|
Auteur |
Bericht |
Raymonm
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 apr 2008 21:49 Onderwerp: |
|
|
Op het moment dat samantha gaat betalen erkent ze de schuld/vordering. Er on staat een betalingsverleden, waar men zich nog op zou kunnen beroepen.
Hoe het precies zit met schuldregelingen en de IBG weet ik niet, maar volgens mij betreft dit wel een preferente schuld, (staatsschuld). Wie er nu verantwoordelijk is durf ik niet te zeggen, ik zou zeggen in eerste instantie de ouders voor de vordering tot haar 18e verjaardag en vanaf haar 18e verjaardag samantha zelf omdat ze dan de meerderjarige leeftijd bereikt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 23 apr 2008 22:32 Onderwerp: Re: Probleem met incassobureau, ouders en schuldhulpverlenin |
|
|
Michèle schreef: | Ik vraag me af of de schuldeiser kan hardmaken dat Samantha het schoolgeld moet betalen voor de periode dat zij minderjarig was. Tot haar 18e kwamen die kosten niet voor haar rekening, en vanaf haar 18e met terugwerkende kracht ineens wel? |
Een ouder kan in ieder geval in naam van een kind een overeenkomst aangaan. Het lijkt erop dat dit hier is gebeurd. Zie ook deze draad.
Om wat voor schoolopleiding en schoolgeld gaat het precies? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sannn
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 jan 2011 14:44 Onderwerp: |
|
|
Hallo Hans,
hoe is het afgelopen en wat hebben jullie precies gedaan?
ik zit namelijk in precies het zelfde verhaal..
incasso wil namelijk beslag leggen op mijn loon(tje)... |
|
|
|
 |
|