|
Auteur |
Bericht |
miranda en harjon
Leeftijd: 103 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jun 2008 19:00 Onderwerp: aangifte wat nu? |
|
|
hallo
Er is wat voorgevallen tussen mijn ex en mij...wat overigens al jaren van treiteren etc aan vooraf zijn gegaan. Na het zoveelste pestgedrag via internet wilde ik mijn verhaal halen als ik de kinderen op ging halen.
Toen ik bij mijn ex aankwam, ik ben op straat blijven staan, heb ik gevraagd waarom ze me telkens via internet en sms treiterde, hierop kwam madam het pad afstormen en ging neus aan neus met mij staan en tierde aan een stuk door. Uiteindelijk gaf ze me een duw en heb ik haar een duwtje teruggeven en gezegd dat ze van me af moest blijven. Hierop geeft haar man mij een knal in mijn gezicht waarop ik uit schrikreactie heb teruggeslagen. Hij heeft nu een gebroken neus en drie hechtingen.. ik heb gelijk de politie gebeld en melding gemaakt, ik heb niet gelijk aangifte gedaan omdat mijn kinderen bij haar wonen wilde ik hun hier niet mee belasten in betrekken.
Vandaag belde de politie dat er een aanklacht tegen me is ingediend wegens mishandeling. Hoe sterk sta ik met mijn kant van het verhaal, er zijn geen getuige, alleen hun en ik waren aanwezig. Het is dus hun woord tegen het mijne en hij met een gebroken neus en ik een afgebroken kies. Staan hun sterker omdar ze samen waren?
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat voor staartje dit gaat krijgen??
Gr van iemand die handelde uit zelfverdediging |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 23 jun 2008 20:26 Onderwerp: |
|
|
Er zijn wellicht buren die het gezien hebben en die je eventueel als getuige zou kunnen laten oproepen.
Vooralsnog kun je weinig anders doen dan afwachten of je er nader bericht over krijgt. Dat kan een hele tijd duren.
Het kan zijn dat je een transactievoorstel krijgt, maar een dagvaarding behoort ook tot de mogelijkheden. Je kunt dan een advocaat in de arm nemen, maar je mag ook alleen naar de rechter.
Vraag in elk geval even alvast aan je tandarts een verklaring te maken over die afgebroken kies en hoe dat gekomen kan zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
miranda en harjon
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 19:00 Onderwerp: |
|
|
hoi
Op volgend op bovenstaande mail, we zijn bij de politie geweest die aangaf dat het verstandig was dat wij ook aangifte zouden doen. Zo gezegd zo gedaan, de desbetreffende politieagent gaf aan dat hij de verklaring van de tegenpartij ook erg wankel op hem was overgekomen omdat er volgens hun ook geen aanleiding was etc. er was dus niet gemeld dat het om treiteren etc ging. De tegenpartij had verteld dat er door hem niet was geslagen terwijl ik een blauwe wang had en een gescheurde kies, de wang was nog zichtbaar want de politieagent benoemde het zelfs.
Ook gaf hij aan dat het niet zo moest zijn dat de getuigen die er waren, bij haar/hem uit de straat, oppas van de kids etc, allen achter haar gingen staan en dan een valse getuigeverklaring af zouden leggen om haar/hem bij te staan.
Er waren ook buren die een ander verhaal hadden als de rest maar deze wilde niet getuigen.
Nu hebben wij een brief ontvangen van de hulpofficier van de justitie dat mijn aangifte niet word behandeld omdat de verdachte ontkracht wat er door mij is verteld en wij geen getuigen hebben.
Ik ben het hier niet mee eens,wat kan ik hier het beste mee doen? Dit houd dus in als het bij mij in de straat opdezelfde manier had plaatsgevonden de rollen om waren gedraaid.
Wie heeft raad? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 19:07 Onderwerp: |
|
|
Wat gaat de politie doen met de aangifte tegen jou?
