|
Auteur |
Bericht |
Asthomvin
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 11:16 Onderwerp: Werkgever betaald vakantiegeld niet uit?? |
|
|
Vraagje
Werknemer gaat uit dienst op 31 mei dit jaar, na een dienstverband van enkele jaren.
Mag werkgever vakantiegeld pas in juni uitbetalen?
Ik weet dat het standaard is dat het in mei wordt uitbetaald, maar door de uitdiensttreding kiest werkgever ervoor om vakantiegeld pas de maand erna uit te betalen...
Mag dat?
Bedankt
Thomas |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 12:03 Onderwerp: Re: Werkgever betaald vakantiegeld niet uit?? |
|
|
Asthomvin schreef: | Vraagje
Mag werkgever vakantiegeld pas in juni uitbetalen?
Mag dat?
|
Waarom niet? Salaris over mei komt toch ook in juni? |
|
|
|
 |
Asthomvin
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 13:42 Onderwerp: |
|
|
Nee, salaris mei komt einde van de maand mei |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 14:46 Onderwerp: |
|
|
Is uitbetaling van het vakantiegeld in mei ook standaard bij deze werkgever? Ik dacht dat er ook werkgevers die dit standaard in juni doen.
Het zou wel vreemd zijn als de uitbetaling van het vakantiegeld een maand wordt verschoven, maar mocht er nog wat te verrekenen zijn dan kan ik het me ook wel voorstellen. Lijkt me niet iets om er een grote zaak van te maken (als de werkgever al iets fout zou doen). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Asthomvin
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 14:48 Onderwerp: |
|
|
Uitbetaling is idd standaard in mei.
Maar als het niet standaard zo is kan ik me voorstellen dat werkgever idd een maand later kan uitbetalen |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 15:10 Onderwerp: |
|
|
Volgens art. 17 Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag wordt vakantiegeld uitbetaald in juni. Bij schriftelijke overeenkomst kan daarvan worden afgeweken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 21 apr 2008 15:23 Onderwerp: |
|
|
[offtopic]Thomas, ben je echt een vrouw? [/offtopic] _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|