Erwin180
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 feb 2011 16:36 Onderwerp: nieuwe vordering na uitspraak rechter |
|
|
Beste forumleden,
Hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
mijn ex werkgever eist van mij een bedrag terug wat ik te veel zou hebben ontvangen na het beeindigen van het arbeidscontract.
zij hebben hierbij een incassobureau in de arm genomen en de procedure heeft ongeveer een jaar geduurd met als uiteindelijk resultaat een dagvaarding en een uitspraak van de rechter.
de uitspraak was:
De kantonrechter bepaalt een comparitie van partijen op datum en tijd in het paleis van justitie.
voor de datum van de comparitie ontvang ik een brief van de advocaat van eiser dat zij op last van client de vordering intrekken, de comparitie behoeft dus niet door te gaan.
Nu ontvang ik een brief van mijn ex werkgever dat zij de dagvaarding hebben ingetrokken, omdat het incasso bureau de procedure was opgestart zonder toestemming van mijn ex werkgever, maar zij nog steeds een vordering op mij hebben van 2500 euro en een voorstel tot terug betalen in 6 termijnen.
Mijn vragen zijn:
1. Is er een verschil tussen het intrekken van de vordering (zoals in de brief van de advocaat) en het intrekken van de dagvaarding.
2. Kan mijn ex werkgever de hele procedure opnieuw opstarten ondanks het feit dat zij de comparitie hebben gecanceled.
3. Hoe kan ik reageren richting mijn ex werkgever.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mochten er nog vragen zijn omtrent deze zaak dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Erwin |
|