|
Auteur |
Bericht |
AnneAR
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 13
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 9:31 Onderwerp: |
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 9:37 Onderwerp: |
|
|
Ik ben nog druk aan het afstuderen. Ik wil proberen in twee richtingen af te studeren. Mijn privaatrecht is nu bijna af en met strafrecht ben ik nu druk bezig. Voor 1 oktober zal het privaatrecht in elk geval klaar zijn en ik hoop het strafrecht ook.
Ik vind het wel jammer om bijna geen vakantie te hebben maar we hebben pas een huis gekocht waar we twee maanden mee bezig zijn geweest dus toen heb ik weinig aan colleges/scripties gedaan. Ik hoop dat ik in december een weekje of misschien twee vrij kan nemen.
Tot oktober! |
|
|
|
 |
AnneAR
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 13
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 9:44 Onderwerp: |
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:21, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 10:25 Onderwerp: |
|
|
Ja, het moet voor 1 oktober af zijn want daarna gaat het niet meer (formeel heb je dan je diploma en dan kan je niet nog een accent doen omdat alle vakken dan bij het eerste accent zijn geteld)
Als ik begin bij de Rechtbank moet ik dus hoe dan ook klaar zijn en als de tweede richting/accent dan niet gelukt is moet ik die laten zitten en gewoon de vakken als extra op mijn lijst laten zetten.
Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken, maar het is inderdaad druk.
Jij een fijne vakantie! |
|
|
|
 |
GodPigeon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 42
|
Geplaatst: wo 27 aug 2008 9:25 Onderwerp: |
|
|
@ Linda: Wow, ik dacht dat ik een drukke september had. Veel succes met alles afronden, en anders met ieder geval afstuderen .
Misschien kan Anne wat vakken voor je afronden? Die heeft toch niks te doen met haar vakantie .
Ik heb pas 23 september mijn kennismakingsgesprek. Ik werk nu nog op de rechtbank in Den Haag dus voor mij is het iets moeilijker om even langs te komen in Leeuwarden. Gelukkig heb ik nogal wat vakantiedagen over en heb ik even rust voordat het 1 oktober gaat beginnen. |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 27 aug 2008 10:29 Onderwerp: |
|
|
Wow Linda, dat is zeker druk! Hebben ze daar verder niks over gezegd? Bij mij begonnen ze in mijn voorgesprek namelijk wel even over dat het misschien wat aan de krappe kant was allemaal en of ik dacht dat ik dat ging redden. Nu maakt het allemaal niks meer uit, omdat ik ben doorgeschoven naar de ronde van april.
Ik ben dan wel benieuwd of het morgen bij mij zal gaan over mijzelf of meer over de maatschappelijke kwesties. Wat voor juridische casus kregen jullie eigenlijk? |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: wo 27 aug 2008 10:45 Onderwerp: |
|
|
Nee, ze hebben er eigenlijk niet echt iets over gevraagd. Ze vroegen me wel of ik, met twee richtingen en destijds 20u per week werken nog wel een sociaal leven had maar toen ik aangaf dan ik eigenlijk nooit 's avonds of in het weekend aan mijn studie werk (moet ik in september misschien wel helaas ), stelde dat ze wel gerust geloof ik.
Het is wel druk allemaal maar goed, nu niks meer aan te veranderen!
Ik hoef nu gelukkig alleen nog mijn eerste versie van de ene scriptie te verbeteren en opnieuw in te leveren en dan de tweede verder afmaken en daarmee aan de slag. Als het goed is het ik de 12e september mijn eerste verdediging dus als ik één richting heb afgerond ben ik in elk geval wat geruster want die tweede is geen verplichting.
M.b.t. de casus: je mag uit drie dingen kiezen en het zijn naar mijn mening meer inzichtvragen dan echte kennisvragen. Ik heb een vraag gekozen over dissenting opinions en of het goed was als rechtbanken en hoven meer openbaarheid naar elkaar betrachten om zo van elkaars fouten te leren (i.v.m. de rechterlijke dwalingen zoals de Schiedammer Parkmoord).
Komt vast goed! Succes |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 16:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een vraag over de eerste selectieronde (mss is dit al eens ter sprake geweest, maar ik kon het niet terugvinden): mag je kladpapier gebruiken/meenemen? Tijdens het oefenen met syllogismen, merkte ik dat ik het tekenen van cirkels (zoals geadviseerd door Kok&De Jongh) heel handig vond ! |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 17:37 Onderwerp: |
|
|
Er is kladpapier. Ik ben ook druk bezig geweest met allerlei cirkeltjes.
Ik had vanochtend m'n eindgesprek en ik ben helaas niet aangenomen. De exacte redenen hoor ik nog in een nagesprek. |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 19:15 Onderwerp: |
|
|
Da's waar ook FAM, je had verteld dat je vandaag moest. Balen, zeg. Je gaat je nu op een plan-B concentreren, neem ik aan? Veel succes iig met wat je gaat doen!
O ja, en natuurlijk bedankt voor je antwoord. |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 19:53 Onderwerp: |
|
|
Wat jammer zeg. Wat raar trouwens dat je meteen de uitlsag kreeg?
Bij mij was het tenminste zo dat iedereen de volgende dag om 9 uur moest bellen voor de uitslag.
Hoe ging het precies? Wat zeiden ze?
En wat zijn je plannen nu? Veel succes met 'plan B' als je dat hebt. |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
|
Geplaatst: do 11 sep 2008 9:35 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik heb nog een vraag over de referenten. De referenten die ik inmiddels bereid heb gevonden, komen uit de juridische 'sfeer' (o.a. studie). Nu denk ik erover om nog iemand te vragen. Deze persoon kent mij uit een werkomgeving en zal daarom zeker het een en ander over mijn eigenschappen en werkstijl kunnen zeggen, maar die werkomgeving ligt wel buiten de juridische wereld.
Hoe hebben jullie dat gedaan, alleen 'juridische' referenten, of ook wel iemand erbij die jou vanuit een andere invalshoek heeft meegemaakt?
En trouwens, hoeveel referenten hebben jullie opgegeven, het minimum van drie, of meer? |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: do 11 sep 2008 14:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er vier opgegeven, wel allemaal uit de juridische sfeer maar één was geen meester in de rechten maar psycholoog (onderwijsdeskundige en mijn baas).
Drie is in principe gewoon genoeg, zorg er voor dat je zeker weet dat ze ook met name je positieve kanten belichten en vraag een kopie van het formulier zodat je voorbereid bent voor je eventuele eindgesprek.
Wanneer is je eerste ronde of heb je die al gehad? En zo ja, wat was de uitslag (voldoende, ruimschoots voldoende?)
Succes verder |
|
|
|
 |
FAM
|
Geplaatst: do 11 sep 2008 16:45 Onderwerp: |
|
|
Ik had 6 referenten. 3 van de universiteit en 3 van m'n werk (juridisch). Maar goed, dat heeft dus niet mogen baten. Ik heb in ieder geval gehoord dat ook mensen die niet in de juridische wereld werken, referent kunnen zijn. Al kunnen ze dan natuurlijk geen mening geven over je juridische vaardigheden. Maar goed, de referenten van mijn werk konden ook alleen maar oordelen over mijn strafrechtelijke vaardigheden.
Linda, beetje late reactie maar wij kregen de uitslag 's middags al omdat die meneer de dag daarna vrij was. Overigens heb ik niet lang hoeven treuren, want ik begin maandag bij het OM.  |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: do 11 sep 2008 17:10 Onderwerp: |
|
|
Wat fijn, gefeliciteerd!
Als parketsecretaris? |
|
|
|
 |
|