|
Auteur |
Bericht |
Lazariopops
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 9:10 Onderwerp: |
|
|
mijn vriendin is gedagvaard. Zij zou zonder recht of titel verblijven in de woning. Er wordt ontruiming gevorderd.
Spoedeisend belang ligt in de aard van deze vordering en 'het in strijd verblijven met de vergunning'.
Inmiddels al een brief door de gemeente laten opstellen waarin wordt aangegeven dat het 'Gebruiksbeslut' (kamerbewoning vergunning) zich niet tegen dit verblijf verzet. De vergunning geldt voor maximaal 4 personen (i.c. verblijven we dan met 3).
In een van de eerste reacties op dit forum, ben ik hier ook op gewezen....bedankt hiervoor.  |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 21:30 Onderwerp: |
|
|
Hoe wordt de vordering van de verhuurder bij dagvaarding dan in godsnaam onderbouwd als de verhuurder stelt dat de situatie in strijd is met de gebruikersvergunning terwijl dit kennelijk niet zo is? Is trouwens wel sprake van kamerverhuur? Want je hebt het over een hele etage. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 22:00 Onderwerp: |
|
|
De vordering slaat volgens mij echt helemaal nergens op.
Jij woont daar al 12 jaar, en nu gaat je huisbaas je vriendin (en niet jou) dagvaarden om jouw woning te kunnen ontruimen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: di 27 mei 2008 13:01 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | De vordering slaat volgens mij echt helemaal nergens op.
Jij woont daar al 12 jaar, en nu gaat je huisbaas je vriendin (en niet jou) dagvaarden om jouw woning te kunnen ontruimen? | Ik zou de dagvaarding wel eens willen lezen. |
|
|
|
 |
Lazariopops
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 15:53 Onderwerp: |
|
|
Dat er niet van strijd sprake is (vergunning) ben ik achter gekomen NA de dagvaarding. Bij de specificaties van het huurobject staat 1 persoon. Dit is echter niet het aantal personen dat mag verblijven (namelijk maximaal 4) maar het aantal inwonenden dat in aangegeven door de verhuurder bij de aanvraag!
Ik weet inderdaad niet hoe hij het gaat onderbouwen.
Verhuurder vordert voor zover nodzakelijk ontruiming van de zaken van mijn vriendin c.q. vertrek uit het gehuurde.
Ik heb geen eigen ingang en deel de douche. In dat geval is er sprake van een pand voor kamerbewoning in de zin van het Gebruiksbesluit.
Morgen is het zover. Ik weet ook echt niet wat ik kan verwachten. De advocaat van eiser heeft nog het verkeerde contract als produktie bijgevoegd ook.....
gr.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 22:13 Onderwerp: |
|
|
Veel succes! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Lazariopops
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 23:05 Onderwerp: |
|
|
dank  |
|
|
|
 |
Sovereign
|
Geplaatst: do 05 jun 2008 9:59 Onderwerp: |
|
|
En? Hoe is het gegaan? |
|
|
|
 |
Lazariopops
|