Rosannen
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 27 jan 2011 13:27 Onderwerp: Dringend hulp nodig bij deze casus! |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een casus waar ik niet echt uit kom, het gaat om het volgende:
Dhr M heeft een relatie gehad met mevrouw K. (zij is van Duitse komaf)
Zij hebben een huis gekocht voor 236.000,- en een lening van 24.000,-
Zij zijn nadat ze uit elkaar gingen bij een financieel adviseur geweest en die heeft ze aangeraden dat 1 van hen het huis over zou nemen en dat ze beide voor hun eigen schuld op zouden draaien.
Dhr. M, heeft het huis toen gekocht met behulp van zijn ouders.
Dhr M en mevr K. hadden met de financieel adviseur afgesproken dat mevr K 17.500,- opzich zou nemen en dhr M de rest.
Mevr K. was het eens dat zij dhr M iedere maand 300,- zou overmaken zodat dhr M de lening die zij samen hadden zou kunnen aflossen. (Dhr. M heeft namelijk alle kosten van het huis opzich genomen).
Mevr K. is al vrij vlot uit het huis vertrokken omdat zij niet meer met dhr M samen kon leven. Mevr K. verbleef ergens anders en maakte probleem na probleem. (schulden die ze niet kon afbetalen, en daarmee ook dhr M. niet van die 300,- per maand kon voorzien).
tot dec 2010 zou mevr K. dhr M. 15x moeten betalen en deed dat maar 6x! Dhr. M krijgt dus tot nu toe: 17500+9x300=20200 euro!
Mevr. K probeerde de lening toen op haar eigen naam te zetten zodat ze die zelf kon afbetalen (dhr M heeft nu die lening opzich, vandaar die 300 per maand). Dit ging niet lukken, wellicht omdat ze te weinig verdiende.
Mevr K. is van Duitse komaf en is van plan om in februari terug te gaan,
Dhr M. heeft meer malen geprobeerd om in contact te komen met mevr K. dmv sms en telefonisch. Mevr. K. zou enige tijd geleden een advocaat regelen en tot op heden is dat nog niet gebeurd.
Mevr K. liet weten dat ze geen advocaat meer kon vinden aangezien ze binnekort naar Duitsland vertrekt.
maar ze schreef in haar sms dat ze er geen meer kon vinden in zo een korte tijd,omdat ze weer terug gaat naar duitsland!
Dhr. M heeft inmiddels een nieuwe vriendin waar hij graag het huis mee zou willen komen, maar aangezien zijn naam nog vast staat op de lening samen met mevr K, is dat dus niet mogelijk.
even wat feiten: -dhr M. relatie met mevr K. april 2006
-duits samenlevings contrakt mei 2006 tot en met nu
-huis gekocht mei 2007 (hebben samen een hypo,dus geen eigen deel!)
-uit elkaar september 2008
Mevr K. dreigt nu dat de nieuwe vriendin van dhr M.huur moet betalen aangezien zij daar regelmatig verblijft, mevr K. heeft anderhalf jaar niets aan het huis betaald.
mijn vraag: wat kan dhr M doen om te zorgen dat hij het geld wat hij nog krijgt kan vorderen? Dmv, schadevergoeding? Er werd gesteld dat een duits samenlevingscontract hier in NL niet geldt, is dat zo? Zo ja, dan heeft dhr M min of meer niets meer met mevr K. te maken toch?
Kunnen jullie mij vertellen welke stappen dhr M. moet zetten om tot een goede oplossing te komen?
Alvast bedankt!
Groet! |
|