|
Auteur |
Bericht |
Raymonm
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 12:25 Onderwerp: wettelijke zichttermijn van toepassing ? |
|
|
Goedemorgen,
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw telefoontoestel met een nieuw abbo. afgesloten bij een serviceprovider. Er zijn een aantal extra's die zouden moeten werken (live messenger, internet, en email.) Diverse toepassingen krijg ik niet werkend. Instellingen gecontroleerd en die zouden moeten werken.
Gebeld met de provider, die verwijst me door naar de website en dan moet ik de toestelinstellingen van een ander toestel gebruiker, die niet kloppen. (ook weer over gebeld)
Ik ga straks nog contact opnemen met het verkooppunt, maar eigenlijk is de lol er al vanaf. Kan ik gebruik maken van de wettelijke zichttermijn als een toestel op deze manier niet voldoet, en dien ik dat dan schrifteliijk aan de provider te melden of aan het verkooppunt?
Bedankt voor de reactie's.
Groet,
Raymon. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 14:34 Onderwerp: |
|
|
Die wettelijke zichttermijn is er alleen bij koop op afstand. is daar hier sprake van? |
|
|
|
 |
Raymonm
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 14:38 Onderwerp: |
|
|
In dit geval is die er niet, de koop is gesloten via een dealer van de betreffende provider in de shop. Ik heb specifiek gevraagd om bepaalde functie's op het toestel (internet en live messenger) omdat ik dagelijks best veel reis en er daarom gebruik van wil maken.
welke actie ik zou eventueel kunnen onernemen dat als de functies niet werken ik alsnog van het contract af kan komen. De betreffende shop garandeerd functies die het niet doen.
Ik ben eigenlijk neit bereid het contract uit te dienen zonder de functie's.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Gr,
Raymon |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 18:49 Onderwerp: |
|
|
Raymonm schreef: | In dit geval is die er niet, de koop is gesloten via een dealer van de betreffende provider in de shop. Ik heb specifiek gevraagd om bepaalde functie's op het toestel (internet en live messenger) omdat ik dagelijks best veel reis en er daarom gebruik van wil maken.
welke actie ik zou eventueel kunnen onernemen dat als de functies niet werken ik alsnog van het contract af kan komen. De betreffende shop garandeerd functies die het niet doen.
Ik ben eigenlijk neit bereid het contract uit te dienen zonder de functie's.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Gr,
Raymon |
Dan dient u de verkoper hierop aan te spreken en een termijn te stellen voor nakoming. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 17 mrt 2008 23:13 Onderwerp: |
|
|
Een basisvraag, maar zekerheidhalve stel ik hem toch maar even: heb je ook een data-abonnement er bij? (zoals bijv. pocket internet totaal van T-mobile)
Zo ja, dan moet je leverancier er gewoon zorg voor dragen dat de boel werkt.
Gewoon terug naar die winkel en daar iemand aan het werk zetten.
En inderdaad: dat heet nakoming vorderen.
Pas als dat niet zou lukken kun je ontbinden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Raymonm
|
Geplaatst: di 18 mrt 2008 11:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb inderdaad een zorgeloos online bundel erbij genomen (goddank!)
Ben inmiddels bij het verkooppunt geweest, die hebben me gisteravond om 18.45 uur maar doorverwezen naar de producent van het toestel omdat provider en hun er niet meer uitkwamen..
Inmiddels ben ik zelf aan het dokteren gegaan en heb het zelf werkend gekregen (geen idee hoe, maar das de vraag ook niet ) |
|
|
|
 |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 mrt 2008 16:53 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd!
Houdt er overigens rekening mee dat de verkoper jouw aanspreekpunt is. Dat is immers de partij waarmee je de koopovereenkomst gesloten hebt. Juridisch gezien mag een verkoper je niet doorverwijzen naar de fabrikant. |
|
|
|
 |
Raymonm
|
Geplaatst: di 18 mrt 2008 17:03 Onderwerp: |
|
|
oke!
wat is daar de reden van, de betreffende verkoper heeft me tot ver na sluitingstijd geholpen maar kwam er samen met provider niet uit. Ik vond het eigenlijk wel een vreemd advies!
Thanx voor de tip! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 mrt 2008 20:07 Onderwerp: |
|
|
Nou maar hopen dat je het ding niet snel weer opnieuw zou moeten instellen..hihi... Maar fijn te horen dat het opgelost is. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|