|
Auteur |
Bericht |
tapio
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 mrt 2008 11:47 Onderwerp: Procedure bij total loss auto zonder RBW |
|
|
Heb een vraagje, hoe kan je het beste handelen bij het volgende
Iemand zonder rijbewijs (even voor het gemak persoon A)leent je auto zonder jouw toestemming die persoon rijdt in de auto en tikt iemand (persoon B) welke bij invoegen plotseling keihard zijn rem intrapt, zachtjes aan waarna persoon A persoon B maant om naar de vluchtstrook te rijden. Dit doet persoon B echter niet maar ramt de auto vanaf de zijkant meerdere keren. De politie belde mij om tegen persoon A aangifte te doen voor joyriding, terwijl persoon B vast zit voor poging doodslag. Vind dat persoonlijk een beetje krom. oke ben het er absoluut niet mee eens dat die persoon mijn auto heeft geleend zonder mijn toestemming en al helemaal zonder rijbewijs, maar ik zou toch zeggen dat persoon B schuldig is en voor de kosten op dient te draaien. Verder is mijn auto in beslag genomen door de politie. De auto reed nog wel, maar ik ben wel verplicht om sleepkosten te betalen en voor de stalling. Dit voor sporen onderzoek en omdat er iemand in mijn auto heeft gereden zonder rijbewijs, ik heb er niet om gevraagd om hem te slepen en al helemaal niet voor een stalling. Kan persoon A wel aan gaan geven, maar die heeft op dit moment al genoeg boetes gekregen waardoor hij een andere boete niet kan betalen en mij al helemaal niet
Iemand enig idee hoe dit het "gemakkelijkst"" opgelost kan worden?
Alvast bedankt in ieder geval |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: di 25 mrt 2008 19:04 Onderwerp: |
|
|
Ik zie niet zo goed in waarom jij aangifte zou moeten doen van joyriding, net alsof het geen joyriding zou zijn als je wel toestemming had gegeven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 25 mrt 2008 19:45 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: | net alsof het geen joyriding zou zijn als je wel toestemming had gegeven |
Joyriding is per definitie zonder toestemming.
Joyriding met toestemming is geen joyriding. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|