Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
yvet
|
Geplaatst: di 23 sep 2008 18:40 Onderwerp: nooit post ontvangen - nu gerechtelijke procedure... |
|
|
Hoi Allemaal!
Vorige week stond er een deurwaarder met een dagvaarding bij ons op de stoep.
Het blijkt dat het volgende het geval is: Mijn man heeft in de maand april van dit jaar te veel salaris uitbetaald gekregen. Zijn proeftijd bij dat bedrijf is niet verlengd, en dus is hij niet meer werkzaam voor dit bedrijf. Nu hebben wij hieromtrent nooit een info van zijn voormalige werkgever ontvangen. Geen brieven, geen herinneringen en geen aanmaningen. Ook de brieven van het incassobureau zijn niet bij ons bezorgd.
Wel stond dus vorige week de deurwaarder op de stoep om dit schrijven persoonlijk langs te brengen...
Mijn vraag is nu de volgende: In hoeverre staan wij in ons recht dat wij alle bijkomende kosten (incasso en gerechtelijke kosten e.d.) niet hoeven te betalen? Uiteraard zijn wij van mening, dat als wij teveel geld hebben ontvangen dat zij dit van ons terug kunnen/moeten krijgen. Maar aangezien wij hiervan niet op de hoogte zijn geweest hebben wij dit natuurlijk (nog) niet kunnen terugboeken.
De TNT Post, die zeer waarschijnlijk de postbezorging heeft verzorgd, kunnen we niet aansprakelijk stellen, want zij zeggen gewoonweg dat er bij belangrijke post gebruik moet worden gemaakt van de extra diensten zoals aantekenen. Ok, ben ik het mee eens. Maar als de voormalige werkgever, als ook het incassobureau dit niet via de aangetekende post hebben verstuurd, en wij hebben niets ontvangen, wie is er in dat geval aansprakelijk?
Ik hoop dat iemand een dergelijke situatie herkend, en dat er iemand is die mij kan vertellen hoe we dit kunnen oplossen.....
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 23 sep 2008 18:59 Onderwerp: |
|
|
Zijn jullie verhuisd of iets dergelijks?
Als jullie niet zijn verhuisd zonder een adreswijziging door te geven en er geen andere reden aan jullie toe te rekenen reden is waarom de brief jullie nooit heeft bereikt, dan is het aan je werkgever om te bewijzen dat je die brief hebt ontvangen. Dat zal normaal gesproken dus niet lukken. Het komt erop neer dat je kunt kijken naar de situatie waarin de brief nooit is verzonden.
Volgens mij is het op zich wel toegestaan om zonder voorafgaande ingebrekestelling te dagvaarden, maar het lijkt mij dat als je nu tijdig betaalt, er geen wettelijke rente en incassokosten in rekening kunnen worden gebracht. De proceskosten lijken mij in principe ook voor de eiser. (Wie hier ervaring mee heeft mag mij aanvullen/verbeteren!)
Hopelijk is de werkgever bereid om na terugbetaling van het te veel ontvangen loon de procedure te staken. Doorzetten lijkt mij voor geen van de partijen zinvol. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|