|
Auteur |
Bericht |
alicante86
Leeftijd: 95 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 28 mrt 2008 18:47 Onderwerp: Vruchtgebruik overdraagbaar |
|
|
Een paar vragen:
Is het recht op vruchtgebruik overdraagbaar en kan er een hypotheek op gevestigd worden?
Dank! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 28 mrt 2008 22:30 Onderwerp: |
|
|
3 BW  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
alicante86
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 9:48 Onderwerp: |
|
|
Desondanks kom ik er niet uit. Kan iemand me hiermee helpen? |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 10:47 Onderwerp: |
|
|
Als dit voor je studie is, dan is het op dit forum gebruikelijk dat je bijvoorbeeld even aangeeft waarom je er niet uitkomt, wat je zelf denkt dat het antwoord misschien zou kunnen zijn, tegen welke problemen je concreet aanloopt etc. (Zodat we je helpen bij je "huiswerk" zonder het helemaal voor je te doen. ) |
|
|
|
 |
alicante86
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 11:13 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat het geen afhankelijk recht is en dat de aard van het recht zich niet tegen overdraagbaarheid verzet. Dus het is overdraagbaar.
De hypotheek kan gevestigd worden op onroerende zaken. Nu is mijn vraag, is het vruchtgebruik onroerend en kan er dus een hyptoheek op gevestigd worden?
Dank |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 11:37 Onderwerp: |
|
|
Mijn tip zou om te beginnen zijn, om in de wet na te gaan waar hypotheek op gevestigd kan worden (en dus even het artikel te zoeken dat volgens jou zegt dat het alleen op onroerende zaken kan). |
|
|
|
 |
|