|
Auteur |
Bericht |
Gartenzwerg
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 11:39 Onderwerp: Het verleden en onbesproken gedrag |
|
|
Hallo ik ben Gartenzwerg,
Ik weet niet of ik hier juist ben maar ik heb de volgende vraag;
Voor een vacature waarop ik wil solliciteren, is onbesproken gedrag een vereiste.
Nu is mij wel het een en ander "overkomen" in het verleden waarvan ik niet weet of dit boven water komt bij deze werkgever.
Daarom wil ik dit graag eerst checken zodat ik weet hoe de zaken ervoor staan.
1. 2x snelheids overtreding (+30km te hard bbk) met voorkomen/veroordeling, 2 jaar proeftijd etc. Ruim 5 jaar geleden. (niet korter). Dit lijkt mij dus een probleem.
2. "mishandeling" met boete niet voorgeweest/geen veroordeling. Ruim 5 jaar geleden.
3. Boete RDW, niet voldoen aan de verzekeringsplicht voor een voertuig. (verzekeringsmaatschappij had een fout gemaakt en de verkeerde verzekering gestopt, was ik niet van op de hoogte boete kwam per verassing) Zelf de boete betaald en bedrag retour ontvangen van de verzekeringsmaatschappij. Dit jaar.Heeft dit wel of geen juridische aantekening etc tot gevolgen.
met het schaamrood op de wangen vraag ik advies, of deze zonden werkelijk gevolgen hebben voor een functie waar onbesproken gedrag vereist is.
Ik hoop dat iemand mij van dienst kan zijn.
Gegroet,
Gartenzwerg |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 12:30 Onderwerp: |
|
|
Om wat voor functie gaat het?
Geven ze in de vacature al aan dat ze een onderzoek in kunnen / zullen stellen? [/url] |
|
|
|
 |
Gartenzwerg
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 12:35 Onderwerp: |
|
|
Het betreft een functie als examinator bij het CBR. Dit maakt het lastig betreffende mijn verkeers overtreding(en).
Ga ervanuit dat het zullen checken, staat er niet letterlijk bij.
Maar voor het geval ze het doen wil ik niet voor verassingen komen te staan. |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 12:55 Onderwerp: |
|
|
Ik ken de procedures niet en weet eerlijk gezegd niet in hoeverre men zaken mag en kan controleren, maar ik verwacht dat de overtredingen met betrekking tot onbesproken (rij)gedrag toch wel voor een probleem kunnen zorgen.
Van hun site geplukt:
Quote: | het geven van een deskundig oordeel over de mate van rijvaardigheid een belangrijk taakaspect. |
Met jouw veroordelingen heb je laten zien dat jouw oordeel in bepaalde situaties misschien wel tekortschiet.....je hebt immers veroordelingen op je naam staan met betrekking tot het naleven van verkeersregels. En het naleven van verkeersregels is een onderdeel van de examens die het CBR aflegt.... |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 13:30 Onderwerp: |
|
|
Klopt het dat je voor deze functie een Verklaring Omtrent Gedrag moet aanvragen? Ik weet niet zeker of dat in dit geval opgaat, maar volgens mij is dat het wel.
Bij een VOG worden strafrechtelijke gegevens van meer dan vier jaar geleden niet meegerekend, dus daarvoor hoef je niet te vrezen.
Als die boete voor niet verzekerd hebben van een voertuig ook zo oud is, zou het geen probleem moeten opleveren. Als het een "jonger feit" betreft, dus van de afgelopen vier jaar, kan het wel worden meegewogen. Gelet op de aard van de bezigheden zal dit naar mijn mening niet in de weg staan aan een behoorlijke uitoefening van je functie, en dat is de maatstaf die geldt voor toekenning van een VOG. Het is geen zwaar feit en de straf (een boete) zal niet extreem hoog zijn geweest.
Lees het bovenstaande en meer ook in de beleidsregel die hierover gaat: http://www.justitie.nl/images/De%20beleidsregels%20VOG%20NP-RP%202-8_tcm34-118639.pdf (voornamelijk de pagina's 5 en 6 over de "terugkijktermijn"). |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 13:37 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nu is mij wel het een en ander "overkomen" in het verleden waarvan ik niet weet of dit boven water komt bij deze werkgever. |
De mededelingsplicht bestaat ook nog. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 aug 2008 18:15 Onderwerp: |
|
|
Hmm, wel vreemd dat het CWI, het UWV en het re-integratiebureau mij uitdrukkelijk hebben aangeraden mijn mondje zoveel mogelijk dicht te houden over mijn laatste ontslag. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
Gartenzwerg
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 12:34 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bedankt voor de antwoorden, waarschinlijk zal het dan meevallen.
(Overigens heb ik het opgezocht maar de veroordeling is uit het jaar 2001).
Waar kan ik dit checken zodat ik het zeker weet.
W.b.t. de boete voor onverzekerd rond rijden heb ik ook nog een vraag.
Het volgende,
Ik zeg vorig jaar mijn rechtsbijstand (auto) op en de tussenpersoon zegt de auto verzekeing op (dus fout). Het schrijven hier over gaat niet goed i.v.m. verhuizing en dus 2 post adressen.
Ik ben uiteindelijk geflitst en krijg een boete.
Maatschappij wil geen verklaring afleggen dat dit niet mijn schuld is en alleen de boete betalen.
Nu heb ik de boete betaald en beken ik nu hiermee schuld met e.v.t. gevolgen voor de toekomst. (zie openingsvraa).
Moet ik stappen ondernemen om deze (mogelijke) gevolgen tegen te gaan. Naam zuiveren etc).
Graag advies. (Mijn dank is groot).
Gegroet,
Gartenzwerg. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 13:22 Onderwerp: |
|
|
Je zei het bedrag van de boete retour te hebben gekregen van de verzekeringsmaatschappij. Dat lijkt me een kansje bieden.
Wat vermeldde het betalingskenmerk van die overschrijving? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|