Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 8:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

2 bedrijven, 1 contract maar dan nu?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
henkbas

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 12:02    Onderwerp: 2 bedrijven, 1 contract maar dan nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag hoor ik jullie mening of advies over wat nu te doen:
SInds een maand of 8 heb ik een contract voor bepaalde tijd (1 jaar) met een bedrijf waarin is opgenomen dat ik de ene helft van de week bij het bedrijf waarmee ik het contract heb werk en de andere helft bij een ander bedrijf. Deze constructie is wel opgenomen in mijn contract maar het andere bedrijf is niet een van de ondertekenende partijen.
De omstandigheden bij het andere bedrijf waren van begin af aan al niet perfect maar ik dacht toen nog dat het wel over zou gaan zodra iedereen aan de situatie gewend zou zijn (mijn functie was nieuw binnen beide bedrijven). Het werd echter niet beter, zowel de baas als mijn collega's maakten er een sport van om mij ongemakkelijk te laten voelen, mij de schuld te geven van alles dat ze zelf niet goed deden, beledigen, enz.
Ik heb dit ook een paar keer aangegeven bij het bedrijf waar ik het contract mee heb maar er veranderde niets of slechts voor een hele korte tijd. Vorige week was ik het zat en heb gemeld aan beide partijen dat ik niet meer bij het tweede bedrijf wil werken. Aangezien ik mijn werkzaamheden ook buiten kantoor kan doen heb ik wel aangegeven dat ik best wel werk voor dat andere bedrijf wil doen alleen niet meer daar op kantoor. Er werd mij gezegd dat dit niet nodig was. De werkrelatie met het bedrijf waar ik het contract mee heb is goed en ik werk daar ook met plezier en wil daar niet weg.

Maar wat nu? Heb ik door aan te geven niet meer bij het andere bedrijf te willen werken contractbreuk gepleegd? Heb ik recht op de helft van mijn contract waar het wel goed gaat? Ben ik schadeplichtig richting het bedrijf waar ik niet meer wil werken? Wat kan of moet ik doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat er in je contract iets gespecificeerd over de locatie waar de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden?

Je geeft namelijk aan dat je wel het werk nog wilt doen voor dat tweede bedrijf, alleen specifiek niet op die ene locatie. Als er niks afgedwongen staat op die locatie en het is voor de werkzaamheden niet noodzakelijk dan ben je denk ik nu al redelijk zeker dat je geen contractbreuk pleegt.

Verder ben ik er niet zo in thuis ben ik bang.
mcvg

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 13:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat klopt niet helemaal. De werkgever bepaalt wat de lokatie is waar gewerkt wordt.

Dat er op twee lokaties gewerkt wordt is juridisch niet zo relevant als er maar met één partij een arbeidsovereenkomst is.

Als je dus niet meer komt opdagen op één lokatie heeft dat consequenties voor je gehele arbeidsovereenkomst.

Je bent niet schadeplichtig ten opzichte van het bedrijf waar je gedetacheerd was als je niet meer komt.
davle

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt formeel inderdaad maar 1 werkgever en dat is de partij waar je contract mee hebt afgesloten.

Als het je niet bevalt bij het andere bedrijf zul je moeten gaan praten met deze werkgever en proberen tot oplossing te komen. Dit zou dan kunnen zijn dan zij regelen met andere bedrijf dat je werkzaamheden ergens anders uitvoert, of bijvoorbeeld dat je meer uren gaat werken bij bedrijf waar het wel goed gaat..

www.jobcircle.nl
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds