met de uitspraak van het EHRM van december. Ook de veranderingen op het gebied van het recht van slachtoffers vond ik interessant voor een scriptie...IK moet erbij zeggen dat ik heel veel onderwerpen heb gehad, maar stolwijk moest mijn onderwerp goedkeuren en das geen gemakkelijk mannetje. |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: di 20 apr 2004 22:29 Onderwerp: |
|
|
nee inderdaad...stolwijk
zou een lijstje maken met onderwerpen, deed ik ook...hij zal er vast wel één goedvinden _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: ma 26 apr 2004 15:07 Onderwerp: |
|
|
In de laatste(geloof ik ten minste) NJB stond een artikel over de geurproef...stond ook een stuk over in de kranten vandaag...misschien een ideetje  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: di 27 apr 2004 16:33 Onderwerp: |
|
|
Las vandaag een stukje over Mediation in strafzaken...
 _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
veraatje5
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 16:22 Onderwerp: |
|
|
En wat is het geworden??
Ik ben nu bezig met het doorspitten van artikelen op internet e.d. voor een scriptie-onderwerp op het gebied van het strafrecht.
Heb wel een aantal dingen gevonden maar nog niks waarvan ik zeg: ja dat is het! Dus kom maar op met leuke en interessante onderwerpen zou ik zeggen! _________________ bijna student af : (
groetjes!! |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 16:47 Onderwerp: |
|
|
wetsvoorstel waarin de OvJ de bevoegdheid wordt gegeven zelf straffen op te leggen zou je naar kunnen kijken. Staat in de laatste NJB's wat over. _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:07 Onderwerp: |
|
|
oja de OM-boete.. interessant onderwerp! Wanneer wordt dat doorgevoerd, ergens volgend jaar toch? |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:31 Onderwerp: |
|
|
het wetsvoorstel is 1 november (2004) naar de TK gestuurd...dus duurt nog wel ff...
nog een ander nieuw wetsvoorstel (TK 04/05 29 828 nrs. 1/5) dat ziet op wijziging van het wvsr ivm het gebruik van de videoconferentie in het strafrecht is misschien ook een ideetje om naar te kijken.
suc6 in ieder geval _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 23:48 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop juist dat ik Stolwijk krijg als scriptiebegeleider, ik vind hem echt superrelaxed! |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: wo 01 dec 2004 0:12 Onderwerp: |
|
|
Nusselder heb ik en die is top  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
veraatje5
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 01 dec 2004 0:30 Onderwerp: |
|
|
Het wetsvoorstel m.b.t. het opleggen van een straf door de OvJ ben ik vandaag al paar keer tegengekomen, ik zal er eens naar kijken!! Bedankt!!
En het wetsvoorstel m.b.t. het gebruik van videoconferentie in het strafrecht zal ik vrijdag eens naar gaan kijken...
Ik heb zelf al een aantal onderwerpen gevonden:
- m.b.t. voetbalvandalisme/ hooligans. Een evt. voetbalwet?? Ik wil dan een rechtsvergelijking doen met hoe het in Engeland geregeld is.
- over de wet op de kansspelen, i.v.m. een uitspraak van het HvJ in Italie; --> de wet op de kansspelen zou evt onverbindend verklaard kunnen worden
- ASBO voor jeugdstrafrecht (maatregel die ze in Engeland kennen o.a. name and shame-order)
- Eerwraak/ godslastering? art 147 Sr
Ik moet morgen werken maar ik wil vrijdag toch wel mijn onderwerp gaan kiezen.. dan kan ik eens gaan beginnen aan mijn scriptie, zit er nu zo tegen aan te hikken. Ik vind het begin altijd erg, maar als ik eenmaal bezig ben is het zo gepiept en vind ik het ook wat leuker.. heb er nu nog helemaal geen zin! Daarom maar eerst een leuk onderwerp kiezen.
Bedankt voor de tips! _________________ bijna student af : (
groetjes!! |
|
|
|
 |
Ramonkey
|
Geplaatst: do 02 dec 2004 14:09 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd wat het gaat worden. _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
|