|
Auteur |
Bericht |
Nadiene
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 mrt 2008 15:02 Onderwerp: klacht brief |
|
|
kan iemand mij met het volgende helpen?
ik zou ergens een cursus gaan volgen, ik heb wat informatie opgevraagd en nu heb ik een rekening thuis gekregen en inmiddels ook een incassobureau om de rekening te betalen. ik heb nergens mijn handtekening onder gezet.
dus ik weet dat ik hier niet aan gebonden ben , maar kan iemand mij met een goede klachtbrief helpen? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 04 mrt 2008 21:41 Onderwerp: |
|
|
Dat je geen handtekening hebt gezet betekent niet dat je niet gebonden bent. Een mondelinge overeenkomst is net zo goed geldig. Heb je een mondelingen toezegging gedaan aan het bedrijf die dat de cursussen organiseert? |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: di 04 mrt 2008 21:48 Onderwerp: |
|
|
Meer informatie zou inderdaad handig zijn.
Heb je alleen online contact gehad, of heb je echt gesproken met mensen? Hoe heb je de info opgevraagd? Heb je je gegevens opgegeven? Zou eerst gewoon het bedrijf even bellen met de vraag waarop zij de vordering baseren...hoef je niet zelf op onderzoek uit te gaan! |
|
|
|
 |
Nadiene
|
Geplaatst: wo 05 mrt 2008 12:13 Onderwerp: |
|
|
RPRN schreef: | Meer informatie zou inderdaad handig zijn.
Heb je alleen online contact gehad, of heb je echt gesproken met mensen? Hoe heb je de info opgevraagd? Heb je je gegevens opgegeven? Zou eerst gewoon het bedrijf even bellen met de vraag waarop zij de vordering baseren...hoef je niet zelf op onderzoek uit te gaan! |
ik heb wel telefonisch contact opgenomen met hen, maar sowieso had zij al aangegeven dat ik niet kon deelnemen aan de cursus omdat de aanmeldingstermijn daarvoor was verstreken. het geld moest namelijk voor een bepaalde datum voor aanvang van de cursus gestort zijn. ik heb toen al aangegeven dat dat voor mij niet haalbaar was en dacht dat hierbij alles ook voorbij was. ik heb ook geen formulier of iets dergelijks ondertekend. via een kennis die mij had aangemeld voor informatie hebben ze wel mijn postadres.
ik vind deze werkwijze niet kunnen . vind het wel erg gemakkelijk om cursisten op deze manier te dwingen een cursus te volgen. ik zou niet eens meer bij zo een cursusorganisatie een cursus willen volgen als zij op deze manier ter werk gaan. |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: do 13 mrt 2008 0:57 Onderwerp: |
|
|
Met de informatie die je tot nu toe hebt gegeven kan ik maar 1 conclusie trekken. Je bent nergens aan gebonden. Bel dat incassobureau maar eens een keer op met de mededeling dat je de vordering betwist, omdat je nooit enige wilsverklaring hebt afgelegd die de strekking heeft om daadwerkelijk een cursus te gaan volgen of enig aanbod hebt aanvaard. Vraag hierbij ook om een duidelijk antwoord waarop zij de vordering baseren en welk bewijs zij hiervoor denken te hebben.
Kortom: gewoon alles ontkennen, laat hun maar met bewijs komen!
Laat je niet intimideren door de incassobrieven of telefoontjes. Nadat je de vordering betwist hebt (zoals ik hierboven heb aangegeven), laat je niks meer van je horen. Nergens meer op reageren! |
|
|
|
 |
Nadiene
|
Geplaatst: do 13 mrt 2008 14:32 Onderwerp: |
|
|
RPRN schreef: | Met de informatie die je tot nu toe hebt gegeven kan ik maar 1 conclusie trekken. Je bent nergens aan gebonden. Bel dat incassobureau maar eens een keer op met de mededeling dat je de vordering betwist, omdat je nooit enige wilsverklaring hebt afgelegd die de strekking heeft om daadwerkelijk een cursus te gaan volgen of enig aanbod hebt aanvaard. Vraag hierbij ook om een duidelijk antwoord waarop zij de vordering baseren en welk bewijs zij hiervoor denken te hebben.
Kortom: gewoon alles ontkennen, laat hun maar met bewijs komen!
Laat je niet intimideren door de incassobrieven of telefoontjes. Nadat je de vordering betwist hebt (zoals ik hierboven heb aangegeven), laat je niks meer van je horen. Nergens meer op reageren! |
Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels een brief gestuurd en inderdaad alles ontkend. |
|
|
|
 |
|