|
Auteur |
Bericht |
mikemasters
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 12:45 Onderwerp: Opgelicht? |
|
|
Goedemiddag,
In augustus 2007 had ik motorische problemen met mijn auto, een man in Groningen zou een ander motorblok ik mijn auto kunnen plaatsten.
Na langs geweest te zijn hebben wij een contract opgesteld en heb ik een aanbetaling van 600 euro gedaan. (in dit contract staat overigens nietsover wat te doen als het niet door gaat).
Doordat deze man na 2 maanden nog steeds mijn auto niet opgehaald had heb ik alles afgezegd. Hij heeft hierop 200 euro terug gestort. de andere 400 zou ik krijgen wanneer hij het blok wat hij had liggen verkocht had.
inmiddels is dit blok verkocht maar heb ik mijn geld nog niet. Ik heb bijna daglijks contact met de man en elke keer zegt hij mij dat hij het geld over zal maken. Tot op heden nog niets ontvangen.
Ik vraag mij dus af of er nog andere stappen zijn die ik zou kunnen ondernemen om toch mijn geld (ook al is het maar 400 euro) terug te krijgen.
Bij voorbaat dank,
Mike |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 13:13 Onderwerp: |
|
|
Brief sturen aan betrokkene dat het geld binnen 14 dagen alsnog betaald dient te worden en voor zover nog niet gedaan in gebreke stellen wanneer het bedrag niet voldaan wordt.
Dan kijken of je verder wilt dan dat, mogelijkheid is het over te dragen aan bijvoorbeeld een deurwaarder ter incasso, soms helpt een briefje van de deurwaarder wel. Let wel op dat je dan wel al kosten gaat maken, de deurwaarder wil ook geld zien of zijn poging nu slaagt of niet.
Je zou ook bijvoorbeeld een instantie als het juridisch loket eens kunnen vragen een brief namens jou te schrijven, ik vermoed dat dat nog weleens kostenloos zou kunnen zijn.
Wanneer dan niet betaald wordt, overwegen of je de kosten wilt maken om naar de rechter te gaan, voor een bedrag als dit moet je wel opletten dat je niet meer kosten gaat maken dan je eruit kunt halen ... |
|
|
|
 |
mikemasters
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 aug 2008 12:47 Onderwerp: |
|
|
Bedankt! ik ga beginnen met een aangetekende brief en daarna kan ik zien of er nog verdere stappen nodig zijn.
Hartstikke bedankt!
Mike |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 30 aug 2008 9:11 Onderwerp: |
|
|
Ik wil geen polis verkopen hoor maar een rechtsbijstandverzekering voor een particulier kan je in de toekomst een hoop kosten besparen, en jou tussenpersoon waar je bv je autoverzekering hebt lopen kan je daar vast wel mee helpen  _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|