|
Auteur |
Bericht |
Jay18
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: zo 24 aug 2008 19:30 Onderwerp: ik wil uit huis ,! |
|
|
Hallo allemaal!,
nou hier komt het,
ik ben 18 jaar en ik woon thuis met mijn moeder en haar vriend
en samen met mijn vriendin van 15
het probleem is dat ik gewoon het huis uit wil vanwege te veel problemen
het lukt gewoon niet om met ze alleen in 1 huis te blijven
dus het liefst wil ik alleen wonen met me vriendin.
maar hoe moet ik dit aanpakken
het is ten eerste een grote stap voor mij om zoiets te doen maar waar ik me het meeste om stress is het geld,
ik zit nog op school en ik ontvang alleen studiegeld en ik werk alleen op oproep
wie weet er raad voor mij ?!
heel erg bedankt!
groetjes Jay |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: zo 24 aug 2008 19:41 Onderwerp: |
|
|
Geld is altijd lastig inderdaad. Wat voor een opleiding doe je (lees: kun je evt. geld lenen bij het IBG/hoeveel tijd heb je om erbij te werken)?
Begrijp ik goed dat je vriendin, die 15 is bij jullie woont? Betekent dat denk je dan ook dat haar ouders/voogd het een goed idee zou vinden als jullie 'alleen' zouden gaan samenwonen? Ik vind 15 namelijk eerlijk gezegd nogal een jonge leeftijd om op te samenwonen...
De meeste studenten beginnen trouwens met een kamer, wat met zijn tweeën natuurlijk niet te doen is. Aan de andere kant is een fatsoenlijk appartement zoeken in de meeste steden bepaald ook geen pretje, zeker niet als je weinig geld hebt. Als ik jou was zou ik me hoe dan ook inschrijven voor een sociale huurwoning. Daar schiet je op de korte termijn niet zoveel mee op, maar het is op langere termijn wel heel handig. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 24 aug 2008 22:40 Onderwerp: |
|
|
Bel eens even met een medewerker van de Kinder- en jongerenrechtswinkel (voor adressen, zie deze link)of het JIP. Zij hebben veel praktische ervaring met jongeren in jouw situatie en kunnen je ongetwijfeld alle regelingen die mogelijk zijn geven.
En dan nog even niet juridisch, maar ik wil het toch wel even vermelden:
Mijn tip aan jou zou zijn om - áls je al uit huis gaat, want misschien zijn er nog andere oplossingen mogelijk voor jouw situatie waar je nog niet echt aan gedacht hebt of die je in je eentje niet, maar met wat hulp wel kunt realiseren - eerst maar eens alleen te wonen en te zorgen dat je jezelf kunt redden. Zorgen voor twee mensen is gewoon te veel op jouw leeftijd en dan kun je wachten op het volgende probleem.....
Geniet van het samenzijn met je vriendin, maar doe dat vooral vanuit twee huizen. Je bent nog jong en hoe dol je ongetwijfeld op je vriendin bent: er kan nog heel veel veranderen. En met zorgen word je er ook geen leuker vriendje op Bovendien zien we hier op het forum genoeg mensen die bij het gaan samenwonen of trouwen ook nooit gedacht hadden dat ze elkaar nog eens de tent uit zouden vechten voor wat spulletjes, maar 't is toch zo. Dus eerst school en geld en de zaken goed regelen.
Ik wens je daarbij heel veel succes, want jouw uit huis gaan komt nogal als een noodsprong over en zo is het nooit prettig. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
knoflooksaus
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 12 sep 2008 18:40 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
En dan nog even niet juridisch, maar ik wil het toch wel even vermelden:
Mijn tip aan jou zou zijn om - áls je al uit huis gaat, want misschien zijn er nog andere oplossingen mogelijk voor jouw situatie waar je nog niet echt aan gedacht hebt of die je in je eentje niet, maar met wat hulp wel kunt realiseren - eerst maar eens alleen te wonen en te zorgen dat je jezelf kunt redden. Zorgen voor twee mensen is gewoon te veel op jouw leeftijd en dan kun je wachten op het volgende probleem.....
Geniet van het samenzijn met je vriendin, maar doe dat vooral vanuit twee huizen. Je bent nog jong en hoe dol je ongetwijfeld op je vriendin bent: er kan nog heel veel veranderen. En met zorgen word je er ook geen leuker vriendje op Bovendien zien we hier op het forum genoeg mensen die bij het gaan samenwonen of trouwen ook nooit gedacht hadden dat ze elkaar nog eens de tent uit zouden vechten voor wat spulletjes, maar 't is toch zo. Dus eerst school en geld en de zaken goed regelen.
Ik wens je daarbij heel veel succes, want jouw uit huis gaan komt nogal als een noodsprong over en zo is het nooit prettig. |
Eens
(Ik was 12 toen ik uit huis ging, indeed, rotzooi-jeugd, maar het gras is toch zeker niet altijd groener voor de voordeur ) |
|
|
|
 |
|