JHOhof
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: ma 01 aug 2011 11:29 Onderwerp: Vraag over rechten freelancer |
|
|
Beste juristen,
Ik heb een vraag voor jullie. Deze zomer ben ik gaan werken als medewerker aan een onderzoek aan de universiteit. Het contact is in het begin verlopen via de mail, waarin ik nadrukkelijk heb gevraagd voor hoe lang het werk zou zijn. Er werd mij verzekerd dat ik ten minste 4 weken fulltime (40uur per week) zou kunnen werken voor 10 euro per uur. Nu is gebleken dat het werk sneller gaat dan verwacht en dat ik in plaats van 4 weken maar 3 weken kan werken. De reactie van mijn werkgever toen ik hem confronteerde met mijn reactie was "ja dat was niet zo correct van ons". Al met al loop ik nu dus wel 400 euro mis (dat voor een student behoorlijk veel geld is). Wat het nog vervelender maakt is dat ik om dit werk te doen een andere baan heb opgezegd waarmee ik zonder twijfel wél minstens 4 weken had kunnen werken en zo dus veel meer geld had kunnen verdienen. Bovendien is het nu haast onmogelijk om nog een ander vakantiebaantje te vinden.
Ik voel me dus enorm misleid en vraag me af of ik in deze zaak ook bepaalde rechten heb. Ik werk als freelancer (heb een VAR-verklaring ingeleverd) maar er is geen contract o.i.d. getekend. De enige overeenkomst die ik op papier heb staan zijn de mails waarin dus staat dat ik tenminste 4 weken kan werken voor 10euro per uur en 40 uur per week (dit heb ik dus wel echt zwart op wit).
Wat is jullie mening en advies??
Alvast bedankt! |
|