|
|
| Auteur |
Bericht |
wouz
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: di 11 mrt 2008 0:24 Onderwerp: Overgang van bepaalde naar onbepaalde tijd |
|
|
Ik heb op dit moment 3 arbeidscontracten achter de rug, waarbij de 3e eind deze maand afloopt. Ik weet dat als er sprake zou zijn van een 4e contract er sowiso sprake is van een onbepaalde tijd. Ook meen ik mij te herrineren dat wanneer er niet op tijd duidelijk gemaakt wordt dat een bepaalde tijd contract defintief afloopt, de arbeidsduur automatisch verlengd wordt met de duur van het laatste contract.
Mijn vraag is dan ook: aangezien mijn werkgever niet binnen de opzegtermijn van 1 maand (ik werk minder als 5 jaar bij deze werkgever) gemeld heeft dat mijn contract definitief ten einde loopt; kan ik er dan van uit gaan dat ik een vast contract krijg? Of telt de einddatum van het contract zwaarder en is aan het eerder genoemde verder geen recht te ontlenen?
Bij voorbaat dank! |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: di 11 mrt 2008 3:38 Onderwerp: |
|
|
Dat is echt allemaal heel erg afhankelijk van de CAO waar je onder valt. Van die bepalingen kan namelijk bij CAO afgeweken worden. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 11 mrt 2008 8:39 Onderwerp: Re: Overgang van bepaalde naar onbepaalde tijd |
|
|
| wouz schreef: | Mijn vraag is dan ook: aangezien mijn werkgever niet binnen de opzegtermijn van 1 maand (ik werk minder als 5 jaar bij deze werkgever) gemeld heeft dat mijn contract definitief ten einde loopt; kan ik er dan van uit gaan dat ik een vast contract krijg? Of telt de einddatum van het contract zwaarder en is aan het eerder genoemde verder geen recht te ontlenen?
|
Alleen als het contract een bepaling bevat dat het niet verlengen gemeld moet worden, hebt reeds nu recht op verlenging. De hoofdregel is dat een contract voor bepaalde tijd eindigt zonder dat er verdere opzegging vereist is. |
|
|
|
|
 |
wouz
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: di 25 mrt 2008 17:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties! Het is allemaal goed verlopen, heb inmiddels mijn vaste contract aangeboden gekregen . |
|
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 25 mrt 2008 21:09 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd en leuk dat je de afloop laat weten!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
|
 |
|
|