|
Auteur |
Bericht |
yousra
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 13
|
Geplaatst: di 11 mrt 2008 10:26 Onderwerp: Stelplicht/bewijslast waar ligt de grens? |
|
|
Hallo,
Ik zit met een vraag... Bij wie ligt de bewijslast wanneer ik iets stel over het bezit van gegevens die de wederpartij heeft? Moet ik aantonen dat zij iets hebben. Of moet de wederpartij aantonen dat ze het juist niet hebben? En waar kan ik dit terugvinden?
Alvast bedankt!!!! |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: di 11 mrt 2008 10:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Artikel 150 Rv
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit. |
Kijk anders ook even naar art. 162 en 843a Rv. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: wo 12 mrt 2008 8:52 Onderwerp: |
|
|
Dan gaan we er vanuit dat het privaatrecht betreft. Als het bestuursrecht is (meestal als de wederpartij de overheid is), ligt het waarschijnlijk anders. |
|
|
|
 |
|