Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 17:58 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als toen heel duidelijk is overeengekomen dat de man de hypotheekkosten op zich zou nemen tot het huis is verkocht (met daarbij het recht om er te blijven wonen), dan kan de vrouw nu m.i. tot niets worden verplicht. Eenzijdig kan een overeenkomst niet eenvoudig gewijzigd worden. | Eens
Quote: | Onvoorziene omstandigheden zijn niet van toepassing. | Zou bijv een wisseling van baan wel als zodanig gelden? Of misschien zit daar weer een verschil tussen moeten wisselen en vrijwillig wisselen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 18 mrt 2008 1:35 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat ontslag op zich niet "voorzien" is in zo'n overeenkomst (over het bestaan waarvan we nu overigens speculeren). Als je dan zelf kiest voor een nieuwe baan kun je zeggen dat die op zich onvoorziene omstandigheid voor rekening van jezelf blijft (art. 6:258 lid 2 BW). Als het wisselen van baan niet vrijwillig is, dan zou een geslaagd beroep op art. 6:258 BW wellicht kans van slagen hebben.
En meer in het algemeen, als KJ door een externe omstandigheid min of meer wordt gedwongen te verhuizen zal dat een beroep op onvoorziene omstandigheden vast en zeker eerder doen slagen.
Maar goed, we weten helemaal niet wat er is afgesproken en hoe dat is vastgelegd. En ik heb geen idee onder welke voorwaarden een echtscheidingsconvenant kan worden gewijzigd, bijvoorbeeld. Dus allemaal erg veel giswerk. Het meest nauwkeurige antwoord dat ik kan geven is dat het mijns inziens niet zeker is dát hij zijn ex kan verplichten te gaan betalen en als dat wel kan, het gezien het verschil in inkomen onwaarschijnlijk is dat hij op haar de helft kan verhalen.
En sowieso geldt natuurlijk dat de bank beiden op betaling kan aanspreken en dat ook zal doen. Als de ex niet kan betalen, zal het van KJ moeten komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|