|
Auteur |
Bericht |
mus
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jun 2008 16:08 Onderwerp: ziek en toch moeten werken |
|
|
ik ben nu net uit mijn zwangerschapsverlof, maar ben niet in staat om te werken. toch vind de bedrijfsarts dat ik maar weer moet beginnen. kan ik daar iets tegen doen? er wordt gewoon niet geluisterd, ik geef duidelijk aan dat ik erg ziek ben geweest tijdns de zwangerschap. ik zou graag willen werken, maar ben lichamelijk erg zwak. en voel me erg depressief. |
|
|
|
 |
Miss_AY
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jun 2008 14:51 Onderwerp: |
|
|
Je zou een second opinion bij het UWV kunnen aanvragen, als je dit wil aanvechten. Een arts van het UWV zal dan onafhankelijk naar jouw ziektebeeld kijken en zal een oordeel geven waar alle partijen aan gebonden zijn. Dus mocht de arts van het UWV oordelen dat je inderdaad nog ziek bent en niet in staat bent om te werken, moet de werkgever zich hieraan houden.
Je kan anders ook een kijkje nemen op: http://www.jobcircle.nl/wiki/Second_opinion |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: vr 06 jun 2008 16:36 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Het deskundigenoordeel van het UWV (ook wel second opinion genoemd) is een advies en is niet bindend voor de werkgever of de werknemer.
Het is wel een advies wat een rechter in een eventuele later te voeren rechtszaak zwaar mee zal laten wegen. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 07 jun 2008 1:18 Onderwerp: |
|
|
Miss Ay is wel vaker niet helemaal correct in haar antwoorden. Maar desalniettemin is een deskundigenoordeel vragen bij UWV wel het beste wat je kunt doen.
Van belang is overigens ook wat de bedrijfsarts aan beperkingen duidt. Jij kunt jezelf wel niet in staat voelen je werk te doen, of je dat objectief ook bent is een tweede. Vraag dus gerust aan de bedrijfsarts om de geduide beperkingen voor je op een rijtje te zetten en vergelijk dat dan met wat je zou moeten kunnen voor je werk. Let daarbij ook op een eventuele urenbeperking.
Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat de bedrijfarts met "je kunt wel weer beginnen" bedoeld dat je rustig aan, opbouwend in uren, kunt beginnen. Met halve dagen bijvoorbeeld. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|