|
Auteur |
Bericht |
mariabad57
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 17:20 Onderwerp: langdurige overeenkomst voor VVE |
|
|
soms is een modelreglementen een bepaling dat tot het aangaan van overeenkomsten, waaruit regelmatig terugkerende verplichtingen die zich langer dan een jaar uitstrekken niet kunnen. Zeker bij oudere modelreglementen.  |
|
|
|
 |
mariabad57
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 17:23 Onderwerp: Re: langdurige overeenkomst voor VVE |
|
|
[quote="mariabad57"]soms is in een modelreglementen een bepaling dat het aangaan van overeenkomsten, waaruit regelmatig terugkerende verplichtingen die zich langer dan een jaar uitstrekken niet kunnen. Zeker bij oudere modelreglementen is deze bepaling opgenomen.
Vraag: kan de VVE een lening voor langere duur aangaan met steeds een stilzwijgende verlenging van een jaar? Heb nl. een dergelijke aanbieding liggen.
Laatst aangepast door mariabad57 op wo 28 mei 2008 18:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 18:00 Onderwerp: |
|
|
Je vraag loopt grammaticaal niet goed en is daardoor wat moeilijk te begrijpen. Kun je hem zelf nog eens overlezen en evt. verbeteren? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mariabad57
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 18:16 Onderwerp: Re: langdurige overeenkomst voor VVE |
|
|
bovengenoemde bericht veranderd. Duidelijker? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 mei 2008 18:38 Onderwerp: |
|
|
Ik zal mijn best doen.
Quote: | soms is in een modelreglementen een bepaling dat het aangaan van overeenkomsten, waaruit regelmatig terugkerende verplichtingen die zich langer dan een jaar uitstrekken niet kunnen. |
Bedoel je daarmee:
"Soms staat er in een modelreglement een bepaling dat het aangaan van overeenkomsten, waarin regelmatig terugkerende verplichtingen die zich langer dan een jaar uitstrekken zijn opgenomen, niet is toegestaan." ?
Een lening voor langere duur met naar ik aanneem regelmatig terugkerende betalingsverplichtingen lijkt me zo'n overeenkomst.
Wat moet ik me voorstellen bij een lening die steeds met een jaar stilzwijgend kan worden verlengd? Als je een lening niet verlengd zul je het geleende bedrag in één keer moeten terugbetalen lijkt me. Maar het geleende geld staat natuurlijk niet op de bank maar wordt ergens voor gebruikt, dus voortijdige terugbetaling zit er niet in (of de lening is niet nodig). Een in een leningovereenkomst opgenomen mogelijkheid van niet-verlengen lijkt me daarom een wassen neus waarmee je niet onder de bepaling in het reglement uitkomt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 29 mei 2008 1:49 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je als VVE een lening willen aangaan? De bedoeling is dat je reserveert voor onderhoud zodat je de grote kostenposten in één keer kunt ophoesten. Met een redelijke begroting en fatsoenlijke meerjarenplanning moet dat in het algemeen makkelijk kunnen.
De VVE is anderzijds natuurlijk niet verplicht het modelreglement te volgen, ze kan daar best van afwijken. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
mariabad57
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 11:34 Onderwerp: |
|
|
Uiteraard is reservering mogelijk middels bijdrage. Als je echter al jaren bezig bent om achterstand in onderhoud in te lopen is een financiering DE oplossing om het meerjarenplan te bespoedigen. Vandaar de vraagstelling of onder de regelgeving in de splitsingsakte is uit te komen. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 04 jun 2008 9:07 Onderwerp: |
|
|
mariabad57 schreef: | Uiteraard is reservering mogelijk middels bijdrage. Als je echter al jaren bezig bent om achterstand in onderhoud in te lopen is een financiering DE oplossing om het meerjarenplan te bespoedigen. Vandaar de vraagstelling of onder de regelgeving in de splitsingsakte is uit te komen. |
Dat ben ik niet met je eens. Er bestaat altijd de mogelijkheid om in de vergadering te beslissen dat er een eenmalige extra bijdrage gedaan moet worden. Dat is de normaalste zaak van de wereld. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
|