|
Auteur |
Bericht |
RC
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 apr 2008 10:25 Onderwerp: Onderhandelingen die leidden tot niets!!! |
|
|
Wat zul jij doen, als de tegenpartij ,na maanden lang intensief onderhandeld te hebben over de inhoud van de overeenkomst .
In april 2005 gebeurde het..De overeenkomst had ik inhoudelijk aangepast.
Op eigen verzoek naar de tegenpartij per mail verstuurd.
Mijn bedoelingen zijn goed, die van de tegenpartij helaas niet.
Ik kreeg daarna via via te horen, dat ze wachten op de overeenkomst die door een landelijke organisatie opgesteld werd.
Die weet welke problemen er in de branche zijn en die zal wel met een oplossing voor hun komen!!
Mijn financiële situatie kelderde, zakelijk gezien kon het me toen allemaal niets meer schelen!
MAAR
Een tijdje geleden heb ik een stukje gelezen, dat onderhandelingen niet altijd vrijblijvend zijn.
Je kunt zelfs een schadevergoeding aan de spelbreker vorderen.
Ik heb hierover meerdere vragen ??
Hoeveel tijd word er gegeven om de tegenpartij aansprakelijk te kunnen stellen?
Kunnen de kosten verhaald worden bij de tegenpartij?
Kan ik een schadevergoeding eisen?
Wie kan mij uitleg hierover geven..
En kan aangeven dit gedaan word. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 17 apr 2008 10:52 Onderwerp: |
|
|
Het leerstuk van de schadeplicht bij afgebroken onderhandelingen is een complex leerstuk.
Om uw vragen te kunnen beantwoorden, zal het volledige dossier nodig zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 17 apr 2008 11:10 Onderwerp: Re: Onderhandelingen die leidden tot niets!!! |
|
|
RC schreef: | Hoeveel tijd word er gegeven om de tegenpartij aansprakelijk te kunnen stellen? |
Normaal gesproken 5 jaar.
Quote: | Kunnen de kosten verhaald worden bij de tegenpartij?
Kan ik een schadevergoeding eisen? |
Er zijn drie mogelijkheden, min of meer afhankelijk van hoe ver de onderhandelingen waren gevorderd en wat partijen van elkaar mochten verwachten:
1. de tegenpartij mocht afbreken;
2. de tegenpartij mocht alleen afbreken onder vergoeding van jouw kosten;
3. de tegenpartij mocht niet meer afbreken en jij kunt de volledige schade verhalen die je hebt geleden door het mislopen van het contract.
In welke situatie jij valt is niet te zeggen, maar het kan dus zinvol zijn om hier een advocaat naar te laten kijken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 19 apr 2008 11:45 Onderwerp: |
|
|
RC
Quote: | Mijn financiële situatie kelderde, zakelijk gezien kon het me toen allemaal niets meer schelen! |
Is daarvan ook blijk gegeven aan de wederpartij? |
|
|
|
 |
|