|
Auteur |
Bericht |
Janet5153
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 mrt 2008 15:13 Onderwerp: Afkoop huurcontract door vérhuurder. |
|
|
Ik ben op 1 december 2006 gestart met een winkel en heb daarvoor het lopende huurcontract van iemand overgenomen. Zodoende loopt mijn contract per 1 december a.s. af. Voor komende zomer staat een ingrijpende verbouwing aan het pand gepland. De verhuurder vraagt mij nu of ik het contract alvast wil opzeggen, zodat ik voor de verbouwing het pand leeg kan opleveren. Ik heb daarvoor de volgende berekening gemaakt.
Het inrichten van een nieuw pand - 20.000 euro
Waardevermindering huidige collectie - 20.000 euro
Nieuwe klantenkring opbouwen - 10.000 euro (in mijn plaats is namelijk geen ander pand te huur of te koop)
Totaal 50.000 euro.
Kunt u mij vertellen of dit redelijk is?
Rest mij nog u te vertellen dat de huidige locatie een B-locatie is, maar na de verbouwing moet het een A-locatie worden. Mijn huidige huur bedraagt ongeveer 850 euro per maand incl btw (voor 100 m2). |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 27 mrt 2008 19:22 Onderwerp: |
|
|
Misschien kun je het iets verder uit kristaliseren...
Nu staat er kosten voor nieuw pand 20.000 maar hoe je er bij komt is maar de vraag...als je gewoon duidelijk kan maken waar die bedragen dan voor nodig zijn zul je meer kans maken. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 mrt 2008 19:47 Onderwerp: |
|
|
Als je toch uiterlijk 1 december 2008 moet vertrekken, dan vermoed ik dat de verhuurder weinig trek heeft om het opbouwen van een nieuwe klantenkring in een andere plaats te financieren. Die schade loop je toch al, alleen een half jaar eerder bij vroegtijdige opzegging.
Hetzelfde geldt zo op het eerste gezicht voor de kosten van het inrichten van een nieuw pand. Of je bij het aflopen van de huur per 1 december 2008 geen kosten zou lijden door waardevermindering van de huidige collectie kan ik niet goed inschatten, maar dat lijkt me vooral af te hangen van hoe verstandig je inkoopt.
Neemt niet weg dat als je een geldig contract hebt dat loopt tot 1 december 2008, je zelf mag weten of je vroegtijdig opzegt (en tegen welke vergoeding). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|