Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Kindgebonden b...
WOZ waarde bij...
Dive into the ...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 08 dec 2025 21:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

sexueel misbruik en intimidatie
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
miss

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 19:30    Onderwerp: sexueel misbruik en intimidatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo..
ik ben nieuw hier..
ik heb een vraag..
mijn oom heeft mij 1 malig sexueel misbruikt toen ik 10 was..
ben nooit gelooft door ouders en andere familie..
nu nadat ik geestelijk ben ingestort op mijn 36e jaar..
een borderline stoornis er aan overgehouden waar ik nu voor behandeld gaat worden..
nu word het wel erkend in de familie ..
want die oom staat bekend vanwege zijn afwijkende neigingen...
bijna iedereen is wel eens door hem sexueel geintimideerd...
nu durfde ik eindelijk aangifte te doen... omdat ik mij gesteund voelde door de familie.. en geloofd werd..
alleen het is te laat.. mijn zaak zou 3 jaar verjaard zijn...
mijn moeder is 2 jaar geleden sexueel geintimideerd door dat hij haar een tongzoen gaf tijdens een verjaardag.. wat ze ook verzwegen heeft..
mijn jongste zusje hetzelfde 4 jaar geleden.. die heeft hem toen een klap midden in zijn gezicht gegeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien...
mijn ouders twijfelen of ze aangifte zullen/kunnen doen van dit strafbaar feit vanwege hun religie want god zal hem wel straffen.. in het laatste oordeel..
ik wil dat ze aangifte doen en hoop dat mijn zaak daarin toch meegenomen kan worden of heropent...
zodat hij uiteindelijk strafrechtelijk vervolgd kan worden..
ook zijn er 2 mensen uit de fam die willen getuigen mocht het ooit zo ver komen...
wat kan ik doen??
wat mag ik verwachten..??
wat zal zijn straf zijn aangezien zijn gezondheid niet best is..??
wie kan mij hierop antwoorden??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een naar verhaal Esther.

Als jullie (je zus, je moeder (en jij)) denken dat het verstandig is en jullie er iets aan hebben dan kunnen jullie best aangifte doen van sexuele intimidatie of zelfs verkrachting (onderzoek de mogelijkheden ff) als je zus en je moeder tijdens de tongzoen ter plekke hebben aangegeven dat niet te willen.

Als je wilt dat je oom vervolgd wordt en jouw zaak is verjaard (wat best zou kunnen inderdaad) dan zou je misschien in de zaak van je zus en / of je moeder, als getuige een verklaring af kunnen leggen zodat je stem gehoord wordt en het misschien wel iets gaat meewegen voor de rechters zodat ze hem er toch nog een beetje voor gaan straffen.

Verwacht er niet teveel van zou ik zeggen (maar ik ben een nogal nuchter type).

Een rechter (en ik) zou denken dat die eenmalige verkrachting op je tiende wel ernstige gevolgen heeft maar ook dat jezelf verantwoordelijkheid hebt om zelf iets van je leven te maken.
Dat is niet altijd even simpel, dat weet ik.
Zaak is wel dat je de dingen moet verwerken. En als het helpt dat je verhaal wordt gehoord (en erkend hopelijk!) dan is het zeker de moeite waard om dingen proberen af te ronden.

Qua strafmaat kan ik er niet veel meer over zeggen dan dat het voor de slachtoffers altijd weer tegenvalt.
Maar het is beter dan niets; je verhaal wordt gehoord en je kunt daarna weer verder Wink

GJudge

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,
de zaak voor wat betreft jouw verkrachting is (helaas) inderdaad verjaard. Dat kan je lezen in de artikelen 70 in combinatie met artikel 242 van het wetboek van Strafrecht (Sr). De overige zijn op grond van dit artikel niet verjaard, dus daar zou nog wel strafvervolging voor kunnen worden ingesteld.
Van verkrachting kan al sprake zijn met een opgedrongen tongzoen, aangezien de delictsomschrijving van verkrachting (art 242 Sr). Voor wat betreft je zusje zou ik poging tot verkrachting/gemeenschap met een persoon beneden de 12/16 jaar (ligt aan haar leeftijd, zie de artikelen 242, 244, 245 Sr) of aanranding (246 Sr). Dat ligt echter aan de preciese feiten.
Voor wat betreft de op te leggen straf kan ik helaas niks zeggen: dat ligt aan de door de rechter aangenomen feiten en de waardering daarvan, evenals de van toepassing zijnde richtlijnen en hoe de rechter daar weer naar kijkt.

Overigens zijn er een aantal problemen:
1. De slachtoffers moeten zelf aangifte doen: voor zover ik weet zijn het zogenaamde 'klachtdelicten' en moet een slachtoffer het dus als op zn minst ongewenst hebben ervaren. Van dat laatste lijkt dus wel sprake in dit geval. Nu nog de aangifte...
2. Het bewijsprobleem is echter veel lastiger. In het Nederlandse strafrecht moeten er minimaal 2 bewijsmiddelen zijn. Dat is bijvoorbeeld de verklaring van het slachtoffer en zijn bekentenis. Je hebt echter ook al die twee mensen die kunnen getuigen al zal dat misschien problemen met de waardering opleveren. Zo kan de rechter eerder iets als een 'hetze' jegens een bepaald persoon zien als het twee zusjes betreft oid (al zal hij dat dan niet zo zeggen).

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als dat met moeder en zusje tijdens een verjaardagsfeestje is geweest zijn er ongetwijfeld mensen getuige van geweest. Lastig is echter dat vrouwen vaak nog "beleefd" op dit soort gedrag reageren, dus dat omstanders het niet hoeven te merken. Nu het zusje een klap heeft uitgedeeld zal dat niet onopgemerkt zijn gebleven.

Voor wat betreft de verjaring in jouw zaak: de verjaringstermijn voor 242 Sr begint te lopen op de dag nadat het slachtoffer 18 jaar geworden is (71 lid 3 Sr.) Die verjaringstermijn is 15 jaar (omdat het een feit is waar 12 jaar op staat als maximum). Daar zit je dus inderdaad 3 jaar overheen. Dat is echt jammer. Dat wil echter niet zeggen dat je niets meer met dat wat gebeurd is kunt doen, maar het zal niet in een strafrechtelijk kader kunnen.

Voor je moeder en zusje ligt dat anders. En het kan wel zijn dat God deze man zal straffen, maar belangrijker is dat hij al in dit leven ophoudt met dat gedrag. Ik denk dat het niet eens heel veel uitmaakt hoe veel straf hij zal krijgen (dat zal ook niet heel erg veel zijn). Het gaat er in dit soort zaken ook om dát er een procedure wordt gestart; dat slachtoffers terecht niet nemen wat hen wordt aangedaan. De rechter kan als hij jouw oom schuldig verklaart ook een bijzondere voorwaarde, bijvoorbeeld een therapie, opleggen. Je moeder en zus hoeven deze man niet in bescherming te nemen. Dat heeft hij bij hen ook niet gedaan.

Ik wens jou heel veel sterkte.
GJudge

GJudge

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog even over die verjaringstermijn.. weet iemand of ook art 1 lid 2 Sr daarop van toepassing is of dat die daarvan is uitgezonderd? Want als het is uitgezonderd (meen dat ooit eens gehoord te hebben, maar weet dat niet zeker), dan zou het feit van de seksuele handelingen met miss nog niet verjaard zijn (tiksimone: de huidige verjaringstermijn is 20 jaar na de dag nadat je 18 bent geworden, zie sub 4 van lid 1 van art 70 Sr jo 71 sub 3 Sr). Maar ik weet dat echt niet zeker...

nog een edit: vroeg me na het posten precies hetzelfde af als tiksimone, maar had die dus nog niet gezien...

Laatst aangepast door GJudge op zo 20 apr 2008 23:34, in totaal 2 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

242 Sr:
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

70 lid 4 Sr:
in vijftien jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld

Hoe kom je op die 20? Of zit ik in iets niet-actueels te kijken? Ja verhip, dat blijkt het geval, want wetten.nl geeft inderdaad 20 jaar bij 70 lid 4.

Punt is nu wel: hoe wordt daarmee omgegaan met feiten die vóór de invoeringsdatum zijn gepleegd? Ik denk dus zelf dat daarvoor die 15 jaar blijven staan (in verband met het legaliteitsbeginsel). En dan hou je dus wel de verjaring.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 4:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:

Punt is nu wel: hoe wordt daarmee omgegaan met feiten die vóór de invoeringsdatum zijn gepleegd? Ik denk dus zelf dat daarvoor die 15 jaar blijven staan (in verband met het legaliteitsbeginsel). En dan hou je dus wel de verjaring.

Inderdaad, de 'rechtszekerheid'.

GJudge

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 9:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De wijzigingen in de verjaringstermijn hebben wel invloed op alles wat ten tijde van inwerkingtreding (1 januari 2006) nog niet is verjaard, maar destijds al verjaarde delicten blijven verjaard. In dit geval mag miss dus niet op 1 januari 1991 al 18 zijn geweest, om de regeling heel precies uit te leggen (zie hiervoor mijn eerdere antwoorden, alsmede artikel 71 jo 70 Sr). De tekst en commentaar blijft handig... Smile

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 14:27    Onderwerp: nog even iets ... Reageer met quote Naar onder Naar boven

de laatste keer dat ik sexueel geintimideerd ben door deze man... is 4,5 jaar geleden..
weer tijdens een fam feestje..
ik zag hem binnenkomen waarop ik de wc opvluchte..
daar 10 min ben blijven zitten totdat ik dacht dat hij het felicitatie rondje wel gehad zou hebben en ergens in een stoel zat..
dat was ook zo.. maar toen ik de wc uitkwam.. door dat zaaltje heenliep richting mijn moeder..
stond hij speciaal op uit die stoel om mij alsnog te feliciteren..
hij drukte mijn hand krabbelde daarbij met zijn vinger in mijn handpalm...
wilde mij zoenen op mijn wangen zoals je meestal doet met een verjaardag..
waarop ik mijn hand losgetrokken heb en hem afweerde...
in hoeverre is dat dan verjaard???
kan ik nu daar als nog aangifte van doen...
want na mijn 10e .. dus na het sexueel vergrijp aan mij..
heeft hij mij dus wel al die jaren sexueel geintimideerd tijdens verjaardagen enz...
door middel van dat soort handen schudden met dat krabbelen aan de binnenkant van mijn hand...
zoenen die ik afweerde...
en op het laatst rond mijn 18e bleef ik bewust weg van fam bijeenkomsten omdat ik die confrontaties niet meer aankon...
maar dat feeste van 4,5 jaar geleden daar kon ik niet onderuit want dat was de 40jarige bruiloft van mijn ouders...
ik ben nu 36 jaar.. toen was ik 32....

en bedankt voor jullie antwoorden allemaal..
mijn ouders zijn tot nu toe niet bereid om officieel aangifte te doen van sexuele intimidatie.. idemditto mijn zus...
ze worden er een beetje moe van en willen rust..
ik wil ook rust in mijn hoofd maar ik kan het nog niet loslaten...
dat kan ik voor mijn gevoel pas als er dus daadwerkelijk een aangifte tegen hem loop vanwege sexuele intimidatie waarin mijn verjaarde zaak in meegenomen kan worden...
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 18:35    Onderwerp: Re: nog even iets ... Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss schreef:
de laatste keer dat ik sexueel geintimideerd ben door deze man... is 4,5 jaar geleden..
weer tijdens een fam feestje..
ik zag hem binnenkomen waarop ik de wc opvluchte..
daar 10 min ben blijven zitten totdat ik dacht dat hij het felicitatie rondje wel gehad zou hebben en ergens in een stoel zat..
dat was ook zo.. maar toen ik de wc uitkwam.. door dat zaaltje heenliep richting mijn moeder..
stond hij speciaal op uit die stoel om mij alsnog te feliciteren..
hij drukte mijn hand krabbelde daarbij met zijn vinger in mijn handpalm...
wilde mij zoenen op mijn wangen zoals je meestal doet met een verjaardag..
waarop ik mijn hand losgetrokken heb en hem afweerde...
in hoeverre is dat dan verjaard???
kan ik nu daar als nog aangifte van doen...
want na mijn 10e .. dus na het sexueel vergrijp aan mij..
heeft hij mij dus wel al die jaren sexueel geintimideerd tijdens verjaardagen enz...
door middel van dat soort handen schudden met dat krabbelen aan de binnenkant van mijn hand...
zoenen die ik afweerde...

mijn ouders zijn tot nu toe niet bereid om officieel aangifte te doen van sexuele intimidatie.. idemditto mijn zus...

