|
Auteur |
Bericht |
henkbas
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 20 apr 2008 12:02 Onderwerp: 2 bedrijven, 1 contract maar dan nu? |
|
|
Graag hoor ik jullie mening of advies over wat nu te doen:
SInds een maand of 8 heb ik een contract voor bepaalde tijd (1 jaar) met een bedrijf waarin is opgenomen dat ik de ene helft van de week bij het bedrijf waarmee ik het contract heb werk en de andere helft bij een ander bedrijf. Deze constructie is wel opgenomen in mijn contract maar het andere bedrijf is niet een van de ondertekenende partijen.
De omstandigheden bij het andere bedrijf waren van begin af aan al niet perfect maar ik dacht toen nog dat het wel over zou gaan zodra iedereen aan de situatie gewend zou zijn (mijn functie was nieuw binnen beide bedrijven). Het werd echter niet beter, zowel de baas als mijn collega's maakten er een sport van om mij ongemakkelijk te laten voelen, mij de schuld te geven van alles dat ze zelf niet goed deden, beledigen, enz.
Ik heb dit ook een paar keer aangegeven bij het bedrijf waar ik het contract mee heb maar er veranderde niets of slechts voor een hele korte tijd. Vorige week was ik het zat en heb gemeld aan beide partijen dat ik niet meer bij het tweede bedrijf wil werken. Aangezien ik mijn werkzaamheden ook buiten kantoor kan doen heb ik wel aangegeven dat ik best wel werk voor dat andere bedrijf wil doen alleen niet meer daar op kantoor. Er werd mij gezegd dat dit niet nodig was. De werkrelatie met het bedrijf waar ik het contract mee heb is goed en ik werk daar ook met plezier en wil daar niet weg.
Maar wat nu? Heb ik door aan te geven niet meer bij het andere bedrijf te willen werken contractbreuk gepleegd? Heb ik recht op de helft van mijn contract waar het wel goed gaat? Ben ik schadeplichtig richting het bedrijf waar ik niet meer wil werken? Wat kan of moet ik doen? |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 20 apr 2008 12:55 Onderwerp: |
|
|
Staat er in je contract iets gespecificeerd over de locatie waar de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden?
Je geeft namelijk aan dat je wel het werk nog wilt doen voor dat tweede bedrijf, alleen specifiek niet op die ene locatie. Als er niks afgedwongen staat op die locatie en het is voor de werkzaamheden niet noodzakelijk dan ben je denk ik nu al redelijk zeker dat je geen contractbreuk pleegt.
Verder ben ik er niet zo in thuis ben ik bang. |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: zo 20 apr 2008 13:14 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt niet helemaal. De werkgever bepaalt wat de lokatie is waar gewerkt wordt.
Dat er op twee lokaties gewerkt wordt is juridisch niet zo relevant als er maar met één partij een arbeidsovereenkomst is.
Als je dus niet meer komt opdagen op één lokatie heeft dat consequenties voor je gehele arbeidsovereenkomst.
Je bent niet schadeplichtig ten opzichte van het bedrijf waar je gedetacheerd was als je niet meer komt. |
|
|
|
 |
davle
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 11
|
Geplaatst: di 22 apr 2008 13:11 Onderwerp: |
|
|
Je hebt formeel inderdaad maar 1 werkgever en dat is de partij waar je contract mee hebt afgesloten.
Als het je niet bevalt bij het andere bedrijf zul je moeten gaan praten met deze werkgever en proberen tot oplossing te komen. Dit zou dan kunnen zijn dan zij regelen met andere bedrijf dat je werkzaamheden ergens anders uitvoert, of bijvoorbeeld dat je meer uren gaat werken bij bedrijf waar het wel goed gaat.. _________________ adviseur bij jobcircle.
www.jobcircle.nl |
|
|
|
 |
|