|
|
| Auteur |
Bericht |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 19 jun 2008 3:09 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het nog niet of het voor andere slachtoffers zo'n 'zegen' zal zijn... de resultaten via het strafrecht vallen immers steeds maar weer tegen voor de slachtoffers...
De petitie teken ik niet omdat ik vind dat strafbare feiten moeten kunnen verjaren als de dader zich daarna niet meer aan zulke misdrijven schuldig maakt.
Sterkte meid  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
|
 |
HKY2
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 jun 2008 13:32 Onderwerp: |
|
|
Volgens http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=160&Itemid=197
Art. 244 Wetboek van Strafrecht (Gemeenschap met een persoon beneden de 12 jaar)
Hij die met iemand beneden de leeftijd van 12 jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 12 jaren of geldboete van de vijfde categorie.
dan
Artikel 70 Sr
1. Het recht tot strafvervolging vervalt door verjaring:
* in twee jaren voor alle overtredingen;
* in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;
* in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;
* in twintig jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld.
Dus volgens mij is er een verjaring van 20 jaar daar het gebeurde voordat je 12 jaar was. |
|
|
|
|
 |
|
|