Allereerst Esther zeg ik je eerlijk en duidelijk dat ik geen advocaat ben en pas net rechten studeer. Als je echte duidelijkheid wilt dan zou je eerst een (vaak kosteloos) gesprek met een strafrechtadvocaat aan kunnen gaan om te vragen wat je mogelijkheden zijn in het strafrecht. De tips / ideeën die hier opborrelen kun je natuurlijk prima 'meenemen' uiteraard.

Voor wat betreft de 'sexuele intimidatie' .. die kan ik in het wetboek van strafrecht niet vinden.. Het kan zijn dat zoiets alleen in een civiele zaak behandeld kan worden, ik weet niet hoe dat zit.
Het enige dat ik in het wetboek van strafrecht kan vinden dat het gedrag van je oom na het sexuele misbruik op feestjes enzo zou kunnen omschrijven is: 'dwang' (art. 284 WvSR) iets dat als het is aangetoond maximaal 9 maanden gevangenisstraf kan opleveren. Of het gedrag van je oom werkelijk 'dwang' als in de zin van art. 284 WvSR kan opleveren, weet ik niet. De verjaringstermijn voor 'dwang' is 6 jaren. Nogmaals, misschien zie ik iets over het hoofd. Het zou misschien een idee zijn om het aan een strafrecht-advocaat uit te leggen en vragen of er mogelijkheden zijn om je oom daar strafrechtelijk voor te laten vervolgen. Bijkomend voordeel daarvan zou kunnen zijn dat je dan je verhaal van het misbruik op je tiende daarin kwijt kunt. Bedenk je wel goed dat de rechter het misbruik op je tiende niet mag laten meewegen in de hoogte van de straf omdat dat feit verjaard is, maar aan de andere kant versterkt het sexuele misbruik van vroeger natuurlijk wel alle vervelende en intimiderende acties die hij naar jou heeft ondernomen. In dat opzicht zou het misschien wèl weer strafverzwarend kunnen werken. Maar hoe dan ook is je verhaal dan wel 'uitgekomen'. En dat is wel wat je ook wilt als ik het goed begrijp.

Hier nog een link, misschien heb je er nog iets aan:
http://www.platformseksueleintimidatie.nl/

Houd ons op de hoogte, ok?

tikSimone

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Miss, dat is oervervelend gedrag van die man (want hij weet heus wel dat je niets van hem wilt weten), maar je kunt daar weinig mee denk ik.

Je moet hem gewoon eens rustig zeggen dat je absoluut geen contact wilt, op wat voor manier dan ook. Ik denk dat je in je therapie niet alleen met het verleden, maar ook met het heden wat kunt.

Niet vluchten. Je hebt het recht niet aangeraakt te willen worden en je hoeft echt niets daarover uit te leggen.
MaxForce

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: di 29 apr 2008 4:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan ook misschien de civiele weg behandelen en de civiele rechter verzoeken hem een verbod op te leggen (straatverbod, contactverbod). Bewijs is echter nodig. Getuigenverklaringen kunnen daarvoor gebezigd worden. Het is niet nodig dat de man veroordeeld is geworden in strafrechtelijke zin. Het doel van dergelijke maatregelen is het voorkomen van toekomstig onrechtmatig handelen jegens de verzoeker, u in dit geval. Het is een mogelijkheid die veel mensen niet aangrijpen. Veelal wordt meteen gedacht aan het strafrecht, maar dat zal weinig soelaas bieden in dit geval, omdat het feit verjaard is.

Toekomstig misbruik en intimiderend gedrag is uiteraard vervolgbaar.
MSN messenger ICQ nummer
Aafke Klopman

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2008 0:06    Onderwerp: Re: sexueel misbruik en intimidatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss schreef:
hallo..
ik ben nieuw hier..
ik heb een vraag..
een borderline stoornis er aan overgehouden waar ik nu voor behandeld gaat worden..
nu durfde ik eindelijk aangifte te doen... omdat ik mij gesteund voelde door de familie.. en geloofd werd..
mijn moeder is 2 jaar geleden sexueel geintimideerd door dat hij haar een tongzoen gaf tijdens een verjaardag.. wat ze ook verzwegen heeft..
mijn jongste zusje hetzelfde 4 jaar geleden.. die heeft hem toen een klap midden in zijn gezicht gegeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien...
mijn ouders twijfelen of ze aangifte zullen/kunnen doen van dit strafbaar feit vanwege hun religie want god zal hem wel straffen.. in het laatste oordeel..
ik wil dat ze aangifte doen en hoop dat mijn zaak daarin toch meegenomen kan worden of heropent...
ook zijn er 2 mensen uit de fam die willen getuigen mocht het ooit zo ver komen...
wat kan ik doen??

Hallo,

In juridische zin kan ik je niets vertellen. Wel ben ik ook ervaringsdeskundige met incest en borderline. Belangrijk is ook de erkenning en herkenning. Probeer een lotgenotengroep te vinden. Zoek via Google of de Telefoongids.nl in jouw regio. Eventueel zou je ook informatie kunnen vragen bij het Steunpunt Zelfhulp van AanZet, stichting voor Cliëntgestuurde Projecten in Leeuwarden, tel.: 058-2849020, e-mail: steunpunt@st-aanzet.nl. Zij hebben een database met allerlei zelfhulpgroepen. Ik zie in je profiel dat je in Zuid-Holland woont, maar ook dan weten zij je denk ik wel op weg te helpen.

Erg naar dat je ouders je niet steunen en alleen maar aan hun eigen geloof denken. Het is zo belangrijk dat je steun krijgt vanuit je eigen omgeving. Als je ouders je zouden steunen, zouden ze niet eens toelaten dat je oom op hun 40-jarige bruiloft kwam.
Ik ben op 10-jarige leeftijd door mijn broer seksueel misbruikt, heb dat op 17-jarige leeftijd (Het is niet altijd doorgegaan, het is een paar keer voorgekomen) aan mijn ouders verteld, maar zij steunden mij gelukkig onvoorwaardelijk. Ik weet ook hoeveel schaamte het je kost om het te vertellen.

Ik wens je veel sterkte ermee en hoop dat ik je met deze informatie ook een stukje op weg kan helpen.

Als je eens verder met mij wilt praten over je ervaringen, mail mij dan maar, e-mail-adres: aafkeklopman@chello.nl

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.
Aafke Klopman

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2008 0:31    Onderwerp: Re: sexueel misbruik en intimidatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss schreef:
hallo..
ik ben nieuw hier..
ik heb een vraag..
wat kan ik doen??

Misschien heb je iets aan dit adres...

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

j.stadhouder@chello.nl 1pp Stichting Schouder aan Schouder Jos Stadhouder Postbus 2126 3200 CC Spijkenisse
miss

BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 18:33    Onderwerp: update van miss Reageer met quote Naar onder Naar boven

allereerst bedankt voor alle info en steun die ik daaruit geput hebt
ik ben vadaag bij zeden geweest er is een mutatie gemaakt op mijn oom zijn naam.
helaas kreeg ik mijn moeder en mijn zus niet zover om aangifte te doen van de bij hun gedane handeling door mijn oom.
want zelfs een ongewenste tongzoen word eigenlijk al gezien als verkrachting/aanranding.
het binnendringen van een ongewenst iets in je lichaan (dat kan van alles zijn een tong, vingers, een stok of whatever) word hoog opgenomen.
maar helaas voor mij blijft de boodschap het zelfde verjaard is verjaard.
misschien dat dit ooit afgeschaft zal worden maar voor mijzelf heeft dat dan geen nut meer aangezien ik denk dat mijn oom niet lang genoeg zal blijven leven om dat mee te maken.
maar voor andere slachtoffers zal het een zegen zijn.

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=forum&petitieID=413

dit is een link naar een online petitie voor wie hem wil tekenen..

en nogmaals bedankt iedereen voor de steun!!
groetjes miss
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds