|
Auteur |
Bericht |
Igor
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 17
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 12:04 Onderwerp: Boedelbijdrage voor verificatie eigendomsvoorbehoud |
|
|
Beste Lezer,
Ik heb een dispuut met een curator nu hij voor het verifieren van een eigendomsvoorbehoud een boedelbijdrage vordert van Euro 300,-
Persoonlijk ben ik van mening dat de curator geen bijdrage kan bedingen van een schuldeiser met een eigendomsvoorbehoud en de seperatistenregeling sterkt mij hierin (hoop ik)... Per slot van rekening ben ik geen seperatist in deze, maar is er feitelijk geleverd onder opschortende voorwaarden.
De curator stelt met een simpele verwijzing naar RB Den HAAG 16 JUNI 1993 NJ 1995 205 dat de kosten wel verschuldigd zijn... Heeft iemand de uitspraak ??? Nadere info is natuuriljk altijd welkom ;o)
Met vriendelijke groet,
Igor |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 11 jul 2008 13:42 Onderwerp: |
|
|
NJ 1995, 205 schreef: | [Essentie] Door curatoren in faillissement gemaakte kosten om de afgifte van onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken aan de rechthebbenden te organiseren. Omslag van die kosten (ad 3%) over die rechthebbenden? Ja. |
Ik stuur je de volledige tekst per pb. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|