Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Cabriolet glas stuk
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zandwin

Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 7:56    Onderwerp: Cabriolet glas stuk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het glas is van mijn achterruit van mijn 2e hands cabriolet stuk.
Het is een VW Golf cabriolet uit 2001 maand 07.
Dus ik bel carglass, en zij vertellen mij dat helaas per die maand het bij de produktie veranderd is, vroeger kon het glas vervangen worden, maar vanaf 2001/07 hebben ze de ramen erin geplakt en eroverheen genaaid en als dat stuk is dan moet de hele kap vervangen worden.
De expert is komen kijken en zegt dat dit grapje me 2400 euro gaat kosten en i.v.m. slijtage van de kap krijg ik 30% van hun.
-slik-
Dus ik heb verder geinformeerd bij http://www.cabriohoods.nl/ enzo en die vertellen hetzelfde.
Maar ik WIL helemaal geen nieuwe kap, ik wil alleen dat mijn achterruit dicht is. Mag van mij ook van plexiglas zijn desnoods.

Hoe zit dit juridisch?? Ze kunnen we vertellen dat mijn chassis eraan vastzit en dat ik dus een nieuwe chassis moet......

Wie kan me helpen, ik voel me met mijn rug tegen de muur staan en 2400*70% euro is voor mij ontzettend veel geld.......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 10:28    Onderwerp: Re: Cabriolet glas stuk Reageer met quote Naar onder Naar boven

zandwin schreef:
Hoe zit dit juridisch?? Ze kunnen we vertellen dat mijn chassis eraan vastzit en dat ik dus een nieuwe chassis moet......

Je kunt bij wet vastleggen dat het de hele zomer mooi weer is, maar daarmee verander je het weer niet.

Blijkbaar kan mechanisch gezien niet gerepareerd worden zonder de kap te vervangen. Daar kan geen juridische regel wat aan helpen.

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 14:12    Onderwerp: ?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vinden jullie 2000 euro ook niet erg veel geld om op te brengen voor een kapotte ruit??
Ik had gehoopt op een creatieve oplossing.... nu ben ik de dupe van het feit dat ze niet een ruitje (200 euro) meer kunnen vervangen....
Is er echt niets te bedenken.............??? d'oh!
Verstuur e-mail
Iseut

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het met bona eens dat er juridisch niet zo veel aan te doen is. Als het niet kan zonder de kap te vervangen, kan het niet.

Voor een creatieve oplossing, kun je je probleem misschien beter posten op een forum met handige autosleutelaars. Misschien dat die een technische loophole kunnen bedenken.

Iseut
zandwin

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bedoel niet technische oplossing, ik bedoel juridisch.
Mijn ruit is stuk.
Nu moet 2000 euro betalen. Wat kan ik eraan doen??

Als je in je woning een stuk ruit hebt, en je bent verzekerd voor ruitschade, dan mag je toch aannnemen dat dat betaald wordt?
Als de aannemer dan zegt " mevrouwtje u moet een hele nieuwe voorkant van de woning" dan kan het toch niet zo zijn dat je dat zelf moet betalen??

Mijn autoruit is stuk. Ik wil geen nieuwe kap, de kap is nog goed.
Wie begrijpt mijn verontwaardiging??
Verstuur e-mail
Freak

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel dat jij 'm inderdaad niet hoeft te betalen, wie zou dit dan moeten doen denk je?
zandwin

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 16:51    Onderwerp: de verzekering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou zeggen de verzekering.
Ik ben verzekerd voor een nieuw raam.
Als daarvoor een vervanging van mijn kap nodig is zijn die kosten toch niet voor mij. Ik hoef helemaal geen nieuwe kap.
Verstuur e-mail
Lazariopops

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk dat er ergens in de algemene voorwaarden van Carglass stat vermeld dat bijkomende kosten (dus niet een rubberen stripje ofzo) voor rekening van de verzekeringnemer komen.

CArglass heeft zich wel ingedekt....

Maar 2000 euro voor een 2e hands auto is wel irritant en had je zeker niet ingecalculeerd zo voor de vakantie! Confused
zandwin

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 17:46    Onderwerp: Klopt.... Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik baaaaaaal ervan... fijn dat je t begrijpt Smile
is het ook niet op de WA te verhalen? want een vriendinnetje van mijn dochter deed de kap open en maakte het raam stuk omdat er nog iets op mijn hoedenplak lag.....
Verstuur e-mail
Lazariopops

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je kunt inderdaad vragen of haar ouders willen meewerken.....risico aansprakelijkheid voor kinderen tot 14 jaar...
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 18:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Opende dat vriendinnetje de kap uit zichzelf, of liet je het haar doen en was je vergeten dat er nog iets op de hoedenplank lag? Dat lijkt me van belang voor de vraag of de ouders van het vriendinnetje aansprakelijk zijn.

Als de ouders (via hun dochter) aansprakelijk zijn, moeten zij hun WA-verzekering inschakelen.

Als zij niet aansprakelijk zijn, en jij bent alleen verzekerd voor glasschade, dan heeft Carglass naar alle waarschijnlijkheid gelijk wanneer zij, wijzend op de verzekeringsvoorwaarden, niet de volledige schade willen vergoeden. Maar lees die voorwaarden vooral zelf na om te zien of het klopt.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds