Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 5:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Twee zonen opgezadeld met de zonde van een overspelige vader
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Scherpmes

Scherpmes

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 4:37    Onderwerp: Twee zonen opgezadeld met de zonde van een overspelige vader Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Mijn vader is sedert enkele jaren gescheiden van mijn moeder na een huwelijk van 25 jaar.

Sedert de scheiding woont hij samen, en deelt een huishouden, met een vrouw die uit haar voormalige huwelijk eveneens twee kinderen heeft.
Mijn broer en ik zijn door de actie van mijn vader emotioneel ernstig beschadigd en hebben het er moeilijk mee wat ook in de relatie met vader en zijn (tot nu toe) vriendin.

Mijn vader wenst binnen afzienbare tijd te trouwen met deze vrouw.
Niet op de laatste plaats om de bekende fiscaal juridische redenen.
Vader heeft laten doorschemeren dat hij een zeer goed opgebouwd testament heeft laten opstellen.

Mijn broer en ik vrezen het ergste wat betreft de vrouw en haar motieven echter worden wij verbaal en emotioneel en niet op de laatste plaats financieel gegijzeld en dienen wij beide dus geen strobreed in de weg te leggen op straffe van (zo succesvol mogelijke) onterving.

De vrouw vertoont alle klassieke kenmerken van een gehaaide, voor de hoofdprijs gaande profiteur, en is er (zo meent het voltallige restant van de familie o.a ooms en grootouders) op uit om te zorgen dat ze zoveel mogelijk nagelaten word.
Wat zonder meer doorgesluisd word naar haar eigen kinderen zodra zijzelf komt te overlijden.

Mijn vader is een gegoede ex bankdirecteur en is vanaf het begin bereid geweest en nog, de vrouw goed te onderhouden mocht hij (spoedig) komen te overlijden iets wat mijn broer en mij benauwd.
Immers het is in zijn geheel niet ondenkbaar aangezien hij met een donor lever zijn dagen telt.

Tevens is de vrouw inmiddels voor 50% eigenaresse van een zeer succesvol communicatie bedrijf wat zich met name bezighoudt met evenementen ect.
Zo succesvol dat ze onlangs meerdere panden heeft aangekocht via haar bedrijf.
Uiteraard via succesvolle bemiddeling via de bank waar mijn vader directeur is (geweest).
Wat tevens nogal in het oog springt omdat het bedrijfje letterlijk vanaf het moment dat mijn vader mijn moeder in de steek liet en met deze vrouw in zee ging gegroeid is als kool, immers vader staat zijn vlam bij in woord en daad.

Mijn broer en ik kunnen zover ik heb na kunnen gaan niks van deze vrouw erven, zowel nu ze nog niet getrouwd is met vader als wel getrouwd met vader.
Tenzij ze dit zelf bepaalt wat vrijwel uit te sluiten is aangezien het motief van de vrouw om mijn vader te schaken inmiddels duidelijk moge zijn.
Zij kan zichzelf en haar kinderen bedruipen ten koste van mij en mijn broer op kosten van mijn vader.

Al is het maar omdat mijn broer en ik hebben aangeven alle banden met haar per onmiddellijk te verbreken zodra mijn vader komt te overlijden wat haar ongetwijfeld stimuleert om ons beide als broer "te laten voelen wie de baas is".

Vreemd is het dus dat zij haar man in de steek gelaten heeft en ik en mijn broer niks van haar kunnen erven wanneer zij onze stief moeder word maar haar kinderen wel van mijn vader kunnen erven via haar omdat hun moeder naar alle waarschijnlijkheid met mijn vader trouwen gaat.

Mijn broer en ik hebben er nooit voor gekozen dat deze vrouw ons beider leven kwam binnen dringen en hebben die nochtans vaak duidelijk gemaakt.

Daar komt nog eens bij dat ze een claim wenst te leggen op de achternaam van mij en mijn broer (en uiteraard mijn vader)
waarbij ik nadrukkelijk vermeldt dat mijn broer en ik de langstlevende naam dragers zijn mocht mijn vader komen te overlijden (er zijn geen neefjes en nichtjes) en wij ons tevens afvragen of wij onze vader zijn achternaam kunnen afnemen ?!

Dus wat nu ...

Vader kan uit wrok een hoop extra schade aanrichten ..
Hoe tragisch aangezien mijn broer en ik al het leed wat al geschied heeft nooit verdiend hebben.
En dan ook nog eens financieel beschadigd kunnen worden al dan niet bewust door iemand die géén respect heeft voor andermans gevoelens en er ook niet om maalt om een schop na te geven.
En dat blijkt wel want nu al moeten we geregeld horen dat zij vader goed verzorgt en vertroeteld na zijn transplantatie en dat dit zeker vrucht zal dragen.
Uiteraard buiten het gehoor bereik van vader.

Mijn broer en ik zijn op zoek naar argumenten en erfrecht kennis die ons kan helpen in de strijd tegen dit op geld beluste monster dat ons leven vervuild.
Kunnen we haar plukken in het geval zij er met het vermogen van mijn vader aan de haalt met hulp van mijn (mijn ziens labiele) vader en zijn door de notaris opgestelde testament ?!
Kunnen we de (stief)kinderen van haar (nu en evt na een huwelijk tussen hun moeder en onze vader) plukken ?
De stamboom van mijn broer en mij houd op bij mijn broer en ik wanneer mijn vader en zijn broer komen te overlijden.
Het idee dat naast het vermogen van vader ook de achternaam doorgaat waar het niet behoort te gaan is puur zoutzuur op de ziel.

Dien ik een gesprek aan te gaan met een goed geïnformeerde notaris om niet onbeslagen op ijs te geraken ?
Zo ja zijn hier kosten aan verbonden ?
Een rechtsbijstand verzekering afsluiten ?!
Kan ik mijn vader dwingen mijn broer en mij inzage in zijn huidige testament te verschaffen met bijvoorbeeld als argument dat wij vinden dat we niet onaangenaam verrast wensen te worden ?
Wat als de vrouw en haar kinderen zouden komen te overlijden zijn dan zussen broers en nichtjes en neefjes van die vrouw erfgenamen van wat zij toegewezen krijgt ?!
Kan ik als erfrecht leek mij afdoende bekwamen via de aanschaf van erfrecht boeken om mijn broer(tje) en mij te beschermen ?

Dank jullie voor je tijd en ik ben benieuwd naar evt klanken afkomstig van (in het onderwerp) bekwame mede forum leden.

Hoogachtend

T. den E. alias Scherpmes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 7:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er klinkt weinig respect voor de keuze die je vader kennelijk heeft gemaakt qua partner terwijl dat toch echt zijn goed recht is.

Wat je vader met zijn geld doet, daar heb jij helemaal niks mee te maken. Je hebt af te wachten wat er nog is na zijn dood. Je hebt dan recht op je legitieme portie (kindsdeel).

Je vader mag bij testament zijn laatste wil bepalen en hoeft daarover geen enkele verantwoording aan jou af te leggen.

(Het wordt allemaal wellicht anders als je vader totaal niet in staat zou zijn om zijn wil te bepalen, maar zo klinkt het niet).
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vragensteller moet inderdaad eens bij zichzelf te rade gaan. Je zult zelf je centen moeten verdienen. Mocht er ooit wat voor je overblijven, dan is dat meegenomen.

Scherpmes

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Er klinkt weinig respect voor de keuze die je vader kennelijk heeft gemaakt qua partner terwijl dat toch echt zijn goed recht is.

Wat je vader met zijn geld doet, daar heb jij helemaal niks mee te maken. Je hebt af te wachten wat er nog is na zijn dood. Je hebt dan recht op je legitieme portie (kindsdeel).

Je vader mag bij testament zijn laatste wil bepalen en hoeft daarover geen enkele verantwoording aan jou af te leggen.

(Het wordt allemaal wellicht anders als je vader totaal niet in staat zou zijn om zijn wil te bepalen, maar zo klinkt het niet).

Er klinkt inderdaad weinig respect voort vanuit mijn posting.
En dat het zijn goed "recht" is om een hecht gezin kapot te maken omwille van z'n mid-life is helaas net zo als dat het jouw recht is om ongezouten te impliceren zoals jij vind dat het dient te zijn.

Ik heb er mijn hele erfdeel voor over bovenop het prima vinden dat mijn vader alles op maakt, en mij passeert (mij jongere broertje niet), zolang als dat ik niet hoef meemaken dat die vrouw iets krijgt en indirect beloond word voor het feit dat zij mijn moeder geestelijk kapot heeft gemaakt evenals dat ze mijn leven en dat van mij broertje hartgrondig verpest laat staan de familie banden in het algemeen tussen de verschillende generaties.

Mijn grootmoeder en grootvader aan vader's kant hebben beide gezondheidsklachten opgelopen die te herleiden zijn aan de ellende veroorzaakt door hun zoon.
Evenals dat mijn oom mijn vader niet meer wenst te spreken.

Dat mijn vader kwa testament bepaling aan mij in feite geen verantwoording hoeft af te leggen is wettelijk waar doch moreel uiterst verwerpelijk.
De man zou naar mijn mening het beste geestelijk en financieel berooid af zijn en die paar jaar die hij nog heeft zonder ook maar een rooie cent door zien te komen.
Misschien dat zo het klimaat wel ontstaat waarin het kwartje valt.
Nu is de decadentie en de rijkdom z'n alles bedwelmende heroine.

Als ik die vrouw en haar kinderen dus ook maar ten minimale weet te treffen op een wijze dat zij zich gestraft weten door het lot is dat voor mij een grotere beloning en bevrediging dan welk kindsdeel op aarde dan ook.
Hetzij via Erfrecht het zij via een andere weg er moet plaats zijn voor gerechtigheid.
Het kan toch niet zo zijn dat de 21ste eeuw bol staat van de foute Dynastie drama's waarin de badguys en girls als winnaars uit de bus komen ?!

Laatst aangepast door Scherpmes op di 01 jul 2008 8:44, in totaal 5 keer bewerkt
Scherpmes

Scherpmes

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De vragensteller moet inderdaad eens bij zichzelf te rade gaan. Je zult zelf je centen moeten verdienen. Mocht er ooit wat voor je overblijven, dan is dat meegenomen.

Ik ga al jaren bij mijzelf te raden.
Het is dat mijn genen geen (familie)eerwraak toestaat, en ik totaal niet afhankelijk ben van mijn vader, echter, en dat is in alles wat mijn realiteit betreft, ik heb een hartgrondige hekel aan onrecht en het verliezen ten bate van onrecht.
En ik ga ongeacht mijn persoonlijke succes op het gebied van werk, relatie en materie, pas gelukkig mijn kist in als ik die vrouw zie beseffen dat ze al die jaren voor niks heeft geslijmt gezuigd en gestookt om over haar chronische liegen en het enorme verdriet waarmee zij mijn moeder heeft opgezadeld maar verder te zwijgen.
En als daar dit kleine ondernemen aangaande het verduidelijkt krijgen van erf(recht) mij hierbij helpt dan ben ik al tevreden.

Laatst aangepast door Scherpmes op di 01 jul 2008 8:45, in totaal 2 keer bewerkt
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik zo beide topics lees dan kan ik topicstarter niet anders dan adviseren de hulp niet in de juridische hoek te zoeken, of het moet bij een mediator zijn.
Bekijk de homepage
Scherpmes

Scherpmes

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Als ik zo beide topics lees dan kan ik topicstarter niet anders dan adviseren de hulp niet in de juridische hoek te zoeken, of het moet bij een mediator zijn.

Een mediator als in ?...
Mijn vader is blind overtuigd van zijn egoïstische gelijk en dreigt ronduit elk familie lid die hem bekritiseert te bestraffen met een doodse stilte en erger.
Het is niet bepaald iets om blij van te worden als je 83 jarige grootmoeder met een van verdriet doordrongen stem erkent dat ze alle ellende die haar oudste zoon veroorzaakt noodgedwongen slikt omdat ze in haar laatste jaren niet te maken wil krijgen met een zoon die (en daar is mijn vader enorm fanatiek in) haar niet meer wil zien noch spreken omdat z'n bloed eigen moeder ongezouten kritiek op hem heeft omwille van z'n schandalige handelen richting mijn moeder evenals kritiek op die heks die hij aan de haak heeft geslagen, waarvan z'n eigen moeder vind dat ze alleen maar op z'n centen uit is.
Kortom mediator ?!
Sure ... Ga een afgestudeerde R.A. en later Director controlling en planning bij een top bank maar is vertellen dat hij fout heeft gehandeld.
uh huh ..
big mistake !

Laatst aangepast door Scherpmes op di 01 jul 2008 8:48, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen mediator, maar een psychiater. En niet voor je vader.

Scherpmes

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Geen mediator, maar een psychiater.
En niet voor je vader.

Psychiater, psycholoog, family counseling, uitkomst :
Ze hebben er allemaal lekker aan verdient...

p.s makkelijk praten via een reactie is voor de domme dat blijkt tevens weer..
Of zou je durven beweren dat je in soortgelijke schoenen hebt gestaan en zulks uitspraak de wereld in durft te helpen zoals je zojuist deed zonder enige terughoudendheid ?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik durf te beweren dat ik wat meer realiteitsbesef heb.

Je vader is geen verantwoording (en laat staan een erfenis) verschuldigd aan zijn volwassen kinderen. Als jij zijn eigen keuze niet kunt accepteren, dan is dat helemaal jouw probleem. Hetzelfde voor je familieleden.

Uiteraard heeft je moeder wel een aantal rechten. Daar heb je het niet over, dus ik neem aan dat zij in financieel opzicht netjes wordt behandeld.

Daarmee is het juridische verhaal klaar.

Het probleem is dus dat jij niet kunt verkroppen dat het is zoals het is. De oplossing is om aan jezelf te werken. Daarvoor kun je in therapie, bijvoorbeeld.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helemaal eens met bona fides.

Als je vader je zoveel pijn doet, kun je er ook voor kiezen het contact te verbreken en je energie te steken in je eigen verdere leven.
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt niet voor je vader bepalen hoe hij zijn leven leeft en welke beslissingen daarin maakt.

Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt het afkeuren, je kunt zelfs met hem breken als reactie op wat hij doet, maar je kunt niet bepalen wat hij moet doen. Voor je eigen bestwil kun je dat maar beter accepteren en besluiten hoe je daar zelf verder mee wilt omgaan. Hoe je vader is en wat hij doet, dat is voor dit moment een feit waar jij je eigen reacties voor zult moeten bepalen. Maar hem veranderen doe je niet, dat kan hij alleen zelf.

Voor wat betreft het juridische aspect zijn er gewoon regels en zolang zijn testament aan die regels voldoet, dan kun je daar niks tegen in brengen. Het is ZIJN geld en als hij besluit dat aan de eerste de beste vrouw die hij op straat tegen komt uit te geven, dan kan dat en mag dat. Het morele gehalte ervan is een heel ander verhaal en staat verder los van het juridische.

Ik denk dat het psychologen verhaal juist ook daarom is genoemd... je zult het moeten doen met deze situatie en daarin je eigen keuzes maken. Vooralsnog lijk je het niet te kunnen verwerken dat jij niet kunt bepalen wat je vader doet en als je niet oplet breekt het jou ook op.

En qua erfenissen: de belasting is toch degene die het rijkst wordt uiteindelijk.... Je moet gewoon ervan uitgaan dat je erfenis 0 is en daar naar leven, dat werkt het beste.
Scherpmes

Scherpmes

BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 5:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik durf te beweren dat ik wat meer realiteitsbesef heb.

Je vader is geen verantwoording (en laat staan een erfenis) verschuldigd aan zijn volwassen kinderen.
Als jij zijn eigen keuze niet kunt accepteren, dan is dat helemaal jouw probleem.
Hetzelfde voor je familieleden.

Uiteraard heeft je moeder wel een aantal rechten.
Daar heb je het niet over, dus ik neem aan dat zij in financieel opzicht netjes wordt behandeld.

Daarmee is het juridische verhaal klaar.

Het probleem is dus dat jij niet kunt verkroppen dat het is zoals het is. De oplossing is om aan jezelf te werken. Daarvoor kun je in therapie, bijvoorbeeld.

Tuurlijk is mijn vader geen verantwoording schuldig aan mij noch mijn broer... De man heeft nooit sorry gezegd en terecht .. "sure" ..
Net zo min als elke andere persoon die uit stompzinnigheid, hebzucht, wrok, wraak, nijd, andere mensen dupeert en geen spijt betuigd het gelijk aan z'n kant heeft.
Toch ?!
Daarom is onze wereld zo'n fantastische plek ...
Goh als ik nou eens de keuze maak waarbij mijn omgeving beschadigd word joh dat is zo 2008 ..
Ooit van empathie gehoord ?!
Volgens mij is dat het laatste grote onbekende voor een enkeling die op mijn postings reageert op een wijze die doet denken aan een gebrek aan...
Dat mijn moeder materieel gezien netjes achter blijft wil niks zeggen over de mentale beschadiging die niet voor niks is wat het is.
Kortom verkroppen is niet het goede woord ...
Beschaving is een vinger lang dat is niet te verteren ..
En dat is mijns inziens een veel betere omschrijving.

Laatst aangepast door Scherpmes op wo 02 jul 2008 6:04, in totaal 1 keer bewerkt
Scherpmes

Scherpmes

BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 5:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Helemaal eens met bona fides.

Als je vader je zoveel pijn doet, kun je er ook voor kiezen het contact te verbreken en je energie te steken in je eigen verdere leven.

Misschien dat zulke logica voor jou rationeel ok te noemen is ik echter vind dat mijn vader therapie nodig heeft.
Immers ik ben niet diegene die emotioneel ontspoord genoeg is om huis en haard in te ruilen voor een vrouw zonder geweten.
Sterker nog ik vind dat elke man anno 2008 die doelbewust een echtscheiding uitlokt therapie nodig heeft.
Niks voor niks dat je op veel goede forums kunt lezen over de schade die door zulke ouders word aangericht in het wereldbeeld van kinderen.
Sterker nog de vele ontspoorde kinderen anno 2008 zijn van zulks het product.
Ik had/heb de mazzel dat ik oud genoeg ben om mijzelf te ontplooien ondanks de schade.
Doch recht heb ik op een vader ...

Scherpmes

BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 6:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Je kunt niet voor je vader bepalen hoe hij zijn leven leeft en welke beslissingen daarin maakt.

Ik denk dat het psychologen verhaal juist ook daarom is genoemd... je zult het moeten doen met deze situatie en daarin je eigen keuzes maken. Vooralsnog lijk je het niet te kunnen verwerken dat jij niet kunt bepalen wat je vader doet en als je niet oplet breekt het jou ook op.

En qua erfenissen: de belasting is toch degene die het rijkst wordt uiteindelijk.... Je moet gewoon ervan uitgaan dat je erfenis 0 is en daar naar leven, dat werkt het beste.

Met beide eens ...
maar begrijp één ding ... Mijn vader was de man die in situaties van onrecht eiste van de schuldige partijen dat ze inzagen dat ze fout zaten.
Iemand die dus zulke fundamentele logica hanteert moet dan ook later erkennen dat hij in zijn eigen zwaard gevallen is.
En dat gebeurd niet en daar schuilt het hem in ...
Kortom ik leef van mijn eigen prima inkomen en heb een lieve vriendin en wanneer ik trouw moge duidelijk zijn dat de zoon niet de fouten van de vader zal herhalen.
Dat mijn kinderen de zege van een gelukkige opa en oma niet zullen ervaren dat is een schande en die is niet te vergoeden.
--
Last but not least ik denk dat dit topic onderhand op slot kan, tenzij er nog reacties komen die fundamenteel beantwoorden waarom ik vroeg.

...
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds