|
Auteur |
Bericht |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 12:19 Onderwerp: deurwaarder / orthodontist |
|
|
Twintigjarige jongen uit Groningen (waar z'n 'vaste' orthodontist zit) woont tijdelijk in Zandvoort en bezoekt daar in maart 2007 voor een kleine reparatie een orthodontist.
Hij kreeg de indruk dat de Zandvoortse orthodontist de rekening naar z'n ziekenfonds zou sturen en dat het daarmee afgehandeld zou zijn.
Een paar weken daarna trekt hij in bij zijn vriendin in Haarlem.
Sinds maart 2008 woont hij weer in Groningen.
Drie weken geleden ontving hij een rekening van de deurwaarder van ongeveer 99 euro. Hij belde de deurwaarder op, legde het geval kort uit en vroeg of ze een specificatie wilden sturen.
Dat wilde de deurwaarder wel.
43 euro voor de beugelreparatie, 45 euro voor de deurwaarder en een verhoging van ongeveer 134 euro, 233 euro totaal dus.
De deurwaarder voegde daaraan toe dat als hij niet rap zou betalen dat de zaak dan voor de rechter komt op 7 mei a.s.
Heeft iemand een idee wat een elegante danwel rechtvaardige oplossing zou kunnen zijn voor deze onverkwikkende toestand? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 12:45 Onderwerp: |
|
|
Waar bestaat die verhoging van 134 dan uit? De reparatie en de deurwaarderskosten zullen gewoon betaald moeten worden, maar wellicht is er te onderhandelen over deze verhoging. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 12:55 Onderwerp: |
|
|
Was het alleen een rekening/aanmaning van de deurwaarder of was het gelijk een dagvaarding? (dan is nml een deel van de kosten de 71,80 ex BTW voor de betekening van de dagvaarding en € 30 salaris gemachtigde) en dan waarschijnlijk € 11 legeskosten voor gba/kvk dat soort zaken. Daar valt over het algemeen slecht over te onderhandelen. |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 14:19 Onderwerp: |
|
|
Had de jongen ff op msn:
[14:24:24] kyran (l) zegt:
ik heb geen nota's bij de hand
[14:24:35] Henkus Kaele kop terreur!! 'Het geluk kijkt eerst of het welkom is.' zegt:
waar zijn die dan?
[14:24:37] kyran (l) zegt:
maar het is heel simpel
[14:24:40] kyran (l) zegt:
in haarlem
[14:24:54] kyran (l) zegt:
de rekening van de ortho was 43 EU
[14:25:18] kyran (l) zegt:
en 3 weken geleden kreeg ik een brief over die nota incl deurwaarderkosten
[14:25:28] kyran (l) zegt:
in totaal 99 EU
waar is die brief?
[14:27:03] kyran (l) zegt:
in haarlem
[14:27:09] Henkus Kaele kop terreur!! 'Het geluk kijkt eerst of het welkom is.' zegt:
hihi
[14:27:40] kyran (l) zegt:
ik heb hem morgen bij de hand
[14:28:48] Henkus Kaele kop terreur!! 'Het geluk kijkt eerst of het welkom is.' zegt:
toen die ortho in Zandvoort vroeg waar je woont.. kwam het toen niet in je op dat hij dat misschien wel vroeg om er de rekening heen te sturen?
[14:29:12] kyran (l) zegt:
nee ze vroegen aan de tel voordat ik die afspraak had waar ik woonde
[14:29:38] kyran (l) zegt:
ik weet ook niet waarom
[14:29:57] kyran (l) zegt:
na de afspraak vroeg ik hoe het nu met de kosten zou gaan
[14:30:13] kyran (l) zegt:
en dat zouden ze met het ziekenfonds regelen
[14:30:30] kyran (l) zegt:
maar waarschijnlijk is dat niet gelukt omdat ik niet bij hun sta ingeschreven
[14:30:47] kyran (l) zegt:
want ik zou me misschien bij hun inschrijven voor een nieuwe beugel
edit: voor de duidelijkheid: hij had tot voor drie weken geleden taal noch teken nog rekening ontvangen m.b.t. de reparatie; hij ging er vanuit dat de Zandvoortse orthodontist de zaken volgens afspraak had afgehandeld. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 19:32 Onderwerp: |
|
|
'Volgens afspraak' betekent hier m.i. niet dat het aan de orthodontist te wijten is dat er niet is betaald. Zij hebben kennelijk gewoon de rekening verstuurd (al of niet na overleg met de verzekering), de klant wordt geacht gewoon zijn post te lezen op het aangegeven adres.
