zjieb
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 23:32 Onderwerp: Aanmaningen op oud adres ondanks adreswijziging |
|
|
Een aantal jaren geleden (2004 of 2005 oid) sloot ik een mobiele telefonie abonnement af bij Wireless Circle. Dit was een abonnement van €1,50 per maand. Ik moest maandelijks met de hand met internetbankieren geld overmaken, wat ik dus weleens vergat. Bij uitblijven van betaling ontving ik per e-mail een herinnering waarna ik alsnog kon betalen. In 2007 ben ik (ondanks deze herinneringsmail) 2x vergeten te betalen.
Nu is het zo dat ik in 2006 verhuisd ben en netjes Wireless Circle een e-mail gestuurd heb met de adreswijziging. (Deze mail heb ik nog in mijn sent-items-archief staan.)
Recent kreeg ik een e-mail met de melding dat het telefoonnummer geblokkeerd was omdat ik niet betaald had. Uit telefonisch contact met één van de helpdeskmedewerkers bleek dat er inmiddels een incasseertraject ingezet was en dat ik per post aanmaningen ontvangen had. Ook bleek dat ze het incassoburo het verkeerde/oude adres verschaft hadden.
Uiteindelijk is het bedrag opgelopen van aanvankelijk €3,00 euro tot €80,00 op het moment dat ik afgesloten werd. Van geen van die verhogingen ben ik op de hoogte geweest omdat Wireless Circle verzuimd heeft de adreswijziging in het systeem door te voeren.
Inmiddels heb ik het hele bedrag betaald (wat niet handig is, gok ik) en Wireless Circle gemaild. In deze mail heb ik gemeld dat ik uiteraard de achterstallige abonnementskosten wil betalen met de bijbehorende administratiekosten en niet de verhogingen door het incassoburo. Zij stellen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor betaling en dat die adreswijziging er niet toe doet. Kortom: de 'incasseerboetes' die ik opliep omdat ik gewoonweg nooit een aanmaning ontving zijn niet te wijten aan de niet-uitgevoerde adreswijziging.
Kan ik op één of andere manier nog iets betekenen voor mezelf in dezen? |
|