|
Auteur |
Bericht |
gita01
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 15:45 Onderwerp: bericht van politie |
|
|
Ik heb vandaag een brief gekregen van de politie.
Ontbieding aan bureau
Geachte,
Hiermede verzoek ik op woensdag 26 maart 2008 te 19:00 uur te verschijnen in het bureau van politie aan LE Amsterdam. Teneinde gehoord te worden als verdachte terzake smaad cq laster.
Wat moet ik eigenlijk doen? Want ik weet echt niet waar dit over gaat en wat gebeurt er verder? Ben nooit in aanraking geweest met politie? Iemand heeft mij naam in gebruik genomen.
Weet iemand hier raad mee?
Bedank |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 16:40 Onderwerp: |
|
|
Kennelijk is er een aangifte gedaan oid. Neem anders via het juridisch loket (0900-8020, lokaal tarief) contact op met een advocaat en vraag advies. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 20:47 Onderwerp: |
|
|
Over ontbieding op het politiebureau loopt hier een kostelijke topic.
Op het laatst word je verwezen naar het geknipte draadje. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 22:07 Onderwerp: |
|
|
Nou, het gaat dus over smaad/laster. En als je er meer van wilt weten moet je dus gaan. Sowieso voor je eigen gemoedsrust misschien ook wel beter.
Let op: als je verdachte bent mag je gebruik maken van je zwijgrecht. Dus je kunt het bezoek beperken tot alleen luisteren en niet reageren.
Ik vermoed wel dat het "gesprek" dan stroef gaat lopen. Daar moet je wel tegen kunnen.
Ik vermoed dat er wel eens een verband zou kunnen zijn met de rechtzaak die je blijkbaar had lopen, maar dat is zo even een ruwe gok. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 22:17 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat iemand op zijn of haar teentjes is getrapt door wat jij hebt gezegd. Op hoge poten naar de politie voor aangifte wegens ‘smaad c.q laster’. Hoor het maar aan en reageer zo min mogelijk. Dat je niet tot antwoorden verplicht ben, zullen ze je vertellen. Zie hierna verder. Als je wilt kun je voor advies posten. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
gita01
|
Geplaatst: vr 21 mrt 2008 16:54 Onderwerp: |
|
|
Wat gebeurd er als ik mijn zwijgrecht gebruikt, en ze stoppen mij in de cel. In tegen deel ze geen bewijs hebben. Dat mij ik als verdachte schuldig bent tenzij, ik gewoon weet dat ik onschuldig bent. En hoe lang kunnen deze mensen je vast houden?
En iemand mij heeft mij geadviseerd geen verklaringen af te leggen. Want ze willen dat je voor iets gaat bekennen' wat je zelf niet gedaan heb.
Het gaat er om dat iemand heeft in mailtjes te hebben geschreven dat ik zo of dat hebt gezegd of geschreven. Terwijl er met mijn naam geknoeid is op opgegeven vervalsde mailtjes zijn opgemaakt. En door anderen werd verstuurd tot manipulering met mijn naam. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 21 mrt 2008 17:28 Onderwerp: |
|
|
Ga er gewoon heen en wacht af waar je precies van wordt beschuldigd. Als je er niets mee te maken hebt leg je dat gewoon uit. Zwijgen lijkt mij niet de meest efficiënte manier om er vanaf te komen. "Ze" willen helemaal niet dat je iets bekent wat je niet gedaan hebt hoor.
Je kunt niet in hechtenis worden genomen, daarvoor is smaad/laster niet ernstig genoeg. Pas als je door de rechter wordt veroordeeld is gevangenisstraf mogelijk, maar ook dat lijkt mij onwaarschijnlijk (weliswaar afhankelijk van de precieze feiten). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
gita01
|
Geplaatst: wo 26 mrt 2008 21:33 Onderwerp: |
|
|
Nou het gesprek duurde 2 uurtjes.
Nou ze probeerde mij zo om ver te praten dat ik bijna niet meer wat had gezegd. Maar toch heb ik alle vragen al beantwoord.
Ik ben vrij hoor er werd mij heel veel dingen vragen gesteld. Diegenen heeft toevallig mijn naam gebruikt met een ander e-mail adres alias. Nou er blijkt iemand te zijn die beweerd dat ik bent. Terwijl ik zelf niet weer waar ze het over hebben. Er probeert namelijk iemand mij daar zwart te maken. Het ging namelijk om die oude bedrijf waar ik werkte. Omdat ik daar niet meer werkte heeft iemand wraak op mij genomen.... Ik hoefde geen verklaring te tekenen. Wat houdt allemaal in normaal moetje toch een verklaring tekenen???
Nou gaat het pakket naar het om.
Want aan einde heeft die vrouw gezegd, nou dat die proces dan gewoon een leugen is is geweest. Toen kon ik gewoon weer naar huis want ik krijgt een brief thuis.
Kunnen jullie mij wat meer advies geven??
Kan ik nog tegen diegenen die mijn naam heeft gebruik een schade vergoeding daar tegen eisen??
Ik hoop hier op dat iemand mij wat raad kan geven...
Groetjes,
Gita? |
|
|
|
 |
|