|
Auteur |
Bericht |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: do 13 mrt 2008 17:23 Onderwerp: Functie(omschrijving) in contract |
|
|
Ik ontving dit bericht in mijn netpostbus.
Heeft een van jullie een goed advies? Netpost schreef: | Sinds januari dit jaar werk ik 15 jaar bij mijn huidige werkgever. Eerst als Sales coordinator, daarna als Operationeel coordinator, later weer sales en nu...
Met ingang van 2006 is mijn functie contractueel omgezet naar Operationeel coördinator. In 2007 ben ik weer Sales coördinator geworden, echter dit is nooit contractueel omgezet. De reden hiervoor is dat gezien mijn persoonlijke financiële omstandigheden het weinig zin had om meer te verdienen.
Ik heb in het najaar van 2007 aangegeven graag in plaats van tweeënhalve dag per week, twee dagen per week te werken (Een wijziging in arbeidsduur van 20 uur naar 16 uur per week NC). Doordat ik vanuit mijn persoonlijke situatie alle te behalen kredieten aan de organisatie gegund heb en mij derhalve ook heel soepel opgesteld heb, zag ik deze reductie in tijd als een mogelijke compensatie. Echter dit werd niet goedgekeurd doordat 2,5 dagen werken als minimum werd gezien. Voor mij was dit verder geen enkel probleem. Maar de opschudding over mijn positie werd toen waargenomen.
Na de transformatie van de organisatie (dus geen reorganisatie) werd mij dus medegedeeld dat ik weer als Operationeel coördinator mag fungeren sterker nog moet fungeren. (2,5 dagen) Dit is ingegaan in februari 2008.
Conform mijn loonstroken en contract is met ingang van 2006 t/m heden de functie Operationeel coördinator omschreven. Echter de bijbehorende omschrijving omvat taken voor beide coördinatoren.
Ik ben beoordeeld tijdens beoordelings cq functionerings- gesprekken op Sales coördinator en niet op Operationeel coördinator.
De werkgever zat met eigen problemen en is gaan schuiven van werkplekken van medewerkers. Aangezien ik op papier dus Operationeel coördinator ben hebben zij hier misbruik van gemaakt.
Tevens is de organisatie omgezet naar een andere bv zodat er van de CAO regels afgeweken kan worden. Er is nu m.i.v. 2008 een nieuw loonhuis opgezet en er zullen nieuwe contracten worden opgemaakt.
De functie die ik nu als Operationeel Coördinator bekleed is geen functie die in 2,5 dagen gedaan kan worden, terwijl mijn vorige functie (sales) die ik als deeltijdbaan (samen met een andere collega) vervulde wel heel goed te doen was.
Ik heb deze zaken reeds met HR en Management besproken. De directeur zegt mij eerst dat ik gewoon sales activiteiten moet / mag blijven doen en dat dit opgelost moet worden. Nu na 2 weken ontkent hij aan alle kanten en gooien zij nu alles op de "transformatie" etc. Er wordt dus ook nog eens keihard gelogen.
Persoonlijk heb ik de indruk dat de noemer "transformatie" te makkelijk wordt ingezet voor zaken die of te lastig zijn, of waarvoor geen direct antwoord voor handen is.
Kortom naar mijn mening word ik hier als een soort speelbal gebruikt.
Wellicht kan iemand mij vertellen wat mijn rechten en plichten in deze zijn? |
_________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
C.J.
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 13:32 Onderwerp: |
|
|
is er werkelijk niemand die een advies kan geven? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 13:51 Onderwerp: |
|
|
Het probleem lijkt mij vooral dat er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt en voor zover die wel zijn gemaakt staan ze niet op papier. Wat in jouw positie verstandig is om te doen lijkt mij niet in de eerste plaats een juridische vraag.
Als je het echt beu bent, kun je natuurlijk proberen een andere werkgever te vinden. Misschien dat je vindt dat je onrecht is aangedaan en dat dat moet worden afgestraft, maar als er niets op papier staat wordt dat een welles nietes spelletje waar je niet veel mee kunt winnen en dat je niet wilt aangaan.
Eenvoudiger lijkt het mij om in overleg met de werkgever nu eens goed voor de toekomst de afspraken op papier te zetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 17:18 Onderwerp: |
|
|
Heb je geen verslag van het gesprek gekregen? Zo niet, dan zou ik daar eerst om vragen en bezien wat daar als functie omschrijving op staat. |
|
|
|
 |
C.J.
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 19:02 Onderwerp: |
|
|
Van het laatste gesprek wat ik heb gehad met mijn direct leidinggevende en directeur (zonder personeelszaken) heb ik een verslag van gekregen. Echter alles wordt "gespeeld" onder de noemer " transformatie" Daarbij heeft mijn direct leiding gevende ook mijn sales functie overgenomen voor de betreffende 2,5 dag. Dus mijn vorige functie is niet komen te vervallen.
Er is mij wel toegezegd dat ik vanzelfsprekend NIET mijn vorige functie terug krijg.
Tot mijn grote verbazing is er tijdens een presentatie gezegd dat er voor het blok waar ik voorheen werkte hard gewerkt gaat worden aan het genereren van meer werk.
Mijn direct leidinggevende zal deze taak op zich nemen en in de toekomst veel in het buitenland gaan verblijven om diverse contacten te gaan leggen.
Dit houdt dus in dat er in de toekomst 2 dagen niemand op de betreffende functie zit, dit is wederom geheel in tegenstrijd als wat er tegen mij is gezegd toen mij werd medegedeeld dat ik van functie zal gaan veranderen. |
|
|
|
 |
C.J.
|
Geplaatst: wo 02 apr 2008 21:25 Onderwerp: |
|
|
Heb inmiddels contact gelegd met een advocaat. Ik sta dus zeker in mijn recht. Afgezien van alle bijkomende zaken mag mijn werkgever nooit zomaar zonder overleg mijn functie veranderen.
Conclussie is dat mijn advocaat de zaak op zich gaat nemen.  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 02 apr 2008 21:29 Onderwerp: |
|
|
C.J. schreef: | Heb inmiddels contact gelegd met een advocaat. Ik sta dus zeker in mijn recht. Afgezien van alle bijkomende zaken mag mijn werkgever nooit zomaar zonder overleg mijn functie veranderen. |
Dat hoort inderdaad niet, maar als hij het toch doet en je protesteert niet, dan heeft het er veel van weg dat je akkoord gaat. Van hieruit valt het niet te beoordelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
C.J.
|
Geplaatst: do 03 apr 2008 13:26 Onderwerp: |
|
|
ik heb diverse malen gesprekken gehad dat ik het er niet meer eens ben zelfs op papier aangegeven dat ik mijn oude functie terug wil met een hele reeks concrete beredeneringen. Werkgever houdt voet bij stuk, en wil zijn zin gewoon doordrukken.
Deze stukken zijn uiteraard ook in het bezit van mijn advocaat.
Volgende week ligt de 1e brief van mijn advocaat op de deurmat. |
|
|
|
 |
|