|
Auteur |
Bericht |
wheijster
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 8:05 Onderwerp: Voorwaardelijke auto kwijt door aanpassing autoregeling? |
|
|
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over het vokgende:
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft in het kader van de recessie besloten om dee autoregeling aan te passen, zodat voor de functiegroep waar ik in val het inhoud dat ik na verloop van het huidige leasecontract geen auto meer mag rijden van het bedrijf. Ik heb echter schriftelijk bewijs dat de auto die ik rij, arbeidsvoorwaardelijk is en niet functioneel.
Mijn vraag is nu of ik in mijn recht sta en dus gewoon recht blijf houden op een auto?
Alvast bedankt voor een ieders advies.
Gr. Willem |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 17:59 Onderwerp: |
|
|
Ja, u staat in uw recht tenzij er een wijzigingsbeding is opgenomen in uw arbeidsovereenkomst. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 23:08 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp het verschil tussen arbeidsvoorwaardelijk en functioneel niet, maar dat zal aan mij liggen. Het ter beschikking gesteld krijgen van een bedrijfswagen is toch gerelateerd aan het uitoefenen van een bepaalde functie en daardoor opgenomen in de arbeidsovereenkomst?
Hoe zit het precies? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 mei 2009 5:46 Onderwerp: |
|
|
Arbeidsvoorwaardelijk betekent in dit geval dat het behoort tot de extra emolumenten van het contract net zoals een internetvergoeding, telefoonvergoeding, gratis fitnessabonnement etc.etc. De auto is niet noodzakelijk voor de functie, maar gebruikt om het contract aantrekkelijker te maken in een tijd van schaarste aan medewerkers/sters. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 21 mei 2009 10:25 Onderwerp: |
|
|
Die begrijp ik, maar of dat in casu het geval is betwijfel ik nog, gezien het
Quote: | zodat voor de functiegroep waar ik in val het inhoudt dat |
Blijkbaar is er toch wel een relatie tussen functie en auto van TS.
Ik ben dus heel benieuwd hoe dat in de aovk verwoord is.
Overigens maakt het voor het antwoord op de gestelde vraag m.i. niet uit. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|