|
Auteur |
Bericht |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 14 apr 2008 9:11 Onderwerp: Consumentenrecht: restant overgordijnen |
|
|
Afgelopen zaterdag kocht ik nieuwe overgordijnen bij de HEMA. Effen gordijnen. Het gordijnen voor een deur wordt gemaakt van 2 banen. Ik betaal dus ook 2 banen. Hier blijft ongeveer 75 cm stof van over. Deze stof wil ik graag ontvangen. De HEMA zegt nee. Bij effen gordijnen, niet op patroon gemaakt, en een restant van 25 cm of minder wordt de stof die over is niet meegeleverd.
Weet iemand of ik me in mijn mailtje naar de HEMA Amsterdam ook van een juridisch argument kan bedienen? _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 14 apr 2008 10:42 Onderwerp: |
|
|
De HEMA mag zelf de voorwaarden van haar diensten bepalen. Jij kunt ze aanvaarden of niet.
Overigens is 75cm meer dan 25cm. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: ma 14 apr 2008 13:23 Onderwerp: |
|
|
Er blijft meer over dan wat de voorwaarde wordt genoemd!
Een vreemde gang van zaken. De code ontvangen restant stof stond op nee en kon door de medewerkster niet worden veranderd. Ze belde erover. Geen afdoend antwoord. Ze zou vanochtend nog eens met iemand anders bellen en daarna mij bellen. Zo gezegd, zo gedaan.
Op deze manier maakte ik dus kennis met de voorwaarde. De aankoop is gedaan. Wijzigen of annuleren is alleen mogelijk binnen 24 uur na de bestelling en dit was ruimschoots verstreken vanochtend om 9 uur!.
Ik vertrouw maar een ´ECHT HEMA´ reactie door mij, in antwoord op mijn mail! _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 14 apr 2008 14:44 Onderwerp: |
|
|
Ok, dan heb je natuurlijk gelijk. Ik dacht dat het om een tikfout ging. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: do 08 mei 2008 19:57 Onderwerp: |
|
|
De gordijnen zijn opgehaald. Het restant stof zat erbij.
ECHT HEMA.
HEMA, bedankt. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 12 mei 2008 21:17 Onderwerp: |
|
|
Dan ga je zeker nu gezellige kussensloopjes maken voor op de bank?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 13 mei 2008 8:52 Onderwerp: |
|
|
Nee.
In de eerste plaats gebruik ik het als kleurstaal bij de verdere inrichting.
Handiger dan een heel gordijn meenemen.
In de tweede plaats, mocht het gordijn deze woning overleven en in een andere woning te smal blijken te zijn, dan zet er zelf gewoon het stuk stof aan. Geplooid uiteraard.  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|