Debby
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 20:55 Onderwerp: Baas vult verkeerd mijn loonbelasting in |
|
|
Ik zit met een probleem. Per 1 maart 2008 werk ik bij twee werkgevers. Nu heb ik aan een werkgever gevraagd of de heeffingskorting niet toe te laten passen. Aangezien ik daar parttime werk, en mijn loon een maand later krijg wist ik niet per wanneer ik dit in moest laten gaan.
Ik heb dit uitgelegd aan mijn baas, welke zei dat wel op te lossen en kwam later met een getypt loonbelastingformulier terug.
Ik heb nadrukkelijk gevraagd of dit ingaat vanaf de UREN van maart en niet vanaf de MAAND maart.
Hij zei dat dit niet het geval was en dat het goed was. Ik heb deze ondertkend en opgstuurd.
Echter heeft hij het toch verkeerd gedaan en is er dus over mijn loon van februari loonbelasting ingehouden. Ik praat hier over een bedrag van 247 euro. Ik heb dit aangegeven en hij zou dit oplossen. Na een paar keer navragen en een maand later is dit nog steeds niet het geval.
Nu heb ik daar ontslag genomen per 1 mei en vandaag gevraagd hoe het nu met het geld zit. Hij vertelde mij dat ik ontslag genomen had en hij niks meer kon 'regelen' en dat ik dus zelf contact op moet nemen met de belastingdienst.
Nu vult hij de gewerkte uren bijna altijd verkeerd in, zodat ik dus bijna elke maand achter mijn loon aan moet. Dit is ook deze maand weer het geval, 42 euro te weinig.
Ik wil de ingehouden belasting niet aan het einde van het jaar terugvragen, omdat ik hiervan cursussen moet betalen, wat ik ook aan hem heb aangegeven.
Wat kan ik nou doen dat ik toch mijn geld terugkrijg en niet op het einde van het jaar?
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. |
|