Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Exactly
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 23
|
Geplaatst: wo 18 jun 2008 14:38 Onderwerp: Koop onder ontbindende voorwaarde: is een voorbehoud nodig? |
|
|
Een half jaar geleden heb ik een haard gekocht voor mijn nog te bouwen huis. Aangezien toen reeds bekend was dat er wellicht problemen zouden ontstaan betreffende de bouwvergunning (bezwaar door omwonenden), heb ik deze koop gedaan onder ontbindende voorwaarde van het niet verkrijgen van de bouwvergunning. Er is nog geen (aan)betaling gedaan. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er nog steeds geen bouwvergunning. De winkel heeft de haard reeds in het magazijn staan, maar heeft - telefonisch - duidelijk te kennen gegeven de ontbindende voorwaarde te respecteren.
Mijn opzet is nu de volgende: ooit zal er een bouwvergunning verkregen worden, al kan dat in het ergste geval nog jaren gaan duren. Ik wil niet van de koop af, aangezien ik een mooie prijs heb bedongen. Is het nu verstandig om een aangetekende brief naar de winkel te sturen met als inhoud dat ik de koop intact laat, maar mijzelf het recht voorbehoud om in een later stadium alsnog gebruik te kunnen maken van de ontbindende voorwaarde? Loop ik enig risico als ik jaren niets van me laat horen (alleen af en toe een telefoontje mijnerzijds dat het met de bouwvergunning niet opschiet)? |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: wo 18 jun 2008 19:58 Onderwerp: |
|
|
Indien hij er niets op tegen heeft, zijn er geen problemen. Bel gewoon eens met de verkoper, en wie weet kunnen jullie iets op papier zetten. Er moet volledige overeenstemming zijn tussen jullie over de termijn. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|