Of is het tegen elkaar 'weggestreept'?
Over het besluit van de hulp-OvJ kan ik zeggen dat je je hierbij niet hoeft neer te leggen.
Hoeveel effect dat kan hebben kan ik niet inschatten. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
miranda en harjon
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
De aangifte tegen mij blijft bestaan. Alleen mijn aangifte word niet behandeld omdat er geen getuigen zijn en het door de dader word ontkracht. Ik kan een brief schrijven als ik het niet eens ben met de uitspraak van de hulpofficier. Dat ga ik ook zeer zeker doen.
vreemde situatie.. |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 21:22 Onderwerp: |
|
|
Heb je nog contact met de advocaat die de scheiding deed?
Of anders Bureau voor Rechtshulp, MJD o.i.d. inschakelen om te informeren wat in jouw geval een goede stap zou kunnen zijn. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
miranda en harjon
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 19:17 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand wat ongeveer de geldboete zal zijn die ik misschien zou kunnen krijgen? heb in ieder geval bezwaar gemaakt op de beslissing van de hulp Officier.
gr miranda |
|
|
|
 |
miranda en harjon
|
Geplaatst: vr 01 aug 2008 13:34 Onderwerp: |
|
|
In hoeverre worden verklaringen van nauw betrokken buren( van tegenpartij) meegenomen in een aanklacht?
gr |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: vr 01 aug 2008 15:51 Onderwerp: |
|
|
miranda en harjon schreef: | In hoeverre worden verklaringen van nauw betrokken buren( van tegenpartij) meegenomen in een aanklacht?
gr |
Ik neem aan dat die buren pas in beeld komen wanneer de politie de indruk krijgt dat die verklaringen van belang zouden kunnen zijn.
Die indruk kunnen ze krijgen door elk van de verklaringen van de twee partijen.
De politie polst daarna waarschijnlijk dan eerst die buren om te zien welke richting die verklaring uitgaat en daarna pas neemt de politie de beslissing om die verklaring wel of niet mee te nemen. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
miranda en harjon
|
Geplaatst: za 02 aug 2008 17:39 Onderwerp: |
|
|
mag ik nu we een dagvaarding hebben het dossier opvragen waarin de aanklacht etc staat vermeld?
gr miranda |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: za 02 aug 2008 22:31 Onderwerp: |
|
|
miranda en harjon schreef: | mag ik nu we een dagvaarding hebben het dossier opvragen waarin de aanklacht etc staat vermeld?
gr miranda |
Ja, dat doe je bij de griffie van de rechtbank waar het voorkomt.
Ook de verklaringen van de tegenpartij mag je inzien.
Neem pen en papier mee voor aantekeningen want soms mag je niet kopiëren  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: zo 03 aug 2008 19:07 Onderwerp: |
|
|
miranda en harjon schreef: | Er waren ook buren die een ander verhaal hadden als de rest maar deze wilde niet getuigen. |
Je zou deze agent eventueel kunnen oproepen als getuige,"al weet ik niet in hoeverre je er wat mee opschiet. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
badhuis
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 aug 2008 14:08 Onderwerp: |
|
|
Elke verklaring geldt. dus ook die van je ex of van haar vriend. Als zij verklaren dat de vriend uit zelfverdediging heeft terug geslagen is dat het bewijs dat hij jou ook heeft mishandeld. Buren kunnen ook zelf, met jou hulp bijv. hun korte verklaring van wat zij hebben gezien, op papier zetten en ondertekenen. Via de officier of via de korpschef opsturen en de zaak moet ibb genomen worden. Je kan ook via de hoofdofficer bezwaar maken tegen het niet in behandeling nemen, vooral omdat er minimaal twee getuigen zijn te horen, nl je ex en haar vriend.
Heb je geen eerdere antcedenten dan kom ongeveer in de buurt van 300 a 400 euro transactie. |
|
|
|
 |
|