|
Auteur |
Bericht |
wil
|
Geplaatst: vr 20 jun 2008 12:25 Onderwerp: Inzage termijn bestemmingsplan |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag: als ik het goed begrepen heb is de inzage termijn voor een bestemmingsplan 6 weken. Ik heb ergens gelezen dat het hierbij om een minimale termijn zou gaan. Dat betekent de gemeente (B&W?) de termijn zou kunnen/mogen verlengen. Weet iemand hoe dit precies zit? Hebben burgers hier iets over te zeggen? Onder welke voorwaarden zou de termijn verlengd kunnen worden? Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 20 jun 2008 21:12 Onderwerp: |
|
|
6 weken is de Awb-termijn en die wordt van overeenkomstige toepassing verklaard in de WRO. Korter kan in ieder geval niet.
Wat is de achterliggende gedachte van je vraag? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
wil
|
Geplaatst: zo 22 jun 2008 7:40 Onderwerp: |
|
|
De gemeente heeft de inzageperiode precies in de zomervakantie gepland. Wij hebben verzocht de periode uit te stellen of te verlengen. Volgens de wethouder is uitstel niet nodig omdat er voldoende gelegenheid overblijft om het bestemmingsplan in te zien en te reageren en is verlenging wettelijk niet eens mogelijk.
Dank voor je reactie. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: zo 22 jun 2008 14:41 Onderwerp: |
|
|
Artikel 3:16 Awb schrijft inderdaad 6 weken voor. Wellicht kun je pro forma zienswijzen indienen. Ik weet eigenlijk niet of dat kan. Dus binnen de termijn aangeven dat je zienswijzen hebt, maar de nadere toelichting op je zienswijzen later geven.
Of dit kan betwijfel ik wel hoor. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 22 jun 2008 16:30 Onderwerp: |
|
|
En deze termijn lijkt me van openbare orde, zodat verlenging niet is toegestaan. Voor het indienen van een pro forma zienswijze zie ik ook geen mogelijkheden.
Het is zaak om in de zienswijze aan te geven op welke punten je het niet eens bent. Als je geen tijd hebt om je bezwaren gedetailleerd uit te werken is dat minder erg. Tegen "onderdelen" van het ontwerpbesluit waar je in je zienswijze in het geheel aan voorbijgaat kun je in beginsel niet meer in beroep bij de rechter. Aan de motivering per onderdeel worden echter geen hoge eisen gesteld om je recht om daartegen in beroep te gaan te behouden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 22 jun 2008 18:55 Onderwerp: |
|
|
Ik had al het gevoel dat het te maken had met de zomervakantie. Juist daarom is er nu een termijn van 6 weken zodat een ieder wordt geacht kennis te kunnen nemen van de stukken.
Het blijft niet echt netjes, maar er is weinig aan te doen. Burger centraal-geneuzel kun je dan ook met een korrel zout nemen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
fiasc o
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 150
|
Geplaatst: ma 23 jun 2008 19:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Het blijft niet echt netjes, maar er is weinig aan te doen. Burger centraal-geneuzel kun je dan ook met een korrel zout nemen. |
Andersom bekijken kan ook, het bestemmingsplan wordt wellicht ten behoeve van burgers gemaakt. Als er dan maanden vertraging ontstaat is dat ook niet te verkopen aan een burger, in die zin zou burger centraal geneuzel niet....
Voorwat betreft de zienswijze, ga niet diep in op de onderwerpen waar je het niet mee eens bent, maar 'noem zoveel mogelijk'. Daar heb je later profijt van in een eventuele bezwaarfase. |
|
|
|
 |
|