|
Auteur |
Bericht |
SDSM
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 jun 2008 11:25 Onderwerp: Kinderalimentatie her laten berekenen, heeft dat zin in |
|
|
Onze situatie is als volgt:
Ten tijde van zijn scheiding; zat zijn nu ex vrouw in de bijstand. Ze hebben samen 2 kinderen.
Inmiddels wonen mijn vriend en ik samen met mijn 3 kinderen. Mijn ex betaalt 100,00 euro per kind.
Mijn vriend betaalde tot 1 april 200,00 partneralimentatie en 200,00 per kind. Toen wij erachter kwamen dat zij samen woont, hebben we de partneralimentatie stop gezet.
Wij vragen ons nu af of het zin heeft om de kinder alimentatie te laten herberekenen.
Haar situatie is dat zij samenwoont in een koophuis met een man met een eigen bedrijf en we weten dat zij ook in dit bedrijf werkzaam is (maar dat is moeilijk te bewijzen. Haar nieuwe vriend heeft geen kinderen.
Onze situatie is samenwonend met 3 kinderen. Mijn vriend werkt en ik heb geen inkomsten.
Is het zinvol om door de gewijzigde situatie een herbereking te laten maken voor de kinderalimentatie? |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 26 jun 2008 16:40 Onderwerp: |
|
|
Haar nieuwe vriend heeft geen stiefouderverplichting zolang ze niet getrouwd zijn of een gp hebben. je kunt altijd stellen dat zij inmiddels ook een aandeel kosten kinderen moet kunnen voldoen doordat ze kan werken dan wel werkt en de woonlasten kan delen (want woont samen). maar meestal hoeft zij pas aandeel te voldoen voor zover ze inkomen boven bijstandsnorm heeft en zie t maar te bewijzen.
als jullie de partnerali hebben gestopt dan betekent dat meer draagkracht. dus als de kinderali te laag blijkt te zijn (zij kan nl in tegenverzoek verhoging vragen als jouw vriends inkomen inmiddels heel veel is gestegen) dan loop je de kans dat je meer moet gaan betalen voor de kids.
Jouw vriend is niet onderhoudsplichtig naar jouw kinderen want jullie zijn niet getrouwd of gp.
Dit is dus best ingewikkeld al met al. Het lijkt me wel nuttig om een advocaat te vragen eea te berekenen voordat je bedenkt of je een procedure begint. |
|
|
|
 |
|