|
Auteur |
Bericht |
Schaapje
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 25 jun 2008 17:45 Onderwerp: Overuren niet meer betalen |
|
|
Hoi, ik ben zelf ook een rechtenstudent, maar met dit weet ik ff geen raad meer.
Ik heb inmiddels 5 jaar een bijbaantje bij hetzelfde bedrijf. In die 5 jaren werden alle overuren uitbetaald. De afspraak die ik met hun had (helaas niet op papier, maar mondeling is toch ook een contract), is dat mijn overuren altijd uitbetaald zouden worden (tenzij het er maar een paar waren). Ik heb een contract van 8 uur, maar werk ook al sinds jaar en dag 16 uur in de week. Kortom ik maak 8 overuren in de week, die ik dus nu niet meer uitbetaald zou krijgen. De vaste medewerkers hadden dit beleid al langer, maar voor de zaterdaghulpen (wat ik ben) is dit nooit zo geweest.
Nu is mijn vraag, kunnen ze dit zomaar maken?
En als dit zo is, kan ik dan tegen hun zeggen dat ik me dan aan mijn contract ga houden en dat de uren die ze me meer hebben ingepland, dat ik die niet meer ga maken. Want ik werk toch voor die uren... Ze zullen het uiteindelijk wel gaan uitbetalen, maar dit zal waarschijnlijk pas aan het einde van het boekjaar zijn. Dit zou betekenen dat ik dus meer dan 5 maanden op mijn geld zou moeten gaan wachten. Is dit acceptabel?
Graag jullie advies hierover....
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: do 26 jun 2008 20:25 Onderwerp: |
|
|