Als de verhoging bestaat uit een 'straf' voor het te laat betalen is er misschien te onderhandelen. Mogelijk zijn ze er gevoelig voor dat het hier gewoon berust op een misverstand. Als het, zoals Martijn zegt, gemaakte kosten betreft zal de hele mep betaald moeten worden.
Edit:
Nu ik nogmaals lees:
HenkR schreef: |
edit: voor de duidelijkheid: hij had tot voor drie weken geleden taal noch teken nog rekening ontvangen m.b.t. de reparatie; hij ging er vanuit dat de Zandvoortse orthodontist de zaken volgens afspraak had afgehandeld. |
Heeft hij dan helemaal geen rekening ontvangen? Of is er wel een rekening gestuurd maar naar een ander adres dan waar hij nu tijdelijk verblijft?
Ik ging er van uit dat hij wel een rekening heeft gekregen, maar deze gewoon (nog) niet heeft gelezen omdat hij tijdelijk op een ander adres verblijft. Dat is voor eigen risico. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 20:41 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | de klant wordt geacht gewoon zijn post te lezen op het aangegeven adres.
Als de verhoging bestaat uit een 'straf' voor het te laat betalen is er misschien te onderhandelen. Mogelijk zijn ze er gevoelig voor dat het hier gewoon berust op een misverstand. Als het, zoals Martijn zegt, gemaakte kosten betreft zal de hele mep betaald moeten worden.
Edit:
Heeft hij dan helemaal geen rekening ontvangen? Of is er wel een rekening gestuurd maar naar een ander adres dan waar hij nu tijdelijk verblijft?
Ik ging er van uit dat hij wel een rekening heeft gekregen, maar deze gewoon (nog) niet heeft gelezen omdat hij tijdelijk op een ander adres verblijft. Dat is voor eigen risico. |
Thnx voor de reacties
Nja, de rekening zal wel naar het adres in Zandvoort gestuurd zijn terwijl hij daar inmiddels niet meer woonde. Hij heeft nooit post doorgestuurd gekregen iig. Lullig... Hij vernam er pas van drie weken geleden. Sneu geld als je zo jong bent. Ik vind dat hij voor een twintigjarige netjes heeft gehandeld. Mja.. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 25 apr 2008 7:05 Onderwerp: |
|
|
Verweer van de tandarts zal dan waarschijnlijk zijn dat ie geen adreswijziging heeft gekregen, vervolgens is deurwaarder een GBA gaan nemen (informatie opvragen in de gemeentelijke basisadministratie) en is zo weer bij diegene terecht gekomen, alleen die GBA neemt hij dus om te gaan dagvaarden (mag nml alleen voor een ambtshandeling). Ik vind het alleen wat flauw dat zo te horen er eerst een aanmaning is verstuurd, verzocht is om een specificatie maar die specificatie zo te horen gelijk een dagvaarding is geweest, maargoed dat is interpretatie adhv wat ik gelezen heb ... |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: vr 25 apr 2008 13:12 Onderwerp: |
|
|
Er is eerst een aanmaning gekomen van 99 euro, dat was het eerste wat de jongen over de schuld vernam en dat is drie weken geleden inmiddels. Hij belde gelijk de deurwaarder op en vroeg om een specificatie en die kwam dus een dikke twee weken later, met een dikke verhoging erbij. Dat is dermate flauw dat een mens zich er boos om kan maken inderdaad.
Vandaar dit topic.. Niet dat ik veel van verwacht maar misschien is er toch iemand die een tip heeft. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|