|
Auteur |
Bericht |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 8:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Ik ben ook door naar het voorgesprek. De analytische test was prima gegaan, dus dat geeft hoop. Nu lees ik hier dat ze vragen waarom je mee gaat doen als je nog zo jong bent. Wat was jullie antwoord daarop en leken ze daar tevreden mee? (Ik denk namelijk zelf gewoon: ik wil het heel graag doen, dus waarom zou ik daar nog een aantal jaren mee wachten?) |
|
|
|
 |
sannekoumans
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 5
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 10:35 Onderwerp: Re: Gehaald! |
|
|
LindavdS schreef: |
Nu wordt het goed voorbereiden voor de assesment, ben wel heel benieuwd hoe zo'n dag zal gaan.
Groetjes,
Linda |
Hallo Linda, had je de assessment de 16e of de 21e pas? Indien de 16e, hoe is het gegaan?
Groetjes Sanne |
|
|
|
 |
GodPigeon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 42
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 21:45 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Zijn vrouwen in het algemeen niet wat te emotioneel voor dit vak? |
Het grappige is dat een absolute meerderheid van de raio's vrouw is . De reden hiervoor blijft giswerk, maar de praktijk doet anders vermoeden abraxas. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 23:54 Onderwerp: |
|
|
GodPigeon schreef: | abraxes schreef: | Zijn vrouwen in het algemeen niet wat te emotioneel voor dit vak? |
Het grappige is dat een absolute meerderheid van de raio's vrouw is . De reden hiervoor blijft giswerk, maar de praktijk doet anders vermoeden abraxas. |
Wellicht ter compensatie i.v.m. het trachten te bereiken van een zeker (intellectueel) evenwicht.
Uiteraard doel ik op de wenselijke weerspiegeling van de samenleving en de daarmee samenhangende emancipatoire inhaalslag. |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: di 20 mei 2008 12:47 Onderwerp: |
|
|
Hoi Sanne,
Ik heb mijn assesment morgen dus ben erg benieuwd! En jij?
Op de vraag waarom ik zo jong meedoe heb ik ook aangegeven 'wie niet waagt, wie niet wint' en verder aangegeven waarom ik mezelf volwassen genoeg vond maar ik denk dat, dat voor iedereen anders is.. Succes!
gr.
Linda |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: di 20 mei 2008 17:51 Onderwerp: |
|
|
LindavdS schreef: | Hoi Sanne,
Ik heb mijn assesment morgen dus ben erg benieuwd! En jij?
Op de vraag waarom ik zo jong meedoe heb ik ook aangegeven 'wie niet waagt, wie niet wint' en verder aangegeven waarom ik mezelf volwassen genoeg vond maar ik denk dat, dat voor iedereen anders is.. Succes!
gr.
Linda |
Heb je echt 'wie niet waagt, wie niet wint' gezegd? Of probeer je soms wat potentiële kandidaten uit te schakelen?  |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 15:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het echt gezegd en ben door dus.. |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 16:05 Onderwerp: |
|
|
Nou, dan heb je het 'alles overwegende' tenminste goed genoeg gedaan. Alle lof uiteraard, vergis je niet. Toch kan ik me niet voorstellen dat de betreffende opmerking de beslissing positief beïnvloedt. Er zijn maar 2 mogelijkheden binnen dit kader om deel te nemen aan de RAIO. Geen gokspelletje dus. De opmerking zal anderzijds wellicht in een bepaalde context moeten worden begrepen (bijvoorbeeld binnen een zeker profiel en beoogd carrière perspectief). |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 18:02 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat de selectiecommissie de opmerking beter heeft kunnen plaatsen dan abraxes.
(En gefeliciteerd!) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 18:12 Onderwerp: |
|
|
Begrijp ik het goed dat jij denkt dat de informatievoorziening van Linda voor zover het dit forum betreft, (onoverkomelijk) gebrekkig is? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 18:32 Onderwerp: |
|
|
Beslist niet. LindavdS drukt zich naar mijn mening volkomen helder uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 20:29 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Beslist niet. LindavdS drukt zich naar mijn mening volkomen helder uit. |
In dat geval heb je naar mijn idee waarschijnlijk eens ongelijk door te vermoeden dat de commissie de opmerking beter heeft kunnen plaatsen. Als werkelijk zonder meer is gerepliceerd 'wie niet waagt, wie niet wint' dan denk ik dat de commissie dit antwoord echt heeft beschouwd als een minpuntje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de commissie daar geënthousiasmeerd van wordt.
Daarom verwacht ik dat Linda niet voorziet in noodzakelijke contextgegeven en/of dat de commissie 'alles afwegende' groen licht heeft gegeven. In de zin van tenminste 1 slecht antwoord doet er niets aan af dat het al met al wel goed zit. Maar het gaat even niet om Linda. Linda geldt even als voorbeeld voor het geven van advies aan een andere participant van de voorselectie.
Zou je denken dat het een goed advies is, 'wie niet waagt, wie niet wint' te bezigen als antwoord op de jong van leeftijd vraag? |
|
|
|
 |
sannekoumans
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 5
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 20:58 Onderwerp: |
|
|
Over Linda gesproken...
Hoe is het gegaan vandaag? Wanneer hoor je wat? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 21:39 Onderwerp: |
|
|
Ah, ik zie dat mijn felicitatie wat voorbarig was. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: wo 21 mei 2008 21:48 Onderwerp: |
|
|
Dat verklaart het een en ander. |
|