|
Auteur |
Bericht |
Ernstjan
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 16 apr 2008 17:33 Onderwerp: arbeidsovereenkomst nodig? |
|
|
Beste allemaal,
ik ben voornemens binnenkort een bedrijf (VOF) op te richten dat op locatie feesten verzorgt. Hiervoor wil ik personeel inschakelen en dat een aantal uren op zo'n avond laten werken.
Mijn vraag is nu: is het nodig om dit allemaal op papier te zetten, is een arbeidsovereenkomst nodig en hoe zit het met aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld ongevallen?
Uiteraard zou ik liever geen loonbelasting en administratieve rompslomp hebben.
Ik hoor graag van u allen,
Groet |
|
|
|
 |
Janet
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 apr 2008 17:49 Onderwerp: |
|
|
Officieel wel, je hebt tenslotte een bedrijf en je laat mensen voor je werken. Als er iets gebeurd en je hebt personeel zwart in dienst, dan heb je de poppen aan het dansen... Ik snap dat je geen zin hebt in die rompslomp, maar denk toch dat je het beter goed geregeld kan hebben.
Succes! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 16 apr 2008 21:45 Onderwerp: |
|
|
Als je even in je boek kijkt zie je dat je niets eens altijd wat op papier hoeft te zetten om toch een arbeidsovereenkomst te laten ontstaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 17 apr 2008 9:32 Onderwerp: |
|
|
Een 'arbeidsovereenkomst' is een juridische verhouding, die niet alleen kan ontstaan doordat deze op papier is vastgelegd (in een arbeidscontract), maar ook op grond van de wet, wanneer er sprake is van een situatie die door de wetgever als een werknemer/werkgever verhouding wordt gezien.
Contracten hoeven dus niet, maar je zult wel een loonadministratie moeten voeren. |
|
|
|
 |
|